Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] trenger CPU kjøler

Anbefalte innlegg

Nja, på langt nær noe av det beste, i verken letthet å smøre på, eller ytelse.

Denne er å regne som en av de bedre, og den jeg har bredest erfaring med: http://www.komplett....aspx?sku=659604

Den holder ytelsen og mykheten sin i lengre tid, er lett å smøre utover, og selv etter et års bruk så har jeg kunne ta av og på kjøleren, uten at det har ødelagt ytelsen fullstendig. (den blir ikke hard, og vil derfor kunne omformes)

edit: what Kuffe said. ^^

ahh Tusen takk ;)

ehh problemet er vell at den ikke er inne og at den må bestilles, og det kan vell bli et problem i forhold at æ trenger pcen tidligst mulig og helst før fredagen (siden fm13 ble releaset da) hvor lang tid tror dere det tar før de får inn kjølepastan og får sendt den til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får den mye raskere og billigere om du bestiller fra dustinhome.no istedenfor: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

;)

takk, eneste problemet er vell at det koster 99 kr i frakt da, hehe :D

uansett trenger jeg http://www.dustinhome.no/product/5010097262/arctic-silver-arcticlean-kit/#intcmp=searchProvider_dacsa for å sikre meg et godt resultat, for er som du kanskje har skjønt helt ny når det gjelder akuratt terma past osv. og har du evt andre tips til ting æ kan kjøp mens jeg allerede har betalt 99 kr i frakt?

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor ikke... Koster sikkert noe ala det samme som isopropanol på bensinstasjonen, og den lille flaska holder jo for ditt bruk i lange tider. :)

greit ;) ehh antar det ikke følger med et papir, hvilket papir kan jeg bruke for å tørke bort ?

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Ja, hvorfor ikke... Koster sikkert noe ala det samme som isopropanol på bensinstasjonen, og den lille flaska holder jo for ditt bruk i lange tider. :)

greit ;) ehh antar det ikke følger med et papir, hvilket papir kan jeg bruke for å tørke bort ?

lurer på dette fordi jeg har antar at det ikke fungerer med vanlig papir.

Lenke til kommentar

Sånn til neste gang så kan du heller bestille fra Techbay.no som sender som brevpost til 39kr. Da har du det som regel neste virkedag.

Personlig så foretrekker jeg Arctic Cooling MX-2 eller MX-4 foran AS5. Sistnevnte er etter min mening for seig og har dessuten en innkjøringstid på ca. 200 timer. I tillegg kan den lede elektrisitet, men dette er ikke stort å tenke på så lenge du ikke pøser på med hele tuben. Ihht. ytelse kommer de aller fleste ganske så likt ut, som regel innenfor 3-4C.

Lenke til kommentar

Update:

fikk kjølepastan i dag, fikk fjernet den gamle kjølepastan og satt på nytt, og fått på CPU kjøleren og pcen slo seg på men jeg hører merkelige lyder fra pcen og CPU temperaturen nå er:

cputemeratur.png

HJELP!!!!! og på dette tidspunktet har bare standard programmene slått seg på.

Lenke til kommentar

hva mener du med?:

Som nevnt er det veldig viktig at blokka sitter godt på, hvis ikke vil varmeutvikling bli så stor at maskinen skrur seg av etter en kort stund.

Om du bruker intel vifta, så har vel den push-connectors. Om disse er trykket gjennom (du hører et lite knepp, og kjøleren vil være HELT løs om de ikke er på. Her kan du nesten ikke trå feil).

Om du kommer helt til windows. Kjør bios og load fail safe.

Er blokka tatt av noen ganger kan de bli litt slappe og virke litt løse. Det er også VIKTIG at push-connectors er i riktig posijon (http://www.intel.com...b/CS-032258.htm)

ae5f1447_pushpins.png

Lenke til kommentar

hva mener du med?:

Som nevnt er det veldig viktig at blokka sitter godt på, hvis ikke vil varmeutvikling bli så stor at maskinen skrur seg av etter en kort stund.

Om du bruker intel vifta, så har vel den push-connectors. Om disse er trykket gjennom (du hører et lite knepp, og kjøleren vil være HELT løs om de ikke er på. Her kan du nesten ikke trå feil).

Om du kommer helt til windows. Kjør bios og load fail safe.

Er blokka tatt av noen ganger kan de bli litt slappe og virke litt løse. Det er også VIKTIG at push-connectors er i riktig posijon (http://www.intel.com...b/CS-032258.htm)

a>

den skal være helt riktig installert, og den er helt urikkelig. og siden den skal sitte helt riktig så antar jeg at blokka kommer borti CPU'en. eller?

kan det være noe annet som gjør det? kan det være for mye eller for lite kjølepasta som gjør det? har brukt ca 1/2 - 1 ts med kjølepasta hvis jeg ikke tar helt feil, og brukte et bankkort til å smørre det utover etter det satt jeg på cpu kjøleren og slo på maskinen rett etterpå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...