Blib Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Tja, av en eller annen grunn føler jeg at forumet ikke har fått noen bedre moderering etter av "Varsle mod"-knappen kom, faktisk er den blitt værre...? Altså, jeg må ha rapportert 15 topics den siste uken, men INGEN av dem har en moderator stengt eller sagt noe i. Greit, jeg har rapportert et par som jeg i etterkant tenke "Pokker"-til, men flesteparten er slike som er Klart feilpostet eller lignende. Hvorfor skjer ingenting? En av grunnene tror jeg må være at det nesten ikke er moderatorer som kan/vil stenge! Etter at allyse sluttet er det vel bare desertglow igjen som "vil" stenge poster, og han er nesten ikke online lengre! Jeg har om og om igjen sendt PM til andre modder, men de vil som regel ikke stenge topicer på HW forumet da "det ligger ikke hos dem", fordi jeg må sende mails til Gamer.no, Barbara.no og adminer! Det er jo de eneste som er online jo! La oss se: Howard kan jeg ikke maile, han har jeg aldri sett stenge en post noensinne og han holder vel kun på med artikler osv. Han er uansett alltid opptatt og sjelden online. Admin kan jeg heller ikke maile (husker ikke navnet), da han stenger iallefall ingen tråder. Han svarer bare av og til på spørsmål. Allyse er ikke moderator, Ueland er såvidt på i forhold til det han var før og Robert - er han i det hele tatt i live? Og er han modd? I så fall kun på Off Topic. Så det ender med at jeg mailer alle modder jeg ser med topics, men de fleste vil ikke gripe inn. Forid de tilhører andre deler av forumet. Mens "Varsle Mod" er ute av funksjon kan det virke. Det skjer iallefall ingenting når jeg bruker den! Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Nja, kunne kansje trengs litt flere mod/admin på boardet, jeg for min del ville stilt frivillig, siden jeg har en del erfaringer med det fra før av og slikt. [vel litt andre regler men] Edit: Nå vet jo ikke jeg hva du har rapportert da men Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Tror ikke jeg har sett et så stort forum som er så lavt prioritert av de som driver det før. Det har blitt foreslått å lage et skikkelig moderator opplegg før, men siden de ikke gjør noe med det, forstår jeg det slik at "det er ikke så nøye med forumet - det funker greit nok." Ja, det funker greit, men det kan veldig enkelt blitt gjøres mange ganger bedre. Og jeg vil tro det er målet for de fleste nettsteder - å bli så bra som mulig. Dette forumet kunne blitt bedre ved å: - Lage en moderatorgruppe - Konvertere til vBulletin eller Invision Power Board. PhpBB egner seg best for små forum. Har alt for få funksjoner, og er tungvindt å moderere. Les forøvrig innlegget mitt HER Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Tror ikke jeg har sett et så stort forum som er så lavt prioritert av de som driver det før. Det har blitt foreslått å lage et skikkelig moderator opplegg før, men siden de ikke gjør noe med det, forstår jeg det slik at "det er ikke så nøye med forumet - det funker greit nok." Ja, det funker greit, men det kan veldig enkelt blitt gjøres mange ganger bedre. Og jeg vil tro det er målet for de fleste nettsteder - å bli så bra som mulig. Dette forumet kunne blitt bedre ved å: - Lage en moderatorgruppe - Konvertere til vBulletin eller Invision Power Board. PhpBB egner seg best for små forum. Har alt for få funksjoner, og er tungvindt å moderere. Les forøvrig innlegget mitt HER Syntes dette forumet er utmerket godt jeg... [Altså PhpBB] alt det mangler er bare noen flere mods:) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Syntes dette forumet er utmerket godt jeg... [Altså PhpBB] alt det mangler er bare noen flere mods:) Er du sikker på at du har prøvd andre forum, som f.eks Invision Board!? Det har utrolig mange flere praktiske funksjoner, for både medlemmer og moderatører/admins. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Syntes dette forumet er utmerket godt jeg... [Altså PhpBB] alt det mangler er bare noen flere mods:) Er du sikker på at du har prøvd andre forum, som f.eks Invision Board!? Det har utrolig mange flere praktiske funksjoner, for både medlemmer og moderatører/admins. Hvorfor bytte noe som funker perfekt? Grasset er ikke grønnere på andre siden, dessuten ville det jo tatt evigheter og flytte over alle posts, users etc. Bruker forøvring Invision 2.0 mIRC client:) Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Grasset er ikke grønnere på andre siden,dessuten ville det jo tatt evigheter og flytte over alle posts, users etc. Bruker forøvring Invision 2.0 mIRC client:) Fins script som enkelt kan konvertere til feks Invision Board, så det er ikke noe problem. Det største problemet er vel at designet må endres, ikke bare for hw.no men for alle søstersidene også. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har veldig gode erfaringer med å sende til yummy. Sendte kun til han før varsle mod knappen kom. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hvis Amotor noen gang kommer til å benytte resten av HWN forumet (og ikke et eget et slik det er nå), så kan jo jeg bli en aktiv mod Men det forutsetter at Amotor har forum sammen med resten av nettverket da Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Syntes dette forumet er utmerket godt jeg... [Altså PhpBB] alt det mangler er bare noen flere mods:) PhpBB suger i forhold til Invisionboard da Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Selv foretrekker jeg phpbb fremfor mange av alternativene. Da det gjelder modereringen så har jeg verken fått PM eller mail fra noen. Dette er rart ettersom jeg er tilgjengelig i _minst_ 14 timer hver dag. Varsle moderatør systemet er ikke blitt ordentlig implentert på "vår" side av forumet enda, så det er tungvint for enkelte å sjekke ut dette. Faktisk så modererer jeg noe daglig, og det er flere personer fra forskjellige søstersider som legger igjen kommentarer om utførte moderatørhandlinger på den interne diskusjonen daglig, så rart at ingen ser dette i forumet. EDIT: har tatt en titt på invisionboard nå og dette var egentlig litt interessant. Var litt rotete, men hadde endel nyttige funksjoner. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Selv foretrekker jeg phpbb fremfor mange av alternativene. Da det gjelder modereringen så har jeg verken fått PM eller mail fra noen. Dette er rart ettersom jeg er tilgjengelig i _minst_ 14 timer hver dag. Varsle moderatør systemet er ikke blitt ordentlig implentert på "vår" side av forumet enda, så det er tungvint for enkelte å sjekke ut dette. Faktisk så modererer jeg noe daglig, og det er flere personer fra forskjellige søstersider som legger igjen kommentarer om utførte moderatørhandlinger på den interne diskusjonen daglig, så rart at ingen ser dette i forumet. Jeg ser det, og det er bra:) Men et par ekstra mods hadde ikke gjort noe, modereringen på boardet er på ingen måte dårlig, faktisk bedre en de fleste stedene, men vi vil vel være bedre en alle? --- mvh. Snabb Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Im Alive! Det er bra vi får tilbakemeldinger når folk mener vi moderer for dårlig også, så det er vel på tide med en opprydning i postene. For å si det på Yummy måte, la oss ta på oss asbest hanskene. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 skal se om jeg får gått gjennom varsle mod meldingene ikveld. Det er som Hartge nevner bra at dere kommer med kommentarer på dette. Da får vi et lite spark bak Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Hihi. Der fikk jeg frem et par modder som jeg trodde hadde gått i hi for lenge siden jo Men hvis varsle mod ikke fungerer skikkelig så må dere vel få se å fikset den? Og ikke reklamere for at folk skal bruke den da det er bedre med PMs? Og hvis alle modder kunne lagt ut Messenger-mailen sin så vi kunne lagt til dere der, så hadde det også hjulpet mye. Har en del so far, men år de ikke er online er det ikke store jeg kan gjøre igjen da Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Eg syns det er rart at det har vore lite respons på advarslane, personleg går eg igjennom advarslane stort sett ein gong kvar dag; etter eg har hatt min daglige forum-runde. Dei fleste advarslane resulterer i stenging av postar; nokre i utestengingar; og nokre få resulterer ikkje i nokonting. Det skjer nemlig at eg er ueinig i brukaren som har rapportert det si vurdering; og då gjer me ikkje noko med det. Men dette er i ytterst få tilfeller; som oftast er advarslane svært relevante. Eg sys modereringa har vorte betre etter at systemet har vorte innført; men sjølvsagt er det rom for fleire meiningar her. Angåande talet på moderatorar; dette har me tatt opp mange gongar tidlegare, og me har retningslinjer for kven som kan verte moderatorar; først og fremst må dei ha vore aktive medarbeidarar i ei av sidene i nettverket i ein lengre periode (trur det var snakk om 3 mnd.?). Av moderatorar som er aktive og har tilgang til å moderere heile forumet; trur eg me har ei liste som følgjande; meg sjølv, invictus, yummy, DesertGlow, SirHartge og Mr.Ueland. Det er og andre som er mindre aktive, grunna at dei prioriterer den redaksjonelle delen eller driftsdelen. Angåande å leggje ut Messenger-addressa mi, så stiller eg meg heller tvilsam til det. Eg gjorde det tidlegare, men eg enda opp med ein god del personar på kontaktlista mi, som eg ikkje hadde fjernaste aning om kven var, og dei tok kontakt til alle tider; sjølv om eg var markert som "opptatt". (Ingen namn nemnt, slik at dei som framleis står på kontaktlista mi ikkje føler seg støtt her...) Personlig trur eg nok det er best å sende e-post eller bruke "Varsle moderator"-systemet; då kan me ta oss av det når me har tid. Husk at me på ingen måte får nokon kompensasjon for den tida me nyttar her på forumet, og det er difor svært greit å kunne styre tidspunkta sjølv. Nyt helga! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hvorfor bytte noe som funker perfekt? Grasset er ikke grønnere på andre siden, dessuten ville det jo tatt evigheter og flytte over alle posts, users etc. Forumet fungerer jo ikke perfekt... Det fungerer bra, men kunne som nevnt, fungert mye bedre. Eksempler på hvorfor Invision ville fungert bedre: - innebygd "rapporter dette innlegget til moderator" funksjon - Søke funksjonen er MYE bedre. - Moderering (Invisionboard har et par über-effektive funksjoner for moderatører) - Funksjoner som hindrer spam/dobbeltposting/caps og utropstegn i topic - Warning system - modertører kan lett gi medlemmer advarsler - Tester viser at invision er raskere enn phpbb - Har også en funksjon som er veldig nyttig på et slikt forum som dette: Utskriftsvennlig versjon av innleggene, og mulighet til å lagre de som .doc og .html. - Utrolig mange små, men praktiske funksjoner. Konverteringen tar ikke evigheter - det finnes konverterings script som fikser det smertefritt, siden dette er et helt standard phpbb forum. Mer om konvertering HER Det veldig enkelt å modifisere skins slik at du f.eks kan få inn hw.no elementene i forumet. Eksempel på et stort forum som har konvertert til invision i den senere tid er www.neowin.net/forum/ Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Et lite tips til...Jeg får faktisk mesteparten av tilbakemeldingene på IRC. Dette av folk enten på #hw.no på undernet eller #hw.no/linux på EFnet. Hvis det haster kan det lønne seg å stikke innom der (selv om disse kanalen offisielt har lite med nettverket å gjøre) da det pleier å være minst en moderatør der til enhver tid. Til GeeZuZz: Det viktigste for oss i forumet er ytelsen og sikkerheten. Begge deler på grunn av våre 30 000 brukere. phpbb vet vi virker brukbart på begge disse punktene, men hvordan stiller invision board seg sånnsett? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Her er eksempler på store og aktive invisionboards: http://forums.invisionpower.com/index.php?...showtopic=73039 Legg merke til at noen av dem har hatt over 1000 brukere inne samtidig. Invision board har ingen problemer med store og aktive forums - det er bare serveren som er begrensningen. Sikkerhet kan jeg ikke uttale meg om, men det er ingen grunn til å tro at noen andre forums skulle være sikrere. Det er et seriøst firma som lager Invision board, med et team som består av nesten 30 folk. Fordelen for invision board er at det er kun en fyr som står bak selve kodingen - noe som gjør at han har full kontroll over oppbygningen. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Sikkerhet kan jeg ikke uttale meg om, men det er ingen grunn til å tro at noen andre forums skulle være sikrere. Det er et seriøst firma som lager Invision board, med et team som består av nesten 30 folk. Fordelen for invision board er at det er kun en fyr som står bak selve kodingen - noe som gjør at han har full kontroll over oppbygningen. Poenget er at passordene må være kryptert, samt at det ikke bør gå ann å "jukse" seg inn ved å forfalske cookies. Førstnevnte er viktig hvis noen skulle på en eller annen måte få tilgang til passordet i databasen. Et eksempel på forum som IKKE har krypterte passord (som jeg dermed heller ikke registrerer meg i da admin kan lese og publisere passordet) er UltimateBB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå