Gå til innhold

[Løst] Videresende SMS til annen telefon i bestemte tidsrom

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger å videresende SMS til et nummer, men kun i et begrenset tidsrom flere ganger daglig.

Det gjelder en Galaxy Y, og den skal ligge ubetjent.

Jeg har tenkt på Tasker, men får det ikke til. Nå er jeg ikke akkurat et Taskergeni heller, så om noen kan forklare, eller finne en app som gjør det ville det vært fint.

Når jeg har søkt på nettet har jeg funnet apps som må motta SMS først, for så å videresende, og så motta SMS for å slå av videresending. Dette er en upraktisk og dyr måte. Jeg ser også flere plasser de vil videresende til email, men det hjelper lite.

Jeg vil den skal ligge ubrukt til lading i et ødelagt rom uten nettilkobling eller noe, og plutselig slå på videresending, for så etter 20 minutt, slå av videresending igjen.

Kan noen hjelpe meg med å finne app eller hjelpe så jeg får til dette i Tasker? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ha dette klart i løpet av noen få dager.

I tasker finner jeg viderekoble samtaler, men ikke videresend SMS. Er det noen som vet om en måte å gjøre det på? Greia er at det skal gå forskjellige meldinger, alt etter hvem som sender melding, til samme mottaker, fra det nummeret denne telefonen har, og det skal bare være i perioder.

Jeg klarer ikke finne noen app som kan gjennomføre denne handlingen, og jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være så vanskelig.

Lenke til kommentar

Er ikke så flink med Tasker selv, men fant en oppskrift som bør passe her:

http://community.spi...1#entry-1467300

Etter å ha fulgt stegene i lenken over, må du trykke lenge ("longpresse") på konteksten (her: Received Text SMS), velge Add, og så Time. Der kan du sette opp tidsrommet for når denne oppgaven skal utføres. Å hake av for repetisjon kan vel være aktuelt for deg.

"%SMSRB" er variabelen der teksten i siste mottatte sms ligger lagret:

Text From/Date/Subject/Time (monitored)

%SMSRF / %SMSRN / %SMSRB / %MMSRS / %SMSRD / %SMSRT

The sender address, name, body, subject, date and time of the last text (SMS or MMS) received.

These variables will be empty until the first time a text is received after they have been referenced because Tasker does not monitor texts unless it's needed.

Name is set to sender address of no contact could be looked up. It's unavailable on Android versions prior to 2.0.

Body (%SMSRB) is only set for SMSs.

Subject (%MMSRS) is only set for MMSs.

Fra http://tasker.dingli.../variables.html

Edit: For øvrig finnes det en egen Tasker-tråd her hvor du eventuelt kan spørre mer erfarne Tasker-brukere.

Endret av teveslave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...