Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å innrede stue.

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hei. Jeg bor i en 75 kvadratmeter stor leilighet og jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal møblere stuen da den er for stor til å ha bare en sofa og et bord i.

Jeg trenger som sagt tips til å gjøre stuen fin og koselig. Jeg skal ha spisebord og stoler der tørkestativet står.

Tv uttak er på den skrå veggen ved ruteren.

Jeg legger ved bilde av den. Stuen er ca 35 kvadratmeter.

post-16183-0-96183800-1351296940_thumb.jpg

http://planner.roomsketcher.com/?ctxt=rs_no#/?pid=848005

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En planskisse hadde vært fint. Den må viser ca mål og plassering av alle dører og vinduer, og gjerne indikasjon av himmelretning.

Lenke til kommentar

Hadde det vært min stue ville jeg nok ikke hatt sofagruppen slik, eller TVen der den er. Vinkelen mellom sitteplass og TV blir rar, og jeg syns ikke det passer med sofaer som ikke har ryggen inn mot en vegg.

Jeg ville nok gått for en form for hjørnesofa (eller en sofa med en lav divan/"utstikker" i en retning, altså uten ryggstø eller armlene langs den ene vinkelen) til å stå der rett foran radiatoren, og et lite stuebord rett foran. TV der du har satt sjenken. Sjenk/Bokhylle i det tynne partiet rett over spisebordet, så lenge det ikke blir for trangt. Kanskje en lenestol ved kortenden av stuebordet dersom du trenger sitteplassen, og evt en lenestol parkert der ved skråveggen, som også kan flyttes litt rundt dersom du trenger merr sitteplass rundt stuebordet f.eks.

Blir kanskje litt mye med 2 lenestoler, men det ser du best selv. Et sånt oppsett er jo også veldig avhengig av at du finner en hjørnesofa som utnytter plassen til det fulle uten å blokkere noen av dørene, det ser for meg bittelitt trangt ut på bildet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...