Betroz Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Flasha 1011 BIOS i dag. Hovedkortet "liker" mine Corsair TwinX3200LL brikker bedre nå. SPD instillinger er nå default på 2-3-2-6, som før bare var 2.5-4-4-8 - og som nå funker STABILT. Hent den ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478...00/P4C81011.zip ! Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hei! Jeg har ikke brukt Afudos for å flashe før. Jeg har sett litt på framgangsmåten på sidene til Asus, men jeg ble vel egentlig ikke så veldig klok... Gidder du å kort beskrive framgangsmåten, steg for steg? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Start med en DOS bootdisk og med nyeste BIOS og AFUDOS (har du en WinME disk, velg "Minimal Boot"). Skriv så :afudos /i* * = P4C81011.rom Blir da : afudos /ip4c81011.rom Vent til den blir ferdig. Reboot maskina og gå inn i BIOS med engang. "Load setup/BIOS defaults" - lagre og gå ut. Gå inn igjen for å gjøre de nøyvendige forandringer i BIOS. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Skriv så :afudos /i** = P4C81011.rom Blir da : afudos /ip4c81011.rom Jeg regner da med at jeg booter maskina i Dos, og skriver inn denne kommandoen der? Eller kan jeg gjøre dette i Command inne i Windows? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Har du Windows 98/ME så kan du avslutte til "Dos Modus" og gjøre det der. Men IKKE fra Command Promt inne i Windows! Tror ikke det hadde funket heller. Men har du Windows 2000/XP, så må du skaffe deg en DOS boot diskett og starte med den. Poenget er jo at man ikke skal ha andre ting inne i minnet når du flasher BIOS... Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Tenkte vel det ja. Jeg har forøvrig XP. Tusen takk for hjelpen :-) Jeg er forøvrig ikke spesielt imponert over beskrivelsen av bios-flashing på sidene til Asus. Jeg synes den virker rotete og uoversiktlig. Og da: Flashing! Lenke til kommentar
edwood Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Enig har bios-oppdateringsinformasjonen på sidene til Asus er rotete. Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med å kjøre default-verdier på mine corsair twinx-3200ll brikker siden jeg oppgraderte biosen første gang (var det til versjon 1004, mon tro?). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Som jeg sa, default SPD på BIOS før 1011 så var verdiene på 2.5-4-4-8. Nå er de RIKTIGE på 2-3-2-6 som Corsair har satt dem til. Blir bedre ytelse av det vet du :wink: Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Funker denne til mitt HK og ? Lenke til kommentar
froebe Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Funker denne til mitt HK og ? Nei, det gjør den ikke. Siste bios for ditt kort finner du her. Siden ser ut til å være nede for øyeblikket, men den kommer nok snart opp igjen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 du kan no bare laste ned en bootdiskett for alle Windows versjonene fra www.bootdisk.com da ikke vanskeligere Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Noen som har prøvd å flashe BIOS ved bruk av liveupdate da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg bruker det, og det funker som bare det. Litt skummelt å sitte og flashe i Windows, men det er over på noen sekunder. Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Bruker selv jeg også, eller rettere sagt brukte det på mitt gamle P4B266 HK uten problemer. Saken er den at en blir litt forvirra av den infoen som står på ASUS sine sider angående flashing av bios på P4C800D som jeg nå da har. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Funker ja...men stoler mer på DOS til slikt! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har flashet fra Windows siden det kom, og _aldri_ hatt problemer. Dette gjelder både ABIT, ASUS og MSI sine kort. Stoler mer på Winblows enn jeg gjør på en sur diskett. Skjer oftere at jeg får read/write error på disketter enn at Windows XP tryner. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå