tflovik Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Pakket ut det som var mulig å pakke ut av de filene på pennen, desverre samme problem, sort skjerm og blinkende markør i venstre hjørne.. kommer seg ikke videre :/ Slik gjør du det: http://www.ubuntu.com/download/help/create-a-usb-stick-on-windows Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Slik gjør du det: http://www.ubuntu.co...tick-on-windows Skal prøve. Kan jeg forresten opprette dette på en Mac eller må det være Windows pc? (Fant forørvrig Windows plata mi, om det kan være til noe hjelp? Prøvde å boote fra den, men kom bare til passord osv. j.f Det opprinnelige problemet med at passord ikke virker osv.) Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Skal prøve. Kan jeg forresten opprette dette på en Mac eller må det være Windows pc? (Fant forørvrig Windows plata mi, om det kan være til noe hjelp? Prøvde å boote fra den, men kom bare til passord osv. j.f Det opprinnelige problemet med at passord ikke virker osv.) Den linken som jeg la ut viser kun hvordan du benytter et windows program for å lage en bootbar usb. Jeg går ut i fra at det finnes tilsvarende program til Mac, men da jeg ikke benytter mac så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Den linken som jeg la ut viser kun hvordan du benytter et windows program for å lage en bootbar usb. Jeg går ut i fra at det finnes tilsvarende program til Mac, men da jeg ikke benytter mac så vet jeg ikke. Ok, da var ubuntu installert på minnepenna, og bootet fra den. Funket greit, men Ubuntu virker jo å være et slags eget OS? Jeg trodde jo jeg skulle "komme inn i min vanlige windows" ved å gjøre dette. Hva gjør jeg videre i Ubuntu da..? Kan jeg få "access" til Windows, evt tilbakestille passord el. derfra? Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Da gjør du som Døgnvill sa: [...] Da kjører du linux i minnet på maskina og har tilgang til alle filene på harddisken din, plugg så inn en ekstern harddisk og kopier de filene du trenger. Etter at du har tatt backup av filene du vil beholde kan du installere Windows på ny, om du ikke får til Hirens boot cd (kanskje det går om du brenner det til en CD/DVD, og prøver å boote fra den?). Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Tilgang til filene via Ubuntu? Det jeg primert skulle ha fra maskinen var tilgangen til Windows Live Mail der jeg har alle mine gamle e-poster.. Er det ingen metoder som gjør at jeg kan ta vekk passord bestyttelsen elns. slik at jeg kan logge inn på Windows som før? Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Hiren's BootCD. Prøv å brenn den til en CD/DVD. Om du klarer å boote Hiren's BootCD kan du følge denne guiden. Endret 26. november 2012 av Punainen Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ok, da var ubuntu installert på minnepenna, og bootet fra den. Funket greit, men Ubuntu virker jo å være et slags eget OS? Jeg trodde jo jeg skulle "komme inn i min vanlige windows" ved å gjøre dette. Hva gjør jeg videre i Ubuntu da..? Kan jeg få "access" til Windows, evt tilbakestille passord el. derfra? Nei du får ikke kjørt windows, men du får tilgang til alle filer på din pc slik at du kan ta backup. Deretter må du reinstallere windows. Mulig det kan finnes muligheter for å komme seg inn i windows på en eller annen måte men jeg vet ikke hvordan. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Hiren's BootCD. Prøv å brenn den til en CD/DVD. Om du klarer å boote Hiren's BootCD kan du følge denne guiden. Brente på CD , og satt til boot fra cd/dvdrom men ble bare samme problem som fra starten, at passordet ikke funket.. Må kanskje brennes på en spesiell måte? Dro bare filene (iso ++) over på cd og brente... Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Brente på CD , og satt til boot fra cd/dvdrom men ble bare samme problem som fra starten, at passordet ikke funket.. Må kanskje brennes på en spesiell måte? Dro bare filene (iso ++) over på cd og brente... Bruk ImgBurn Endret 26. november 2012 av Punainen Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Må kanskje brennes på en spesiell måte? Dro bare filene (iso ++) over på cd og brente... Jammen, hvorfor skrev du ikke det når jeg spurte om det? Jeg skrev også at filene som du pakket ut av ISO-filen måtte brennes på disk. Du kan også bruke programmet som du bruke med Ubuntu der du trykker browse og finner ISO-filen til Hirens. Still spørsmål, svar på spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå