Gå til innhold

Ny laptop! hjelp meg og velge.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til kjøp av en ny laptop. Skjermstørrelsen jeg kunne tenkt meg er 13" og vil gjerne at det skal være noe ala Asus Zenbook Prime UX31A

De jeg har funnet som jeg sliter veldig med og velge imellom er: Overnevnte(Asus'n) og Samsung Series 9 13".

Noen som har noen gode grunner til og velge en istedet for den andre? Evt. andre alternativer som også kan være relevante?

En ting til, 256gb SSD eller noe som er lett utvidbart kunne være og foretrekke.

På forhånd takk.

Deviljoker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ux31a med w8 ble sendt idag fra dustin. Den bruker forresten ikke vanlige ssder, så du må nok handle spesial ssder fra ebay hvis du vil ha større. Jeg valgte zenbooken over samsungen pga design, byggekvalitet, og fordi jeg har hørt at samsungen hadde problem med tregt wifi. Skjermen på zenbooken er kanskje en grunn i seg selv til å kjøpe den også :)

Lenke til kommentar

For den UX31A med i7 og 128GB hdd (uten touch) betalte jeg 9500 med studentrabatt på dustin (-500kr ca). Den med 256GB er touch på og derfor mye dyrere. Zenbook er premium ultrabooks, så prisen er kanskje litt stiv for mange, men det er dette segmentet som skal konkurrere mot macbook. Hvis du absolutt trenger større ssd enn 128GB kan du undersøke hva tilkoblingen til SSDene i ux31a kalles, og søke opp på ebay om du finner noen bra 256gb ssder som passer.

edit: Ser den koster ca 11000 nå på dustin med w8, gått opp litt siden jeg bestilte den.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Vet om den spesielle msata pluggen til Asusn, og vet også at den har blitt solgt med to vidt forskjellige harddisker med store forskjeller på hastighet, er derfor jeg er litt skeptisk til å kjøpe den.

Det er to forskjellige på macbookene også, har med mangel å gjøre. Håper jeg får den med ADATA ssd, hvis ikke sender jeg tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...