Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC nekter å starte

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tilbudt meg å sette opp en PC for en kompis. Har plugget i alt unntatt grafikkortet, fordi det har ikke kommet ennå. Likevel så nekter PC-en å skru seg på. Eller, det det den gjør er at den skrur seg på, og så av igjen etter fem sekund, og så på igjen etc. Det blinker rødt på RAM-lyset, og et annet lys også.

Såvidt jeg kan se er alt tilkoblet strøm. i5 har jo en en innebygd grafikkbrikke, så trodde maskinen skulle klare å boote uten noe grafikkort. Tar jeg feil?

Her er komponentene:

Intel Core i5 3570K

Samsung SSD 830 Series 256GB

Cooler Master HAF X

Asus P8Z68-V PRO

XFX ProSeries XXX Edition 750W

Sony AD-5280

Grafikkortet jeg har kjøpt er et Radeon HD 7950-kort. Men det har ikke kommet i posten ennå.

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da er det vel å se over om alle kontaktene er skikkelig i og at alt er satt pent og rett inn, jfr Minnebrikkene?

Prosessor er satt rett inn m/kjølepasta og satt fast? Satt på rett?

Joda, det er koplinger av HD pluss DVD, ok?

Det er nok mange ting jeg ennå kunne ramse opp. Men du har vel koplet opp strømforsyningen etter boken?

Avstandshylser under hovedkort ok?

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Ser ut til at det skal være innebygget på denne :p

Prøv å starte det mens det ligger på papp eller noe..

Kan være en kortsluttning bak ;)

Har du husket ALLE power kontaktene til hovedkortet ?

(det er en 8 pins øverst som mange glemmer ;) )

Endret av Titanium87
Lenke til kommentar

Tror ikke Z68 kortene til Asus tar ivy bridge cpuer "out of the box" uten en BIOS oppdatering.

Hvorfor kjøpte du ikke Z77 kort ?

Oisann. Jeg kjøpte rett og slett det hovedkortet fordi jeg har det selv på en annen maskin, og var veldig fornøyd med det (strengt tatt var dette på en maskin med sandy bridge-prosessor)

Var faktisk ikke klar over at det var andre begrensninger enn socket på nye prosessorer versus gamle. Hva gjør jeg nå?

EDIT: Når jeg tenker meg om var det idiotisk av meg å ikke tenke på softwaren. Tror som sagt alt skal være plugget inn, men jeg vet ikke.

Er det noen risiko med å oppgradere bios? Får jeg det til lett selv om jeg ikke får bootet maskinen?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...