Gå til innhold

1011 final BIOS til Asus P4C800-Deluxe er bra!

Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Start med en DOS bootdisk og med nyeste BIOS og AFUDOS (har du en WinME disk, velg "Minimal Boot").

Skriv så :afudos /i*

* = P4C81011.rom

Blir da : afudos /ip4c81011.rom

Vent til den blir ferdig. Reboot maskina og gå inn i BIOS med engang. "Load setup/BIOS defaults" - lagre og gå ut. Gå inn igjen for å gjøre de nøyvendige forandringer i BIOS.

Lenke til kommentar

Har du Windows 98/ME så kan du avslutte til "Dos Modus" og gjøre det der. Men IKKE fra Command Promt inne i Windows! Tror ikke det hadde funket heller. Men har du Windows 2000/XP, så må du skaffe deg en DOS boot diskett og starte med den. Poenget er jo at man ikke skal ha andre ting inne i minnet når du flasher BIOS...

Lenke til kommentar

Enig har bios-oppdateringsinformasjonen på sidene til Asus er rotete.

Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med å kjøre default-verdier på mine corsair twinx-3200ll brikker siden jeg oppgraderte biosen første gang (var det til versjon 1004, mon tro?).

Lenke til kommentar

Har flashet fra Windows siden det kom, og _aldri_ hatt problemer. Dette gjelder både ABIT, ASUS og MSI sine kort. Stoler mer på Winblows enn jeg gjør på en sur diskett. Skjer oftere at jeg får read/write error på disketter enn at Windows XP tryner.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...