Gå til innhold

Mister tilkobling med Låne-PC

Anbefalte innlegg

Hei. På hjemmenettverket mister jeg stadig tilkoblingen med låne-PC'en fra skolen. Nettet fungerer fortsatt fint hos de andre datamaskinene. Den aktuelle PC'en bruker et 802.11b/g broadcom kort. Om jeg deaktiverer for så å aktivere kortet, fungerer gjerne nettet i et par minutter, for så å miste tilkoblingen igjen. Jeg har ikke local admin, med andre ord kan jeg ikke gjøre nettverkskonfigurasjoner på denne PC'en, men jeg kan forandre ting på ruteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver nå å skifte innstillingene på ruteren fra dynamisk til statisk IP.

Hvordan finner jeg ut hva som skal stå i det siste feltet?

a>

Dette er vel IP-adressen du får av din internettleverandør og den skal ikke endres. Da står du uten nett. Og dette har ingenting med problemene fra tidligere poster å gjøre. Problemene med trådløsbiten kan kanskje løses med å oppdaterer drivere til PC-ens trådløskort og/eller å endre kanal på nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg prøver nå å skifte innstillingene på ruteren fra dynamisk til statisk IP.

Hvordan finner jeg ut hva som skal stå i det siste feltet?

a>

Dette er vel IP-adressen du får av din internettleverandør og den skal ikke endres. Da står du uten nett. Og dette har ingenting med problemene fra tidligere poster å gjøre. Problemene med trådløsbiten kan kanskje løses med å oppdaterer drivere til PC-ens trådløskort og/eller å endre kanal på nettverket.

Ok. Dette å endre kanal fungerte ikke, og jeg har ikke mulighet til å oppdatere driverne. Wifi'en funker fett på mobilen, er det noen måte jeg kan bruke dette som grunnlag for nett på PC'en? (IKKE mobilnett, mobilen er koblet til det trådløse nettverket.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...