Martomeister Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Har kjøpt en TP Link WDR4300 som jeg har lyst å koble meg trådløst til med både laptop, mobil og PS3. Jeg har Lyse bredbånd (Altibox) rett fra veggen på en hybel. Siden jeg ikke har adgang til hjemmesentralen har jeg bare vegguttaket å jobbe med. Er det mulig å sette opp trådløsruter slik at det fungerer? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Koble fra LAN-port på Altibox og inn i WAN port på router. Dette vil skape litt mer ping, og nettverket på routeren vil ikke kunne oppdage enheter på altibox. Hvis du har mulighet til å skru av DHCP og DNS i router tror jeg du kan koble til via en LAN port, slik at routeren fungerer som en ren switch (med trådløse egenskaper) Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Det er ingen Altibox tilgjengelig, bare vegguttaket. Har i alle fall mulighet til å skru av DHCP. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Prøv og se om det fungerer. Skru av DHCP og koble fra ene LAN port til veggen på routeren. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Det er bare til å koble opp en trådløs ruter (wan-porten) mot vegguttaket. Dette blir da et nytt nett. Dermed har du et trådløs nett med WLAN-nettverk mot alle dine enheter og WAN ut mot Altibox. Lenke til kommentar
Martomeister Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 Lol.. Sistnevnte hadde rett, dette fungerte ikke med Asus RT-N56 så hadde ikke prøvd det. TAKK FOR TIPS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå