oksdol Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Heisann, Det er sikkert jeg sjøl som lagd krøll, men: Nå dukker plutselig ikke "Sharing" opp når jeg høyreklikker en folder og velger "Properties". "Simple file sharing" er skrudd av. Noen forslag til hvordan jeg skal få "Sharing" til å dukke opp igjen? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Tools-folder options-view, helt nederst finner du simple file sharing Lenke til kommentar
oksdol Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Jeg skrev litt uklart: det var ikke hvor jeg skrur av /på "Simple file sharing" jeg lurte på, men: Når jeg høyreklikker på ei mappe og velger "Properties", dukket det tidligere opp "Sharing" som et valg - dette dukker ikke opp lenger... Hvordan skal jeg få denne til å dukke opp igjen? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Gå på start-settings-nettwork connections-høyre klikk på local area connection- properties, under general må du ha noe som heter file and printer sharing for microsoft networks. Hvis ikke må du innstallere det. Lenke til kommentar
oksdol Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Har sjekka denne muligheten også...: funksjonen var allerede installert! Andre gode forslag? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Når du høyre klikker på ei ei mappe du vil dele, får du ikke en opsjon høyere opp på menyen som heter sharing and security? Lenke til kommentar
oksdol Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Før dukket jo BÅDE "Sharing" og "Security" opp: nå er det kun "Security" som dukker opp Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Gå på start-settings-nettwork connections-høyre klikk på local area connection- properties, under general må du ha noe som heter file and printer sharing for microsoft networks. Hvis ikke må du innstallere det. En ting til her: Client for microsoft networks? Lenke til kommentar
oksdol Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Som jeg nevnte over: dette er allerede installert... Problemene ligger på en server som jeg kun aksesserer med Remote Desktop Connection. All fildeling fungerte perfekt inntill den ble tungt angrepet av virus i sommer... Nå har jeg renska ut virusene, men får altså ikke fildelingen til å fungere igjen. Lenke til kommentar
oksdol Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Kan det ha noe med serveren innbiller seg at jeg ikke har tilstrekkelig rettigheter eller noe? Litt rart det også: jeg logger jo inn som administratorl... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Vanskelig fra mitt ståsted å si hva det kan være da. Går ut ifra at du har prøvd å sette opp nettverket på nytt. Hva med å lage en ny tråd på internett og nettverk,er antagelig en del flere "spesielt" interiserte der som kan ha vært borti problemet. Edit: det hadde du gjort allerede ser jeg :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå