Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] trenger CPU kjøler

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tipset, burde jeg kjøpe meg en nå, eller kan jeg vente til black friday? for geimer jeg får jeg 80 grader og kan dette skade CPUen min? og evt hvilken vannkjøler burde jeg kjøpe?

Det er ikke optimalt over tid, men du kan sikkert spille litt uten at du bør være veldig urolig.

Jeg har kjørt slikt litt frem og tilbake i noen år på denne prosessoren uten at noe har skjedd, men kan ikke gi noen garantier. ^^ Anbefaler å bytte, men i mellomtiden så kan du vel i grunn spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke optimalt over tid, men du kan sikkert spille litt uten at du bør være veldig urolig.

Jeg har kjørt slikt litt frem og tilbake i noen år på denne prosessoren uten at noe har skjedd, men kan ikke gi noen garantier. ^^ Anbefaler å bytte, men i mellomtiden så kan du vel i grunn spille.

Greit takker ;)

hvordan er det når du setter på H60 skal det være noe kjølepasta på eller?

Lenke til kommentar

Corsair H60'en har dette påsmurt fra før av, så da slipper du det. Selv om artic silver 5 er bedre, så kan du i hvert fall ikke gjøre noen blemmer med å smøre på feil etc. :)

ahha, så hvis jeg evt kjøper H60'en så skal jeg fjerne den "gamle" kjølepastan?

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig. På Corsair H50 og H70 brukes en pasta som heter Shin-Etsu. Dette er noe av det beste man får. Derimot, på H60 brukes noe som ifølge Corsair er enda bedre enn dette igjen. Sier de ihvertfall. Uansett så er marginene svært små på pastatyper i toppsjiktet og den som sitter på kjøleren er allerede perfekt påsmurt så du vil ikke se noen forbedring ved å bytte.

Lenke til kommentar

Problemet med disse kvasi-vannkjølerne er ofte at selve pumpen støyer. I disse tilfellene er det veldig lite å gjøre noe med, bortsett fra en RMA. Viftene som medfølger er også støyende så mange velger å bytte ut disse med noen bedre, f.eks Scythes Gentle Typhoon som er kraftige, men relativt støysvake. Dessverre ender man opp med å bruke ganske mange unødvendige kroner.

Personlig synes jeg en god luftkjøler er å foretrekke i de aller fleste tilfeller. De yter like godt, om ikke bedre, har som regel et lavere støynivå og er mye mer driftsikre.

Jeg tror ikke H60 er verre på støy enn noen andre. Antec har også noen alternativer du kan sjekke ut.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Problemet med disse kvasi-vannkjølerne er ofte at selve pumpen støyer. I disse tilfellene er det veldig lite å gjøre noe med, bortsett fra en RMA. Viftene som medfølger er også støyende så mange velger å bytte ut disse med noen bedre, f.eks Scythes Gentle Typhoon som er kraftige, men relativt støysvake. Dessverre ender man opp med å bruke ganske mange unødvendige kroner.

Personlig synes jeg en god luftkjøler er å foretrekke i de aller fleste tilfeller. De yter like godt, om ikke bedre, har som regel et lavere støynivå og er mye mer driftsikre.

Jeg tror ikke H60 er verre på støy enn noen andre. Antec har også noen alternativer du kan sjekke ut.

Corsair H60'en har dette påsmurt fra før av, så da slipper du det. Selv om artic silver 5 er bedre, så kan du i hvert fall ikke gjøre noen blemmer med å smøre på feil etc. :)

er h40 dårligere enn h60 og evt hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

Tja, nå er jo H40 på kraftig salg på komplett, til 295kr, og det er jo et kjempetilbud egentlig. :)

H60 har bedre vannblokk i kobber, i motsetning til H40 som har i aluminium. H40 sin vifte kjører på 2000RPM, mens H60 kjører på 1600RPM.

Støymessig så tipper jeg H60 er en del bedre, mens ytelsemessig så ligger de nok ikke så langt fra hverandre. Kommer litt ann på hva som blir flaskehalsen, vifta på radiatoren, eller varmeledningsevnen til aluminiumen. :)

Ville sagt at H60 var en nogenlunde god match av OK støynivå og OK kjøleevne. Men med den uslåelige prisen til H40 denne uken, så ville jeg absolutt ha vurdert H40. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tja, nå er jo H40 på kraftig salg på komplett, til 295kr, og det er jo et kjempetilbud egentlig. :)

H60 har bedre vannblokk i kobber, i motsetning til H40 som har i aluminium. H40 sin vifte kjører på 2000RPM, mens H60 kjører på 1600RPM.

Støymessig så tipper jeg H60 er en del bedre, mens ytelsemessig så ligger de nok ikke så langt fra hverandre. Kommer litt ann på hva som blir flaskehalsen, vifta på radiatoren, eller varmeledningsevnen til aluminiumen. :)

Ville sagt at H60 var en nogenlunde god match av OK støynivå og OK kjøleevne. Men med den uslåelige prisen til H40 denne uken, så ville jeg absolutt ha vurdert H40. :)

velger heller å vente, men fant akuratt en annen h60

Så hva er forskjellen på:

H60 new

og

H60

og fungerer begge på hovedkortet mitt?

Lenke til kommentar

Utvilsomt. Den kommer til å erstatte H60 i nærmeste fremtid også. :)

ahh nice, da blir nok den kjøpt, spørsmålet er bare nå, vil den komme på tilbud neste fredag ( black friday) ? har du noen tanker om det? og vet du om det finnes andre plasser enn dustin, for er jævelig lei av å betale 100 kr frakt for bare det

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Tja, jeg kan svare på en hel del spørsmål, men spåmann tror jeg ikke at jeg skal prøve meg på. :p

Helt ny maskinvare som det der er nok ikke først ut på black friday, men det er så langt jeg tør å gjette. Kan jo hende d får lyst på noe annet da vetu, slik at frakten blir fordelt utover flere ting.

PCen din klarer seg nok helt sikkert fint en uke til. ;)

Min har blitt mishandlet 100 ganger mer, og den lever nå fortsatt i beste vellvære. ;)

Lenke til kommentar

Tja, jeg kan svare på en hel del spørsmål, men spåmann tror jeg ikke at jeg skal prøve meg på. :p

Helt ny maskinvare som det der er nok ikke først ut på black friday, men det er så langt jeg tør å gjette. Kan jo hende d får lyst på noe annet da vetu, slik at frakten blir fordelt utover flere ting.

PCen din klarer seg nok helt sikkert fint en uke til. ;)

Min har blitt mishandlet 100 ganger mer, og den lever nå fortsatt i beste vellvære. ;)

'

eller ville du ha gått for det nye h60?

Lenke til kommentar

Du er klar over at man kan redigere innlegg sitt? :p

Vil h100 passe inn i CM FULLTOWER STORM TROOPER XL-ATX?

Nei, ikke uten litt modifikasjoner eller fiffig løsninger.

Som regel så er det vanlig å bruke 2x120mm vifteplassene i toppen av kabinettet, men i ditt kabinett så har de effektivt ødelagt denne muligheten ved å h en 200mm vifte der.

H100 bruker kanskje 2-3 watt ekstra... Altså, tilnærmet ingenting.

Gå for den nye H60 du. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...