Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?


Anbefalte innlegg

Så det var en tråd om dette, men den var stengt for opprydning. Har aldri hørt om et forum som stenger en tråd pga. opprydning, blir jo litt meningsløst i og med at dette faktisk er et diskusjonsforum :)

.... Nok om det, håper saken kan diskuteres videe her.

 

Jeg kjenner kun saken gjennom media, og jeg må si jeg stusser litt over dette, det er noe som skurrer en plass.

 

1. Selvfølgelig har ikke Runar Øygard hatt 50 samleier med denne jenta, så dum kan han rett og slet ikke være.En oppegående mann som har ordførerverv setter ikke sitt gode navn og rykte, familie og alt på spill med en 13-14 åring, da det sier seg selv at seksuelle relasjoner med en mindreårig kommer ut en dag uansett.

 

2. Ikke et eneste fnugg av bevis eller indisie som sier at han har hatt samleie med jenta, det er umulig å ha 50 samleier med en mindreårig jente uten å legge igjen spor, enten fysisk eller i form av sms,skype,mail osv.Helt umulig!

 

 

3. Jeg tror han har hatt dragning mot jenta,ja, men ikke mer enn det.

 

4. Jeg tror at jenta har blitt forelsket i kjæresten sin, og så kom Rune litt i veien, og dermed var det bare å dra frem samleie-kortet, det funker alltid.

 

 

Sannheten kommer alltid for en dag, men ar Rune Øygard har hatt 50 samleier, eller 1 for den skas skyld, med denne jenta, nei det tror jeg rett og slett er løgn og fanteri, unnskyld uttrykket.

 

5. Jeg tar selfølgelig avstand fra hans skriftlige kommunikasjon med en mindreårig.

 

6.En sjikkelig kotelett for AP nå rett før valg, dette blir nok en av de siste spikrene i kista til Stoltenberg og CO :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det vet ingen andre enn R.Ø. og jenta. Mange "oppgående" og velrenommerte menn har gjort dette før R.Ø.

 

2. Hvorfor er du så sikker på det? Har hatt mange samleier med samboeren min, men det eksisterer ikke en eneste skypemelding, sms, facebook-chat logg e.l. som tilsier at vi har hatt samleie. Og jeg/vi prøver ikke akkurat å skjule det for omverden.

 

3. Det vet bare R.Ø. selv. Men det er vel ingen tvil om at det har vært et tettere forhold enn det burde være.

 

4. Klart saken måtte anmeldes.

 

5. Jeg og.

 

6. AP prøver så hardt de kan å begrave det. Det jeg reagerer mest på er at de driver på med det under rettsaken. Det kan påvirke saken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

1. Det vet ingen andre enn R.Ø. og jenta. Mange "oppgående" og velrenommerte menn har gjort dette før R.Ø.

 

2. Hvorfor er du så sikker på det? Har hatt mange samleier med samboeren min, men det eksisterer ikke en eneste skypemelding, sms, facebook-chat logg e.l. som tilsier at vi har hatt samleie. Og jeg/vi prøver ikke akkurat å skjule det for omverden.

 

3. Det vet bare R.Ø. selv. Men det er vel ingen tvil om at det har vært et tettere forhold enn det burde være.

 

4. Klart saken måtte anmeldes.

 

5. Jeg og.

 

6. AP prøver så hardt de kan å begrave det. Det jeg reagerer mest på er at de driver på med det under rettsaken. Det kan påvirke saken.

 

Jeg håper din samboier er litt mer moden enn en 13åring?

Det jeg sikter til er at en 13åring vil aldri kunne holde på en slik hemmelighet,

 

Vi får vente og se, det er noe som skurrer i denne saken.

Han kommer til å bli frikjent etter tiltalen, i motsatt fall skal jeg spise dette innlegget.

Lenke til kommentar

Først og fremst. Dette diskusjonsforumet håndhever visse regler. Derfor kan tråder stenges for opprydning om det oppstår bråk og slikt i tråden. Dette for å opprettholde en fin dialog i diskusjonen. Så, over til poengene dine:

 

1. Selvfølgelig har ikke Runar Øygard hatt 50 samleier med denne jenta, så dum kan han rett og slet ikke være.En oppegående mann som har ordførerverv setter ikke sitt gode navn og rykte, familie og alt på spill med en 13-14 åring, da det sier seg selv at seksuelle relasjoner med en mindreårig kommer ut en dag uansett.

Tja. Du har vel lest skype-loggene? Rimelig seksualiserte samtaler med ei jente som (den gang) var under seksuell lovalder. Og dette visste karen rimelig godt. Han var jo nesten som en far for henne.

2. Ikke et eneste fnugg av bevis eller indisie som sier at han har hatt samleie med jenta, det er umulig å ha 50 samleier med en mindreårig jente uten å legge igjen spor, enten fysisk eller i form av sms,skype,mail osv.Helt umulig!

Per nå er de beste bevisene at jenta har sett et arr i lysken hans (vet ikke hvordan det ble tatt imot), og at han har hatt en veldig seksualisert samtale med jenta, samt alle de gangene de overnattet i samme seng. Utover dette er det ikke så mange bevis, men vi får se om det er nok.

3. Jeg tror han har hatt dragning mot jenta,ja, men ikke mer enn det.

Alle men tiltrekkes av jenter. Spørsmålet er bare hva de gjør når de tiltrekkes jentene. Siden jenta er under lovlig alder, bør man vite bedre. Fyren her viste også mye omsorg ovenfor henne, og derfor har han tråkket over enda en grense.

4. Jeg tror at jenta har blitt forelsket i kjæresten sin, og så kom Rune litt i veien, og dermed var det bare å dra frem samleie-kortet, det funker alltid.

Hvorfor kan det ikke være omvendt, at Rune ikke liker at hun fikk seg kjæreste, og dermed begynte å lage problemer / spre rykter?

 

Hvis du også tar en titt på hvordan Rune har direkte kontaktet en rekke "venner" for å vitne for seg, kan man begynne å lure litt. En mann godt oppe i 50-åra, som ringer rundt til venner og bekjente, trekker i litt tråder, for å stille bevis mot ei jente på 15 år.

Lenke til kommentar

Så det var en tråd om dette, men den var stengt for opprydning. Har aldri hørt om et forum som stenger en tråd pga. opprydning, blir jo litt meningsløst i og med at dette faktisk er et diskusjonsforum :)

 

Det kan være flere årsaker til at en tråd stenges. Jeg skrev tydelig, noe du også fikk med deg, at tråden ble stengt for opprydding. Grunnen til dette er at de siste sidene av «diskusjonen» besto av personangrep og andre usaklige innlegg, og slike innlegg er i strid med forumets retningslinjer. For å forhindre at folk endret innleggene sine eller skrev nye, ble tråden midlertidig stengt.

 

Jeg setter derfor lite pris på at du oppretter en ny tråd for å diskutere saken videre. Du burde ha ventet til den første tråden ble ryddet, eller det ble gitt klarsignal til å opprette nye tråder.

 

Når det er sagt er «skaden» allerede gjort, så jeg lar denne tråden leve og den andre forbli stengt. Jeg håper folk kan være litt mer voksne i denne tråden, slik at vi slipper å fjerne like mange innlegg her.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

RØ og jenta har hatt et gjensidig forhold der de begger har nyttet hverandre. Så får jenta seg en jevnaldrende kjæreste som finner det vanskelig at hun tilbringer med lyst tiden hos RØ og kanskje truer med å forlate forholdet, for å "redde" dette forholdet lager jenta opp en historie der hun har blitt utnyttet. Kjæresten blir da en "hvit ridder". Og resultatet er da en anmeldelse.

 

/teori

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Selvfølgelig har ikke Runar Øygard hatt 50 samleier med denne jenta,"

 

De fleste menn oppfører seg som dyr og skryter av det etterpå.

 

Jeg er mann - og har aldri opplevd at det stemmer. Hvordan får du det til å stemme?

Lenke til kommentar
Moderatormelding

I motsetning til Øygard er ikke den involverte jenta en offentlig person. Det er derfor begrenset hvor mye dritt man kan slenge om henne før det blir regnet som personangrep og ærekrenkelser. Vi ønsker ikke slikt her på Diskusjon.no, så ett innlegg har blitt fjernet da det avsluttet med et krenkende utsagn som på ingen måte var relatert til resten av innlegget. Det var synd, for resten av innlegget var seriøst og helt greit. I tillegg ble et annet innlegg fjernet, da det var et svar på det første fjernede innlegget.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar

"Selvfølgelig har ikke Runar Øygard hatt 50 samleier med denne jenta,"

 

De fleste menn oppfører seg som dyr og skryter av det etterpå.

 

....og det gjør ikke kvinnefolk??

 

http://www.f-b.no/ny...ksEnabled=false

 

http://www.dagbladet...nriks/23635306/

 

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/laerer-fikk-fire-aars-fengsel-for-sex-med-elever-3623062.html

Endret av Tollari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

6.En sjikkelig kotelett for AP nå rett før valg, dette blir nok en av de siste spikrene i kista til Stoltenberg og CO :)

 

Dette er av det dummaste eg har lese. Vågå-saka har ingen påverknad på regjeringa og valet. Det blir nett som å påstå at heile sentralstyret i FRP blir kasta grunna saka med han stavangermannen som har pult ein femtenårig gut. :wallbash:

Lenke til kommentar

Trodde det var ubegrenset hvor mye dritt man kunne slenge om uidentifiserte personer, for at det IKKE skal regnes som personangrep all den tid personen ikke er identifisert...

 

Men jeg kan jo omformulere meg. Helt generelt sett så er jeg av den oppfatning at noen jævla luddere av noen psykotisper som anklager men for seksuelle overgrep uten at det har funnet sted og som ikke er i nærheten av å kunne presentere saklige indisier, langt derifra BEVIS som holder i en opplyst rettsstat, burde STRAFFES.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

6.En sjikkelig kotelett for AP nå rett før valg, dette blir nok en av de siste spikrene i kista til Stoltenberg og CO :)

 

Dette er av det dummaste eg har lese. Vågå-saka har ingen påverknad på regjeringa og valet. Det blir nett som å påstå at heile sentralstyret i FRP blir kasta grunna saka med han stavangermannen som har pult ein femtenårig gut. :wallbash:

 

Så klart har det påvirkning på valget. Giske-bråket er kun isen på toppen, og husker vi riktig raste frp nedover i meningsmålingene pga. Birkedal lenge før Anders kom. Det samme skjer nå med ap pga. han tullingen i Vågå, og at ap-politikerne driver med uendelig tull med habiliteten sin forverrer situasjonen for partiet betraktelig. De rødgrønne er ferdige, og mange som er realistiske vet dette også. Sånn sett er det bare å gratulere H-Frp med valgseier allerede nå.

Lenke til kommentar

Jeg håper din samboier er litt mer moden enn en 13åring?

Det jeg sikter til er at en 13åring vil aldri kunne holde på en slik hemmelighet,

 

 

De fleste som blir utsatt for overgrep forteller aldri om det. De som gjør det, forteller det først etter mange år. Og da er det vanskelig å bevise noe. Ta dette med den tidligere idrettsutøveren, her misbrukte han henne da hun var 15 år. Først da hun var 23 år gammel anmeldte hun. Han innrømte forholdet, og ble dømt. Mange innrømmer ikke, og da blir det ord mot ord.

 

Det spesielle i Øygard-saken, er at det finnes usedvanlige mange indisier som peker i retning av at jenta snakker sant. Selv uten jentas forklaring tyder det meste på at de har hatt et forhold. At han nekter alt er ikke spesielt, det er en vanlig strategi i slike saker.

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det spørsmålet som jeg funderer litt på er; hvorfor manglet ordføreren nærmest totalt dømmekraften angående rolleforståelse i kommunikasjonen med en 13åring, en dømmekraft som ellers fungerte tilsynelatende helt utmerket på alle andre områder, og jeg vil påstå; langt mer kompliserte og sammensatte problemstillinger, enn det å gi en "skarve" undom litt ekstra omsorg? "Omsorgen" hun trengte var altså å bli sett, og for å klare det trenger man ingen tilleggsutdanning, såvidt meg bekjent

 

La gå at det å være "reservepappa" gir noen muligheter for å være litt "julenisse" og høste masse gode tilbakemeldinger fra en nydelig barn/ungdom, på den enkle måten, men man ser jo grensene, eller skjønner når egne grenser er på tur til å bli brutt ... Og handler da så klart som en moden voksen gjør, og sier fra eller sørger på andre måter å forsterke egen grenser.

 

Resten av slitet med å være ekte pappa, kan man trygt lå gå - altså en meget behagelig ordning, for alle parter. Jeg ser det på samme måten når det gjelder min egen rolle som bestefar. De er nå så fine de søte små, også er det så jævla deilig å sende dem hjem til sine egne foreldre, når man er fornøyd med besøket ;)

 

 

En mann i den alder og med slike ressurser - har altså ikke fungerende "bestefars eller reservepappa" kunnskaper, og det finner jeg mer enn besynderlig, og i hvert fall uten tvil med hensyn til hvor dårlig egnet han er som tillitsperson.

 

Pussig type, uannsett skyldspørsmålet ellers

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt med en del spørsmål når det gjelder denne saken:

 

- Kontakten mellom ordføreren og jenta ble innledet da hun var 13 år. Det første overgrepet skjedde angivelig da hun var 13 år. Det betyr at betyr at ordføreren må ha klart å bygge opp et slikt tillitsforhold på ganske kort tid. Hvordan gjorde han/klarte han dette?

 

- Det om fram i retten at jenta ikke hadde fortalt politiet om Skypemeldingene. Hun sier at det var fordi hun var flau over dem, og det er jo en plausibel forklaring. Men hvorfor holde tilbake det mest sentrale og beste beviset? Og hva fortalte Øygard i politiavhør om disse meldingene?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og hva fortalte Øygard i politiavhør om disse meldingene?

 

Det er nettopp det faktum at mannen har vært veldig klar over hvor lite tillitvekkende disse meldingene var, og han var klar over at disse ville komme frem ifm rettsaken, og der la han seg flat sporenstreks, men ikke før han måtte.

Så han har gått i over ett år og spilt et skuespill som har vært ødeleggende for alle rundt ham, og latt venner og kollegaer og vanlige innbyggere tolke situasjonen. Jeg synes han er veldig hensynsløs, og samtidig aksepterer jeg at han kjemper for sitt "liv"

 

Demn bygda kommer til å slite med ettervirkningene av dette spillet, i mange år fremover, tipper jeg. Mye vondt blod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...