Orjanp Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Første bildet jeg legger ut. Relativt ny i faget, så jeg har ikke lært meg veldig mye med kameraet ennå, derfor er bildet tatt i automodus. Sony NEX-7, 18-55(3,5-5,6) Shutter Speed: 1/13s Aperture: f/4,5 ISO: 1600 Focal length: 36mm Kunne tenkt meg tilbakemelding på komposisjon og generelt hvordan bildet kunne blitt bedre? Endret 27. oktober 2012 av Orjanp Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Dette ble veldig bra. Komposisjonen er ok. Stien leder på skrå innover i bildet, noe som er bra. Pent lys og fine farger. Spesielt blåfargen er helt nydelig. Har i grunn ingenting å sette fingeren på, annen enn at du skyter i automodus. Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Enig med KS, men meiner biletet manglar eitt eller anna som er/går på brua. "Props" Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Takk for tilbakemeldingene. Bort med auto jobbes det sakte men sikkert med. Så det er på vei. At det mangler noen på brua er jeg helt enig i. Har vurdert å gå tilbake dit med noen som kunne gjort den jobben. Nå var jeg der like over syv da jeg tok dette bildet. Nå som klokken er skrudd tilbake, blir det enda tidligere. Ikke så lett å få det til. Dessuten, nå er det ikke lengre en sti der. Det har gått ganske mange der siden bildet ble tatt. Må vente på neste snøfall. Dessuten, jeg kunne tenkt meg at bildet var noe mørkere. Ikke mye, bare litt. Men det mister litt av blåfargen da. Kanskje ta det litt senere, og justere lukkertiden litt ned alternativt ISO-verdien litt ned. Da for å få samme blåfargen. men tone ned lyset. Vet ikke om det høres fornuftig ut. I mitt hode gjør det det. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg likte bildet veldig godt. God komponering og eksponering. Men jeg er litt usikker på om hvitbalansen er innertier her. Jeg ville prøvd å sette snøen som nøytralpunkt slik at den ikke blir for varm. Har du skutt i råformat er det bare å prove seg litt frem i etterbehandling. Godt jobbet! Lenke til kommentar
supremacyyy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Fint bilde! Liker fargene veldig godt, og hvordan trærne "rammer inn" brua. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Takk for tilbakemeldingene. Tok også i råformat, så har muligheten til å justere hvitbalansen. Skal se om jeg får testet litt. Nå er lyset fra lysmasten oransje, så snøen vil ikke være hvit. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Du kan alltids prøve å skru litt på hvitbalansen, men pass på den dype blåfargen. Den er perfekt slik den fremstår nå. Funker ikke hvitbalanse justeringen, kan du f.eks. desaturere det orange en smule. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå