MorteM91 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei! Jeg har et problem med en golf 4 (99-modell) som ikke alltid vil starte når det er litt kjøligere i lufta og det allerede ved ca -2 grader. Det som er problemet er at når jeg skal starte den, så begynner starteren å gå, men motoren vil ikke komme etter. Dersom jeg da putter i motorvarmeren, så starter den allerede etter et par minutter. Allikevel synes jeg det er drøyt å skulle putte i motorvarmeren allerede like under 0 grader. Noen som vet hva problemet kan være? Glødepluggene som må byttes kanskje? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Jeg tenker glødeplugger, ja. Enten det eller så kan det være kjølevannsgiveren. Uansett, så hadde jeg byttet glødeplugger først uten å nøle. Endret 26. oktober 2012 av LiamH Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 Takk for svar Viste seg å være temperaturføleren som var gåen, sånn at gløding ikke skjedde. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Det var kjølevannsgiveren (temperaturføleren), ja. Det er som oftest to ting å velge mellom når dieselbiler ikke starter. Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Nei, nå har den begynt igjen gitt... Den starter ikke dersom det er kaldere enn 4-5 varmegrader. Etter 5 min med motorvarmer så starter den uten problemer... Det er nylig byttet glødeplugger, dieselfilter og som nevnt temperaturføler. Mistenker at det kan være batteriet som ikke orker å dra starteren fort nok rundt Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Har du sjekket at glødepluggene får strøm? Lyser det i glødelampa når du setter på tenningen? Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 De fikk strøm da det ble testet etter at de ble byttet hvertfall... og lampa lyser når jeg setter på tenningen. :S Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Mål på nytt om de får strøm når bilen ikke starter. Det kan være gløde-releet. Endret 20. november 2012 av LiamH Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Får gjøre det når jeg får tid til det og får noen til å måle det, noe som kan ta et par uker. Uansett, takk for innspill Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Ja, da har jeg fått sjekka og glødepluggene får strøm og de er heller ikke defekte. Nytt batteri er også satt inn, men den starter fortsatt ikke uten motorvarmer... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kan det være forvarmeren som er defekt? Jeg kan huske et aller annet med dette på disse bilene. Jeg tror uansett at du bør ta bilen din innom et verksted. Når alt det åpenlyse og standard feilkilder er gjennomgått, så blir det bare tullete å sitte over internett å feilsøke og lage diagnoser uten å ha bilen foran seg. Få en fagperson til å se på den og få gjort en ordentlig feilsøking. Med alt som er gjort til nå, så har du allerede tatt unna mye av det et verksted vil sjekke, så feilsøkingen bør ikke bli mer omfattende enn nødvendig. Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Jaja, helt enig når det gjelder det å oppsøke verksted. Det morsomme i den situasjonen her, som jeg ser nå at jeg glemte å opplyse om, det er at bilen var inne på verksted en tur for en stund siden for å få sjekket ut dette. Det viste seg jo at de ikke fant problemet og jeg har hatt en god dialog med verkstedet i mellomtiden for å forsøke å finne løsningen på problemet, mens jeg ikke har hatt tid til å få kjerra på verksted grunnet ugunstige arbeidstider/-sted. Forhåpentligvis blir enden på visa at de finner ut hva problemet er når den skal inn til uka Jeg setter uansett stor pris på at du har forsøkt alt du kan, LiamH, for å hjelpe Poster svar på hvordan det går og hva som faktisk er problemet Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Bare hyggelig! Spent på å høre hva feilen var. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Ja dette hørtes veldig merkelig ut. Hvilken "defa pakke" har du? Med batterilader å alt? Jeg har bare montert dette på nybiler 2010+ og dette er en 99modell så litt usikker på hvordan de kobla dette før. Hvis du har med batterilader kobler man på en funksjon som kutter Defa ladingen når man setter på tenning eller starter bilen. Vet at noen bare setter denne styringen til innslaget på dieselpumpa siden det er så enkelt. Greit nok det. Hadde i først omgang koblet vekk Defa laderen. Mulig det forsvinner noe signaler en eller annen plass. Irr i ladeboksen er et ganske vanlig problem har jeg hørt uten at jeg har opplevd dette selv. Du har jo bytta alt annet. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg ville koblet til med vag com. Kan godt hende det r en temperaturføler som er gåen. På min A3 med 1.9 tdi klarer startmotoren så vidt å trekke motoren rundt ved minus 10. ( tror starteren min et syk) -Men starter fordi. Siden glødepluggene fungerer må d være noe med motorstyringen. Motoren skal gi mer diesel ved kaldstart. Men da må styringen vite at det et kaldt. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Jeg ville koblet til med vag com. Kan godt hende det r en temperaturføler som er gåen. På min A3 med 1.9 tdi klarer startmotoren så vidt å trekke motoren rundt ved minus 10. ( tror starteren min et syk) -Men starter fordi. Siden glødepluggene fungerer må d være noe med motorstyringen. Motoren skal gi mer diesel ved kaldstart. Men da må styringen vite at det et kaldt. Unnskyld, men leser du ikke tråden før du svarer? Endret 16. desember 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Takk for at du spør LiamH, jeg ønsker bare å hjelpe! (Har lest gjennom enda en gang) Siden alt tilsynelatende fungerer ( gløding - starter- batteri - temperaturføler) uten at motor starter skikkelig så er dette ganske merkelig. En temperaturføler er funnet feil og byttet. Er det flere følere? Er ny føler ok? Jeg er enig i at feil enten er manglende gløding eller temperaturføler (som igjen styrer gløding og mengde diesel ved start ut i fra temperatur.) Har lignende problem med min bil. Den starter dårlig bare når motor er lunken. Hadde bilen på et meca verksted. De fant heller ikke ut så mye, men klarte ikke heller å koble til pc. Jeg er også spent på å høre diagnosen på Golfen og om de finner ut noe. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Var ikke ment som en nedlatende kommentar. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Etter du har kjørt en liten stund, blinker glødesymbolet oransje? Det er det symbolet som ser ut som en grisehale, det skal være en slags dobbel krøll. Lenke til kommentar
MorteM91 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Takk for bra innspill og beklager sen tilbakemelding. Til B25S: Nei, det blinket ingenting der nei... Nå fungerer faktisk glødingen som den skal og den starter i -17 på første forsøk :-p Verkstedet som den har vært på har feilsøkt alt av ledningsnett og byttet det som byttes kan som hører til glødesystemet. Sjukeste av alt er det at den plutselig begynte å fungere etter at en defekt ABS-føler ble byttet... Ikke at dette i utgangspunktet skal ha noe med hverandre å gjøre, men nå fungerer det hvertfall Enn så lenge...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå