SAJensen Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Er i ferd med å skulle teste ut min nye PC bygget først og fremst med tanke på foto redigering. I tillegg til en nyinnkjøpt Eizo 23" monitor ønsker jeg å benytte min gamle Dell skjerm som montor nr.2. Dell skjermen har VGA og VDI innganger. Eizo skjermen har VGA, VDI og 2 x HDMI. Gigabyte GA-Z77-D3H hovedkortet har HDMI, VGA og VDI utganger. Jeg ønsker å bruke Eizo'en som primær monitor. Siden VGA er analogt regner jeg med at HDMI er et bedre valg - men ettersom Dell skjermen ikke har HDMI må jeg nødvendigvis bruke HDMI på Eizo'en og VDI på Dell'en. - med mindre jeg bruke VGA på Dell'en og DVI på Eizo'en. (Håper dette ble klart nok :-) Spørsmålet blir da: Er det OK å bruke HDMI til hoved skjerm (Eizo'en) - ev. uten i det hele tatt å slå på Dell'en? Takk for at du tok deg tid til å lese! Stein Arne Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Bør styre unna bruk av VGA. Du har både HDMI og DVI, som begge er typisk "digitale" signaler. Og begge er ypperlig å bruke. Har selv 2x Fujitsu 27" som bare HDMI, men skjermkortet mitt har bare DP og DVI. Men i dagens marked finnes det overganger i fleng, så no problemo. Lenke til kommentar
SAJensen Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Takk da anser jeg problemet som løst og bruker HDMI til primær monitor! Stein Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå