Kael123 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hei. Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt med valg av skjermkort. Siden jeg ikke har lyst til å bygge nye pc nå, så tenkte jeg bruke opp igjen mitt gamle HK og kjøpe et nytt skjermkort til under tusenlappen. Har nå et Radeon HD 4890 som sitter i et K9A2 Platinum HK sammen med en Amd phenom x4 (2.6MHz) og 4 Gig ram. HK har PCI-E V2.0. Siden det er evigheter siden jeg fulgte med på utviklingen er jeg usikker på hvor mye potensiale jeg "taper" om jeg kjøper skjermort med V3.0 og bruker det det gamle HK mitt. Lest noen tester her og der men blir ikke mindre forvirret. Skjermkortet mitt drar nå det aller meste av spill greit, men det trenger å byttes ut da fps'en er i grenseland på noen spill. Vil feks Radeon HD 6670 eller 7750 bli en god og merkbar oppgradering? Hvilken forskjell er det å ha 2GB DDR3 og 1GB GDDR5? Ser det også har begynnt å komme en del vifteløse kort. Har noen kjennskap til feks "ASUS RADEON HD7750 1GB PCI-E DVI/HDMI/DP SILENT"? Grunnen til at jeg spør er at mitt høres ut som en fly som driver å tar av når jeg spiller. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Veldig liten ytelsesforskjell mellom PCI 2.0 og 3.0. 7750 (eller 7770) vil gi stor forskjell fra en 4890. Og det blir som sagt veldig lite ytelsestap om du putter PCI 3.0 kort i PCI 2.0 hovedkort. Vifteløse kort har jeg dårlig kunnskap om, men så lenge du kjøper et skjermkort med bedre vifte enn den lille standardvifta på referansekortet, tviler jeg på at du vil få noen problemer med lydnivå. Lenke til kommentar
Kael123 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Takk for svar. Da går jeg nok for et 7770 kort. En del av de ser ut til å ha gode vifter som ikke vekker naboene når jeg spiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå