Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som støtter Øygard her inne, skulle likt å vite hvordan dere kan tro på hans bortforklaringer av ganske så direkte utsagn! Tipper at dere ikke vil tro det, fordi han virker som en hyggelig fyr. Tro det eller ei, de fleste som misbruker barn seksuelt, er hyggelige, ellers hadde barna aldri fått tillit til dem. Myten om den onde, ekle seksualforbryteren som bare har negative egenskaper, er dessverre bare en myte. Verden hadde vært mye enklere dersom dette var sannheten....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det går vel an å ha medfølelse med personer, samtidig som man avskyr selve handlingen som personer kan finne på å gjøre. Rune har ikke mistet sitt menneskeverd, selv om han har gått over streken i denne saken.

Altså, skille mellom person og handling

Lenke til kommentar

Jeg er helt med deg på det, Vanvittige Sky. Men en del av dem som støtter ham, for eksempel i retten, virker som de tror på det han sier, at ingenting seksuelt har skjedd mellom ham og jenta. Det er DET jeg ikke forstår. Medfølelse har selvsagt alle behov for, selv om jeg må innrømme at det hadde vært lettere å ha medfølelse med Øygard dersom han bare hadde fortalt sannheten....

Det merkelige er at han på en måte virker som om han tror at han kan bli frikjent fra dette. Som om haner usårvar, på et vis. Er usikker på om han faktisk har fattet alvoret i det han har gjort. Er redd for at han føler at han hadde rett til å gjøre det. Men jeg kjenner ham ikke, jeg ser bare en mann som prøver å bli frikjent ved hjelp av løgner og såkalte vitner som svartmaler jenta...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.11037939

Støtter denne dommen, da jeg mener det ikke er tvil om at de har hatt samleie, men det er rimelig tvil rundt om det første samleiet skjedde den ene gangen på hytta før hun ble 14.

Språket i SMSene og Skype-samtalene støtter opp om samleie, men når og hvor de har skjedd er det vanskelig å kunne si. Derfor dømt for overgrep, men ikke for det ene overgrepet før hun fylte 14.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper at dere ikke vil tro det, fordi han virker som en hyggelig fyr.

Jeg syns han virker som en sleip løgnhals som utvilsomt fortjener noen år i skyggen, omtrent som alle andre politikere.

Dog, selv om han har hatt sex med ett annet kjønnsmodent individ som "øvrigheten" finner moralsk forkastelig, kan jeg ikke se dette som noe som burde straffes.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg syns han virker som en sleip løgnhals som utvilsomt fortjener noen år i skyggen, omtrent som alle andre politikere.

Dog, selv om han har hatt sex med ett annet kjønnsmodent individ som "øvrigheten" finner moralsk forkastelig, kan jeg ikke se dette som noe som burde straffes.

Synes du kan la det argumentet være siden du faktisk ikke klarer å stå 100% for det... å du vet jo hvilket spørsmål du hele tiden lar være å svare på.

Hvis ting ikke er som din verden tillater overser du det, ellers er det feil med oss eller til og med feil fra naturen sin side.

For du har rett hele tiden, ikke sant?

PATETISK!!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere som støtter Øygard her inne, skulle likt å vite hvordan dere kan tro på hans bortforklaringer av ganske så direkte utsagn! Tipper at dere ikke vil tro det, fordi han virker som en hyggelig fyr. Tro det eller ei, de fleste som misbruker barn seksuelt, er hyggelige, ellers hadde barna aldri fått tillit til dem. Myten om den onde, ekle seksualforbryteren som bare har negative egenskaper, er dessverre bare en myte. Verden hadde vært mye enklere dersom dette var sannheten....

Litt som Saddam kanskje, som hevdet sterkt å ha atomvåpen..og nissene trodde på han.

Ellers har RØ dømt ene og alene på en påstand.

Lenke til kommentar

Litt som Saddam kanskje, som hevdet sterkt å ha atomvåpen..og nissene trodde på han.

Ellers har RØ dømt ene og alene på en påstand.

Påstander, pluss svært mange faktiske smser og meldinger som hans forklaringer på er mildt sagt like troverdige. Han har selv valgt å gruse sin egen troverdighet, så den ene parten er jo tilsynelatende vesentlig mere til å stole på.

AtW

Lenke til kommentar

Synes du kan la det argumentet være siden du faktisk ikke klarer å stå 100% for det... å du vet jo hvilket spørsmål du hele tiden lar være å svare på.

Hvis ting ikke er som din verden tillater overser du det, ellers er det feil med oss eller til og med feil fra naturen sin side.

For du har rett hele tiden, ikke sant?

PATETISK!!!

Jeg syns det er mer patetisk av deg som forsvarer å ha sex med barn som ikke er kjønnsmodne, men springer å hjemmer deg når man påpeker at det faktisk er lovlig idagens Norge.

IKKE BARE PATETISK, MEN OGSÅ PEDOFILSK!!!

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Påstander, pluss svært mange faktiske smser og meldinger som hans forklaringer på er mildt sagt like troverdige. Han har selv valgt å gruse sin egen troverdighet, så den ene parten er jo tilsynelatende vesentlig mere til å stole på.

AtW

Altså ord og påstander. Den andre parten har også blitt tatt i løgn mang en gang. Og det beviser hva? Det motsatte i forhold til RØ?

Som altså da blir min påstand. RØ er dømt fordi juryen har fylt inn resten på bakgrunn av hva man har trodd har skjedd (ie den enkeltes fordom). Som igjen er forsåvidt et bilde på hva et rettssystem egentlig er; et forum der dommer avsies i all hovedsak på bakgrunn av indisier.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er mer patetisk av deg som forsvarer [ ha sex med barn som ikke er kjønnsmodne, men springer å hjemmer der når man påpeker at det faktisk er lovlig idagens Norge.

IKKE BARE PATETISK, MEN OGSÅ PEDOFILSK!!!

Da er vi enige.... jeg synes det er greit at 16- åringer (eller eldre) har sex med jevnaldrende (17-18-19 år) selv om de ikke er kjønnsmoden.

Du synes det er greit å ha sex med 5 åringer, uansett hvilken alder man selv har bare de er kjønnsmoden.

Da tolker jeg det slik at det står du for!!!

Lenke til kommentar

Nå som Øygard er funnet skyldig, blir han fengslet, eller er det noen mulighet for at han anker til høyesterett?

Han blir nok fengslet i noen måneder, angående høyesterett er det kun saksbehandlingsfeil som kan ankes og ikke selve skyldspørsmålet. Indirekte kan forsåvidt skyldspørsmålet bli tatt opp, men det er ikke grunnlaget for en eventuell anke blir tatt opp.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Da er vi enige.... jeg synes det er greit at 16- åringer (eller eldre) har sex med jevnaldrende (17-18-19 år) selv om de ikke er kjønnsmoden.

Du er pedofil-supporter

Du synes det er greit å ha sex med 5 åringer, uansett hvilken alder man selv har bare de er kjønnsmoden.

Da tolker jeg det slik at det står du for!!!

Prøv først å forstå hva du selv står for, før du prøver å forstå andre. Kanskje du klarer den oppgaven bedre, men jeg har mine tvil NaziBoy. strawman.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...