tomacro Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hei Jeg har en ganske ny samsung 9 serie , der jeg lurer på et par ting Jeg er ikke så teknisk av meg når det kommer til slike ting som å bytte ut til en større ssd hardisk og kjennskap til hva som er bra og ikke osv Er det en vanskelig prosess å bytte ut denne hardisken jeg har nå? Er det noe som må gjøres etter man bytter den ut på selve pcen? Hvem ssd burde jeg gå for på nettet? er det forskjell på dem? Mister jeg garantien hvis jeg bytter dette selv? Mvh Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 -Alt er vanskelig om man ikke vet hvordan man gjør det. Men du finner gode guider på nett som viser deg hvordan du bytter/monterer en SSD, eksempel på norske nettsider med slik guide er HW.no og DinSide.no. -Viktigste er nok å ta sikkerhetskopi av viktige personlige filer. Og at du kontrollerer den fysiske størrelsen på SSD disken som kan passe din PC. Det mest vanlige er å sjekke tykkelsen, dette er ~9mm og 7mm. -Anbefaling til SSD? Det finnes flere gode, men i mitt øyesyn er SSDene fra Samsung (Samsung 830) og Crucial (Crucial m4) de to beste allrounderene. Trenger du en tynn 7mm disk, ser det ut som Crucial m4 blir det enkleste valget. -Ja, du vil nok miste garantien men ikke reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå