Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel mer eller mindre garantere at de som hele tiden snakker om at "ja, men jenta var jo litt med på" osv. definitivt ikke har døtre i tidlig tenårene. Hva hadde dere sagt dersom datteren deres på 13 hadde sagt at hun hadde et seksuelt forhold med en mann på 55? Hadde det vært greit?

For ordens skyld, jeg har ikke barn heller, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Har de hatt sex? Hvor langt gikk dette egentlig? Prøver å følge med her og der, men vet ikke hvem jeg skal høre på

Mtp. skype meldingene/tekstmeldingene dem imellom kombinert med det faktum at de har vært alene utallige netter på hytten hans og hotellrom så skal du ikke se bort ifra det.

Så dypt vann som han er utpå nå synes jeg uansett han fortjener å svi litt, uansett om han kanskje fikk tømt rognpåsan i hun eller ikke.

Endret av Primer4
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mtp. skype meldingene/tekstmeldingene dem imellom kombinert med det faktum at de har vært alene utallige netter på hytten hans og hotellrom så skal du ikke se bort ifra det.

Så dypt vann som han er utpå nå synes jeg uansett han fortjener å svi litt, uansett om han kanskje fikk tømt rognpåsan i hun eller ikke.

Det største problemet hans er (hvis han er uskyldig i seksuell samkvem) at han lyver så mye om "små" åpenbare ting at han mister all kredibilitet!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har de hatt sex? Hvor langt gikk dette egentlig? Prøver å følge med her og der, men vet ikke hvem jeg skal høre på

Hun har (i skype-samtaler) sagt noe lignende som "tenk hvis folk visste hva vi har gjort". Noe i den duren. Det har i alle fall pekt mot at det har hendt seksuelle greier. Tviler på at det bare går for skype-sexen, så virker som de har gjort mye.

Øygard har forøvrig sagt de samme tingene, og oppført seg som de fleste gamle ekle menn har gjort på typ jippii.no, så det er ikke vanskelig å skjønne hva han ville fram til. Unnskyldningene og bortforklaringene hans i retten ser bare ut som krampetrekninger fra en døende fisk på land.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får litt Tønne-assosiasjoner av denne saken. Skulle ikke forundre meg om han tar livet sitt

Har tenkt på det samme, også for kona sin del. Men de har kanskje en nærmest adelig status i det tilnærmede middelaldersamfunnet Vågå, slik at de kan tåle nærmest hva som helst.

Lenke til kommentar

Siden det er så mange sterke meninger her anbefaler jeg alle å faktisk lese den forrige dommen:

http://fil.nrk.no/contentfile/web/files/nrk.no/pdf/%C3%98ygarddommen.pdf

Kort oppsummert tror ingen av dommerne på forklaringene til Øygard og sier forklaringene hans virker kunstige og oppkonstuert etter at Skype- og SMS-loggene ble funnet. Jenta derimot har hatt samme versjon hele tiden. Det vil si at hun har hatt samme versjon før loggene ble funnet og så har det vist seg i ettertid at de bekrefter mye av hennes historie. Dette styrker troverdigheten hennes.

Når det gjelder det "dårlige" ryktet hun har i bygda skyldes det to saker hun har hatt med noen lærere, men i dommen virker disse sakene som filleting og svært overdrevet av bygda. Dommerne støtter faktisk jenta sin versjon her også, og ikke lærerne. Her er jeg mer usikker på hva som er sant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når det gjelder det "dårlige" ryktet hun har i bygda skyldes det to saker hun har hatt med noen lærere, men i dommen virker disse sakene som filleting og svært overdrevet av bygda. Dommerne støtter faktisk jenta sin versjon her også, og ikke lærerne. Her er jeg mer usikker på hva som er sant.

Hvis jeg får tippe så er dette et vanlig fenomen med så kalte "bygdedyr", eller "bygdas kollektive moral". Selv om bygdedyret nå later til å tape, så må du ikke tro at dyret lærer noe av det. Jenta er en utstøtt, og kommer nok aldri helt inn i det så kalt "gode selskap".

Jeg har sterke erfaringer med bygdedyret fra min egen bygd, og vet godt hva jeg snakker om

Lenke til kommentar

Finner det fasinerende og tragisk hvor mange her inne som prøver å undergrave hva som har skjedd med denne jenta. Det er jo irrelevant om hun har vært med på det, han er en voksen og hun er et barn (Kjønnsmoden eller ei) i vårt samfunn. Hva gjelder egne meninger om dette er normalt eller ei er fullstendig irrelevant, vi har lover og regler i dette landet som man er pliktet til å følge.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis jeg får tippe så er dette et vanlig fenomen med så kalte "bygdedyr", eller "bygdas kollektive moral". Selv om bygdedyret nå later til å tape, så må du ikke tro at dyret lærer noe av det. Jenta er en utstøtt, og kommer nok aldri helt inn i det så kalt "gode selskap".

Jeg har sterke erfaringer med bygdedyret fra min egen bygd, og vet godt hva jeg snakker om

Ja, nå kan det jo være flere saker enn det som er omtalt i dommen, men måten forsvaret har prøvd å bruke dette bygdedyret på er ganske usmakelig.

Lenke til kommentar

Finner det fasinerende og tragisk hvor mange her inne som prøver å undergrave hva som har skjedd med denne jenta. Det er jo irrelevant om hun har vært med på det, han er en voksen og hun er et barn (Kjønnsmoden eller ei) i vårt samfunn. Hva gjelder egne meninger om dette er normalt eller ei er fullstendig irrelevant, vi har lover og regler i dette landet som man er pliktet til å følge.

Det er vel forskjell på å forsøke å dekke over hva som faktisk har skjedd og det å innrømme at dette er en høyst unormal situasjon. Seksuell lavalder eksisterer for å beskytte barn mot voksne. Denne jenta var allerede seksuelt aktiv med flere partnere i en alder av 13 år. Å kalle det Øygard gjorde mot henne for voldtekt er et hån mot andre voldtektsofre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...