dude80 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 forstår jeg riktig om jeg kan fjerne min eksisterende SSD-disk og erstatte med en tom, så bruke upgrade-iso og installere? Dog usikkert om den er aktivert etter install, men kan gjøre en endring i registeret? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Har tatt clean install 2 gang nå, er ferdig aktivert når du logger inn. Er sikkert annerledes hos deg myhken, pga du bruker virtuell maskin for test. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Har tatt clean install 2 gang nå, er ferdig aktivert når du logger inn. Er sikkert annerledes hos deg myhken, pga du bruker virtuell maskin for test. Er jo litt rart, virtuelle pcer skal jo oppføre seg som fysiske pcer. Men må være noe, siden ikke en av mine installasjoner var ferdig aktivert, og heller ikke har latt seg aktivere uten registerendringen. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja det kan du si, men jeg tok nr 3 nå(laptopen til fruen). Og det fungerte like knirkefritt der Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Tok du clean install på en tom harddisk eller på en harddisk som det allerede lå Windows på? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det er interessant å vite ja for jeg har så mye tull med maskinen hjemme, samt at jeg har en SSD-disk jeg vil bruke istedenfor HD'en jeg bruker nå, så noe oppå-installering er ikke en populær tanke. Vil gjerne benytte anledningen til å starte friskt, men har jo ingen planer om å betale for enda en full lisens. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Tok du clean install på en tom harddisk eller på en harddisk som det allerede lå Windows på? tom disk Lenke til kommentar
spetter Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 skal fint være mulig å installere fra en clean disk med w8 oppgraderinga som kan lastes ned. Har selv tatt å formatert og partisjonert hdd under w8 installasjon via usb boot. Har oppgradert 2 maskiner selv fra norsk xp 32bit OEM. Dette b le W8 norsk 32 bit og fra engelsk Windows 7 Ultimate retail 64 bit. Dette ble engelsk w8 64bit. Begge via usb boot, clean install uten noe regedit tull Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Skulle slette windows.old mappen og slet litt med hvordan jeg skulle gjøre det. Fant ut: Fra start siden, skriv "cleanup", du vil få 3 treff på "settings". Velg "Free up diskspace...." Velg din stasjon, og så nederst til høyre, trykk knappen "Clean up system files". Velg stasjonen din igjen, og denne gangen kan du velge windows.old mappen og temporary installation files. for min del, fersk windows 7 ->win 8 på en mac førte til 20GB fri diskplass..... Lenke til kommentar
Woods Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Hei, jeg skal nå gjøre det samme, da jeg har kjøpt W8 Pro upgrade. Kjøpte ny SSD, og vil helst slippe å installere Windows Xp på nytt. Hvor skaffer jeg windows 8 iso? Har ikke tilgang til MS egne sider. Edit. Så ikke valget i det man installerte "Windows 8 setup wizard" før nå. Endret 19. november 2012 av Woods Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 skal fint være mulig å installere fra en clean disk med w8 oppgraderinga som kan lastes ned. Har selv tatt å formatert og partisjonert hdd under w8 installasjon via usb boot. Har oppgradert 2 maskiner selv fra norsk xp 32bit OEM. Dette b le W8 norsk 32 bit og fra engelsk Windows 7 Ultimate retail 64 bit. Dette ble engelsk w8 64bit. Begge via usb boot, clean install uten noe regedit tull Samme her. Win8 64 bit Engelsk Retail ISO på en splitter ny SSD. Plugget inn serienummeret jeg fikk på mail, og windows var aktivert når den var innstallert ferdig. 119,- for win8 pro lar seg høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå