Windoge Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 HV har sagt at jeg ved en senere anledning kan bli innkalt til feltvognkurs. Kan noen si noe kort om hva man lærer på dette kurset? Det strekker seg over 3-4 dager, og MB er vel primært en vanlig klasse B, sant? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 I all hovedsak er det vel å lære seg MB'en å kjenne. Hvordan du kjører den mest mulig hensiktsmessig i felt mtp gir, diff. lås osv. Dessuten skal du lære å gjennomføre periodisk kjøretøyskontroll, ikke store jobben når man først har gjort det en gang heller 2. Forøvrig, ikke gjør som en kamerat meg gjorde på sitt MB kurs; Han skulle over en stubbe, men feilberegnet høyden på nevnte stubbe og bakre aksel. Endte naturlig nok med at begge bakhjul ble stående i lufta og han kom seg verken frem heller tilbake på en stund. Ganske underholdende syn for oss andre,. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Du får: -Teori (som regel blanding mellom vanlig bil teori og litt om mb) -Kjøre i terreng (der får du vite hva mb kan takle) -Glattkjøring (sier vel seg selv?) -Lære å kjøre med tilhenger (er alt fra slalåm mellom kjegler, rygging, parkering og kjøring på vei med tilhenger) - Langveis kjøring (ofte sammenslått med å kjøre med tilhenger. Er blir du bare vurdert som sjåfør) - Periodisk kontroll + diverse andre vedlikehold som gjelder mb. Dette var det jeg fikk i førstegangstjenesten. Litt usikker på om HV kjører annet løp. Men tipper det er mye likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå