bapeape Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hei, jeg har nylig tatt røykdykker testen i forbindelse med ett intervju jeg var på, sliter noe med ustø gange og har aldri gått på tredemølle, fikk heller ikke sjangs til og øve i forkant da jeg måtte på intervju allerede dagen etter at jeg fikk informasjon. dette tuklet seg og legen mente jeg var for ustø, dette gjorde utslaget til at jeg ikke fikk jobben. Jeg skal ikke gå på tredemølle som røykdykker og dette kommer til og dukke opp igjen desverre. Vet at testen er slik, og at kravet sier at man ikke skal ha dårlig balanse osv, men det simmulerer da ikke virkligheten i det hele tatt og gå på en tredemølle. Føler meg derfor litt urettferdig behandlet, selv om jeg respekterer konklusjonen dems da det er testen de har og gå etter. Spørsmålet mitt er om jeg kan oppsøke en eller annen brann lege eller lignende til og teste og bedømme om jeg er kvalifisert eller ikke, for jeg vet at jeg kan utføre oppgavene til en røykdykker på en sikker måte... Det er liksom for lite grunnlag mener jeg, og bygge en konklusjon på en tredemølletest, en ting hadde vært om jeg ikke orket og fullføre, men det gjorde jeg.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Problemet er at per i dag så er det kun tredemølletesten som er godkjent av arbeidstilsynet. Det er sjølvsagt ikkje umogleg å få deg godkjent dersom du samarbeider med ein lege og arbeidstilsynet, men dette blir nok vanskelig. Akkurat no så er det eit prøveprosjekt i Fredrikstad (Fredrikstadtesten) som forhåpentligvis blir godkjent på lik linje med tredemølletesten. Denne testen er ein arbeidstest der røykdykkaren blir testa i simulerte arbeidsoppgåver, testen er basert på den meir kjente Canadatesten. Men sidan dette fortsatt er eit lite stykke fram i tid så vil mitt råd være at du trener på å gå på tredemølla. Tredemølle krever litt balanse og teknikk, men dersom du trener på å gå på mølla så vil du fort bli mykje stødigare. Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Takk, har lest om fredrikstadtesten, virker mere realistisk,samtidig som den kanskje er mer krevende. Må øve meg på tredemølla ja, blei varslet bare en dag i forkant så fikk ikke sjansen før intervjuet. klarer fint og gå på en sti som er så brei, men tror man må vende seg til tredemølle, i allefall enkelt, er noe med at hjernen gir beskjed til kroppen om og gå, kroppen svarer med og gå, mens hjernen sier: hei, øynene sier at jeg ikke beveger meg. får trene meg opp, hvor bør man feste blikket i grunn, tok meg selv i og se på belte under testen, dette gjør meg kanskje enda mere ustø. tips mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå