Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?

Anbefalte innlegg

"dusje sammen" bety "vasking av hytten da den lå i et værutsatt område".

Ikke lest noe i det siste om saken, men SERIØST? Han graver seg dypt, ja. Som jeg ser saken, utav det som kommer ut er; Voksen mann utnytter jentunge. Har ikke noe å si om hun "presset" på eller noe sånt, en 13-14åring er en godtroende "tufs" ovenfor en voksen mann.. Den voksne sitt ansvar, end of, imo.

Endret av Posemedchips
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dialog der jenta refererer til dusjing av Øygard og henne samtidig, i forbindelse med en hyttetur, forklarte han slik:

- Det føler jeg meg rimelig sikker på går på vasking av hytta. Den ligger i Norges mest værutsatte område, den må vaskes med grønnsåpe og vann, da blir man minst like våt som hytta. Det spiller nok på det, sa Øygard.

http://www.dagbladet.no/2013/04/29/nyheter/oygard/overgrep/26905402/

Lenke til kommentar

Jeg oppfatter saken slik at de har utnyttet hverandre. Hun har sett muligheten til å få cash og saker, han har sett at han kan få sex i bytte mot dette. Det jeg reagerer mest på er at om det var et overgrep fra 13 års alderen så burde ikke dette ha fortsatt i årevis etterpå. Har man blitt utsatt for ett overgrep, beholder man ikke kontakten med overgriperen og blir utsatt for 49 nye overgrep.

Er vel stort sett derfor de fleste forblir i voldelige forhold. De liker det innerst inne...

Du ser hvor jeg vil hen?

At folk og spesielt unge jenter blir tiltrekt av maktpersoner er ikke noe nytt. Slik du fremstiller jenta så er hun så utrolig smart at hun ikke ville vært i rettsaken uten videobevis. En normal 13-årig jente er ikke kynisk når hun ser muligheten til å få cash og saker, hun er ung, dum og naiv. Sett deg ned å prat med en 13-åring så ser du hvor lite personen er utviklet mentalt. Folk glemmer gjerne fort hvor lite de visste om livet den gang de selv var 13.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som husker hvordan alt dette ble avslørt?

Hun ville overnatte hos kjæresten sin i stedet for hos Øygard en kveld. Øygard ble sint og kjørte etter henne da hun var på vei til kjæresten i buss (eller noe sånt). Det endte med at hun møtte kjæresten og fortalte han om overgrepa, de sa det til mora til kjæresten og så fikk foreldrene til jenta vite det. Jenta ville ikke anmelde, men det ville mora hennes, så jenta, kjæresten og mora til jena dro ned på politistasjonen dagen etter for å anmelde. Det var vel ca. sånn det ble avslørt.

Edit: Når jeg tenker meg om så var vel dette den kvelden de skulle spise middag med Jens Stoltenberg og de andre. Jenta ville ikke og Øygard ble sint. Så skjedde denne bussepisoden hvor han kjørte i full fart etter.

Endret av th1nk
Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor folk her gidder og forsvare han, synes det er irrelevant hvem som har mest rett her av rune og jenta men er du politiker/voksen mann kan du ikke drive og sove paa hotellrom/faa fjorten aar gamle jenter til aa kle av seg paa cam, synes de skal gjore ett eskempel utav han og gi han 6+ aar

Lenke til kommentar

De som forsvarer han mener vel, i likhet med Øygard, at jenta "lurte han" med på det. Han har vel selv sagt at måten hun holdte på gjorde at han ble revet med.

Si meg, hvordan kan en voksen mann som i tillegg er ordfører være så "svak" at han blir revet med og "lurt" av ei 13-14 år gammel jente? Og jeg har aldri i mitt liv møtt en 13-åring som har vært så kald og kalkulerende som enkelte her påstår at jenta er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Fyren er hverken pedofil eller hebefil.

Riktig, Pedofili = sykdom, Hebefili = bare bullshit, er man kjønnsmoden så er man det, tidlig eller sent spiller ikke noen rolle, se på dyr feks, blir en ho kjønn kjønnsmoden, så får hu oppmerksomhet av normale friske han dyr, er de han dyrene alle Hebefile da? (altså i de flestes utrente hjerne å øye syke da)?

Vi er ikke roboter, men det er tydelig at vi holder på å gå den veien, du skal fjerne alt som er naturlig, normalt, å sunt, å fylle det med piss fra folk som bare har interresse av å kontrollere å styre andre mennesker, mens de selv bryter "reglene" uten å noen gang bli tatt for det, selvfølgelig.

Men seff, bare følg reglene du, så følger iværtfall jeg kulturen, tradisjoner, sunn fornuft osv. (ikke at jeg mener at akkurat du ikke har sunn fornuft) det var heller ikke nødvendigvis rettet mot deg det her, siden jeg quota deg tenkte jeg.

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Si meg, hvordan kan en voksen mann som i tillegg er ordfører være så "svak" at han blir revet med og "lurt" av ei 13-14 år gammel jente? Og jeg har aldri i mitt liv møtt en 13-åring som har vært så kald og kalkulerende som enkelte her påstår at jenta er.

Veldig enig, er selv 20 år, diagnosert ADD, har måtte jobbet mer enn gjennomsnittet med impuls-kontroll siden tidlig barndom og selv jeg hadde aldri i verden verken prøvd og lokke ei på 13 til å vise seg fram på webcam eller invitert hun til å sove på hotellrom.

Greit nok at det finnes gråsoner i forskjellige stammesamfunn hvor forhold mellom 14 år gamle jenter og voksne menn er akseptert/ikke har den type fordommer som i norge/vesten hvor det muligens kan fungere, men i norge i 2013 fungerer det ikke, med sånne kollektive fordommer som vi har så vill det garantert gjøre skade etterhvert for psyken til jenta og da synes jeg at vi skal godta det og komme fram til en samlet avgjørelse at det ikke er ok.

Tilbake til godgutten, hallo, vi snakker om en ordfører i femtiåra, vil vi egentlig ha så godt voksne ordførere i norge så som patrick sa er så svake at de ikke klarer å styre unna ei lita tøtte på 13 år? hvordan vil en sånn kar kunne takle større fristelser som korrupsjon/osv.???

Synes 4 år er teit, gjør ett eksempel av han og gi han 6-7

Endret av Primer4
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er vel gjort endel forskning som har kommet fram til at mennesker (Spesielt menn) somregel trekkes mot sine første seksuelle opplevelser senere i livet. Og at dette er grunnen til at så mange som har blitt misbrukt i barndommen ender opp med å misbruke barn selv senere i livet.

Lenke til kommentar

Er for meg ingen tvil om at Øygard skyldig i alle fall, og bør straffes.

På en annen side så ser jeg argumentene med at jenta er med på leken her, og hun har nok sett litt vinning i det selv. Er vel også en grunn til at hun ikke kom frem med dette før det ble kjent for andre.

Fyren bør straffes hardt, men det er ikke fordi jeg føler jeg har sånn kjempesympati for denne jenta.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke kommet noen godkjent fasit ennå, men det er mye som tyder på at pedofili er en seksuell legning man er født men, som vi klassifiserer som en sykdom.

Hebefili har jeg ikke undersøkt noe litteratur om.

Ja det kom jo som ett sjokk at du ikke har gjort det :) det er vel som de fleste, de får høre ordet Hebefili, å hva det liksom skal bety, å da er alle bare : Er det sånn det er? jaja, de som lager reglene vet tydeligvis aller best uansett, så jeg kommer ikke til å stille kritiske spørsmål om det der, å jeg trenger jo ikke å lese om det her. heller, siden det nå er ett puntkum på det, å det liksom er så sårbart tema osv osv.

Lenke til kommentar

Ikke i ordets rette forstand, men i hverdagslig tale(i dette tilfellet). Han liker barn enkelt og greit. Om han har andre ting i skapet vet man ingenting om og ev hvilken alder disse da vil være.

Han liker tydeligvis unge mennesker, som også er kjønnsmodne, ikke små barn som enda ikke er kjønnsmodne, ikke noe unormalt akkurat der iværtfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...