Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblem: Windows bytter til statisk DNS-server når jeg kobler på eduroam

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med eduroam (trådløs nettverksløsning på høyskoler/universitet):

Da jeg koblet på/installerte eduroam for første gang hadde jeg satt på bruk av statisk DNS-server på wlan-koblingen min på grunn av noe feilsøking på hjemmenettet.

Vanligvis bruker jeg nå DNS-serverne som kommer fra DHCP, men hver gang jeg kobler til eduroam på skolen bytter den tilbake til de statiske DNS-serverne, som selvfølgelig ikke er tilgjengelige fra eduroam.

Jeg har prøvd å avinstallere eduroam-klienten, fjerne sertifikatene, fjernet eduroam wlan-profilen, reinstallert nettverkskortdriveren og satt opp alt på nytt igjen, men problemet oppstår igjen hver gang. Problemet oppstår kun når jeg bytter til eduroam, ikke andre nettverkstilkoblinger.

Jeg kjører Windows 7 x64HP.

Som dere skjønner er det ganske plagsomt å manuelt måtte bytte DNS-server hver gang jeg kommer ned på skolen. Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre, bortsett fra en reinstallasjon av Windows? IT-avdelingen på skolen har ikke kunnet hjelpe med noe heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...