Gå til innhold

Microsft sin W8 til 249,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Språket kan man velge etterpå, fort gjort å laste ned og installere.

Den velger 32 eller 64 ut ifra spesifikasjonene på maskinen selv.

Stemmer, ble litt overrasket over det der. Forventet et valg. Men det som er sikkert er at nøkkelen vil fungere både på 32bit og 64bit, og på alle språk. Men hjelper jo lite om du ikke får tak i begge bit versjonene.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Tror jeg velger å avvente litt. Er litt usikker på hvilken maskin jeg skal prøve den på.

(32 eller 64bit maskinen)

Men det burde jo være mulighet å laste ned både 32 og 64 bit varianten.

(Slik det er på W7)

Endret av hans A
Lenke til kommentar

Min maskin valgte den 32 bit, da det er 32 bit jeg kjørte ifra før av. Kan jo også være pga. programvare jeg hadde som ikke støtter 64 bit. Blant annet drivere til Win TV CI modulen mot Windows Media Center. For ellers er maskinen 64 bit utrustet. Litt kjipt å ikke få bruk for de siste 500 mb med minne.. men men

Lenke til kommentar

Sitter også klar til å innstallere her, etter å ha fått lastet ned både til ISO og USB-pinne.

Jeg skulle veldig gjerne ha innstallert både 32 og 64 bits, men man får jo ikke noen anledning til å velge?

Min XP_32-innstallasjon får jeg ikke bootet til lenger, men noe av poenget med å kjøpe oppgradering var fordi man da skulle få både 32 og 64bits.

Fryktelig irriterende at de må pakke det inn og gjøre det så brukervennlig at man blir fratatt viktige valg :(

Lenke til kommentar
Kan jeg oppgradere fra en 32-biters versjon av Windows til en 64-biters versjon av Windows 8?

Ja, men du kan ikke gjøre det via Oppgraderingsassistent. Hvis PCen har en 64-biters prosessor (CPU), men kjører en 32-biters versjon av Windows, kan du installere en 64-biters versjon av Windows 8. Du må imidlertid kjøpe Windows 8 som DVD.

Kilde

Selvfølgelig, hvis du får tak i ISO av den bit-versjonen du ønsker, så kan du bruke denne med din produktnøkkel. Produktnøkkelen kan aktiveres uavhengig av språk og bit-versjon.

F.eks. har jeg aktivert en engelsk Windows 7 Professional 32-bit på en norsk Windows 7 Professional 64-bit.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Blir nedlastingen av win 8 borte etter man har leget isofil eller minnebrikke av det?

Hvor blir eventuelt filene lagret?

Hvordan får man flere lisenser? Må man kjøre upgrade assistant 3 ganger og laste ned 3 ganger?

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...