graks Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hva tror dere mobil telefonen blir om feks 2 års tid?. synes de som lager mobiltelefoner tenker ikke nyskapende nok når det gjelder design på mobiltelefoner. synes dagens mobiltelefoner ser ganske kjedelig ut spesiellt nokia.så de nye mobiltelefonene til sony ericsson og synes de tenker litt utradisjonelt og det er bra.synes mobiltelefonene burde få mere utradisjonelt design på telefonene. synes det hadde vært fint om nokia,se,siemens,samsung og motorola kunne feks kommet med mobil som man kunne ha på handen der man man bruker og ha en vanlig klokke.siden jeg bruker mobilen som klokke hadde det vært meget praktisk.si man har hatt mobil på handen med et bluetooth handsfree måte jo være idielt. så på en side motorola viste fram hva de tror framtiden blir innen mobiltelefoni. jeg synes det ser meget bra ut. http://www.phonescoop.com/articles/moto_wearables/ hva tror dere er det riktig steg og ta når det gjelder mobil i de neste årene? jeg har gledet meg i årevis på at umts nettet skal bli operativ,og at umts telefonene kommer.etter man har sett på hva som har skjedd i sverige etter umts ble sluppet kommer det til og bli en kjempe suksess. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg tror du først som sist kan lære deg japansk og flytte til Japan. Der vil du finne mye spennende på mobilfronten...faktisk det du etterlyser. Mobiltelefon på handa de! Men ja, jeg tror mobil utviklingen har hatt en lignende utvikling som bilen har brukt 100 år på. Da mobilen kom hadde man ikke så store ambisjoner om hvor den ville gå, for de hadde ikke noe historie å se etter. På 50 tallet kom det noen hårreisende konseptbiler fra mange bilprodusenter om hva vi kom til å kjøre i 2000. Det var fly biler og atomdrevne motorer osv...ikke måte på hva som skulle skje...mao..null bakke kontakt. Så de konseptmobilene vi så for 3 - 4 år siden som skulle være 3G mobiler...ovale hånd holdte mobiler dukket aldrig opp...for de hadde ingen bakke kontakt. Teknologien har gått fremover, men ikke så fort. Så det vi ser nå (som jeg føler) er design som har mye mer bakkekontakt og et realistisk syn på fremtiden. Og dette kombinerer flere aspekter. Mote, trender, teknologi og brukergrensesnitt. Den siste av dem har nok vær den mest ledene av de alle. Om en mobilprodusent skulle kommet med en ny løsning hver eneste gang ville de ikke solgt i lengden. Dette har Nokia skjønt og det var dette de vant så å si hele markede på for 3 - 4 år siden. De hadde det beste brukergrensesnitte....og de viste skulle de holde kundene kunne de ikke styre langt fra det. Dette har vært førende for hvordan en mobil lages. Det er bare med avarter som 9210 de har styrt drastisk unna. Og 7650 var den første til å tenke nytt for nokia, men samtidig ta med noen ting fra det gamle. Noe som har hindret de helt hårreisende mobilene å dukke opp tror jeg har vært den overraskende høye prisen det har vært på ny teknologi, og den alt for sakte utviklingen av batterier som kan vare lengre. GPS skulle jo være standard i alle mobiler i USA innen 2002. Det måtte de droppe pga pris og str. Det er bare i år 2003 at motorola har kommet med en chip som er liten nok og billig nok til å puttes i så å si alle typer håndholte enheter. Bluetooth har gått alt for sakte og holder ikke mål i forhold til visjonen. Men batteriet er vel område som trenger mest jobbing fremover. Min visjon for fremtiden er ganske lik den du spår. Jeg ser for meg en sentral enhet som er GSM/GPRS/UMST enhet. En liten sort boks du kan ha et eller annet sted på kroppen. Så kjøper du det du vil utvide den med....en skjerm...farge eller ei...kjøp det du har råd til...radio...kamera...kombi enheter...alle sammen kommunisere trådløst. Den mest spennende utviklingen vil nok være på software siden og få teknologien til å kommunisere sømløst. Ting som går på automatik. Kamera biten har jo åpnet en helt ny tankegang. Om 5 år er det ikke nødvendigvis Nokia eller SonyEricsson som lager beste mobilene...men Canon og Olympus. Det er ingen tvil om at kamera har kommet for å bli, og kamera produsentene har det sterkeste korte når det gjelder optik og fototeknikker. Jo, de kan lisensiere til nokia eller de andre...eller gi blanke og kjøpe generiske mobilenheter fra en noname kinesisk bedrift og lage sine egne med sin optik. Kanskje vi alle vil kjøpe Ixus 1600 UMTS kamera..*s* AKIRA Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Den lille greia på Tomb Rider 2 synes jeg ser liten og grei ut. Det eneste man mangler da, er en skikkelig menystyrer. Da går det jo an å bruke tankekraft - noe som allerede er godt på vei. Tenk "ring til tresyvtoåttiåttetoto," så ringer den. Skjermen (det ene lille brilleglasset) viser en profil av personen, mens øreproppen gir deg nødvendig lyd. Sånn tror jeg det blir, men mer robbusthet er det jeg håper det blir mer av. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 det jeg syns er rart er at de ikke har telefon på pda-en. men da tjener ikke selskapa så mye kanskje? Du haddesikkert ikke kjøpt så ofte pda som mobil... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 det jeg syns er rart er at de ikke har telefon på pda-en. men da tjener ikke selskapa så mye kanskje? Du haddesikkert ikke kjøpt så ofte pda som mobil... PDAen er et mellom stadiet, den vil dø ut og mobilen vil ta over. Har du sette på: Nokia 9210, 7650, 3650 og SonyEricsson P800, og Siemens sin PDA mobil...alle de er PDAer med mobil funksjoner eller omvendt. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå