Gå til innhold

Installasjon av windows 7 32bit - må ha drivere !?

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig windows 7 fordi jeg suger på piratgreier og tenkte jeg skulle være lovlydig, og jeg tenkte det skulle være simpelt å kjøre på stasjonæren. (som har en ikke-fungerende windows xp.) Alt går etter planen , installasjonen starter og alt er fint, velger språk og sånnt. så kommer det opp et vindu som sier "select the drivers to be installed" så kan jeg browse opp fra penn, kort,dvd eller lokal disk. jeg har prøvd å finne drivere som funker , altså googla komponentene og lasta ned driverne, men ingenting funker. kan virke ut som jeg får dem i feil filtype ellerno.

Noen jeg prøvde var som et program heller en filtype, disse fant ikke maskinen på minnepennen. Det jeg trenger hjelp til er altså hvilke drivere trenger jeg? komponente er :

. Asus M3N78-VM, GeForce 8200, DDR2, m-ATX

,Socket-AM2+, Hybrid-SLI, PCI-Ex(2.0)x16

AMD Athlon 64 X2 6000 89W,

Socket AM2, 3,1GHz, Boxed m/Vifte

Corsair Value S. PC5300 DDR2 4096MB

Kit w/two matched Value Select 2048MB

PowerColor Radeon HD 3650 512MB DDR2,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI, 128bit

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

SATA-300, 32MB, 7200RPM

vet ikke hvilken av disse jeg må ha drivere til, jeg vet generelt ikke en dritt egentlig ..

Hvis noen godhjerta personer kunne linke meg hvilke drivere jeg trenger å hva jeg må gjøre for å få alt i rett format og sånn, så er jeg evig takksam!

jeg setter pris på om dere forklarer med t-skje, jeg er helt lost.

Tusen takk!

foresten, Komplett.no viste ikke hva jeg skulle gjøre. Litt slack service, for en gangs skyld. burde jo være lett for folk som kan dette :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke microsoft hjelpe?...

Jeg ringte microsoft Norge, og ble satt å vente på svar i 20 minutter. Så kom jeg til en dame som snakka så dårlig engelsk at det ikke var mulig å ha noen fornuftig samtale, i frustrasjon ga jeg opp. Jeg kan alltids prøve igjen, men jeg vet jo hva problemet er, jeg bare trenger hjelp til å finne riktige drivere som fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

Windows 7 finner selv passende drivere for deg så lenge du er koblet til nett. Noen kan kanskje ikke finnes, spesiellt når det dreier seg om såpass gammel hardware som i dette tilfellet.

Ellers så skal vel det meste finnes på hjemmesidene til pc-produsenten, men det krever kanskje litt leting.

Lenke til kommentar

Den dialogen du har rotet frem lukter å være den for drivere til RAID kontrollere, noe du ike skal ha behov for å rote med.

Skal være nok å velge disken også gå videre.

Hva mener du med velge disken og så gå videre? tenker du etter jeg velger disken der windows skal installeres?

Hvordan kan jeg få windows til å finne drivere via nettet?

Og; kan det være noe i BIOS menyen jeg kan endre på kanskje?

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg snakka med microsoft Norge i en halvtime.. Personen hadde vist ikke hørt om problemet før, men etter masse om og men og gjentakelser av produktnøkkelen sier han at jeg skal ta ut alle eksterne lagringsenheter å restarte hele greia, da skulle det fungere. Hvis ikke skulle jeg bare ringe på nytt.

Tok ut to minnepenner og samme skjer. Ringer tilbake, må oppgi produktnøkkel til samme fyren igjen, og etter mye om å men og venting (han skulle vist høre med kollegaer tipper jeg) så sier han at jeg har den billigste versionen av windows, som ikke inkluderer kundeservice utenom det han kunne hjelpe meg med. Så han tilbø meg hjelp av en "teknikker" for en sum av 480 kroner. Synes dette var fryktelig dårlige greier.

Lenke til kommentar

Nåh. Man får denne feilmeldingen dersom Windows ikke oppdager disken. Som f.eks hvis man har et raid.

W7 har innebyggete ahci-drivere.

Anyways. Driver du peker han til Kjetil, er ikke dne korrekte. Han er ute etter en AHCI-driver. Denne finner man under others på samme siden som du lenket til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nåh. Man får denne feilmeldingen dersom Windows ikke oppdager disken. Som f.eks hvis man har et raid.

W7 har innebyggete ahci-drivere.

Anyways. Driver du peker han til Kjetil, er ikke dne korrekte. Han er ute etter en AHCI-driver. Denne finner man under others på samme siden som du lenket til.

Prøvde dette, og de ble faktisk lastet inn. Men de kom ikke opp før jeg så på lista over drivere som ikke funker for min maskinvare :( du kan velge å ikke vise de som er rett liksom.. SO CLOSE!

Lenke til kommentar

Kan det være at jeg må ha eldre drivere siden komponente er noen år gamle? eller skal det ikke ha noe å si?

Den controller driveren skal jo være rett? Men kommer bare opp på listen over drivere som ikke fungerer til programvaren :( Hva kan være galt?

TUSEN TAKK FOR HJELP FOLKENS ! setter utrolig mye pris på det !

Endret av joakimhols
Lenke til kommentar

Da prøver vi en gang til.

"no drives were found. make sure the installation media contains the right drivers"

Dette betyr at disken din ikke blir oppdaget. Det kan være flere ting her. Manglende kontrollerdrivere kan være problemet her. Eller at disken faktisk ikke blir oppdaget av maskinen i det hele tatt.

Den siste setningen over er ganske så vital. Gå inn i bios og se om du kan finne den der.

Du skriver også at du har en ikke fungerene XP installasjon på samme disk. Hva slags feil er det?

Har maskinen stått ubrukt en stund eller var maskinen i bruk helt frem til du startet W7 installasjon?

Lenke til kommentar

Jeg har IKKE en ikke fungerende XP, går jeg ut ifra siden alt er reformatert før jeg begynte installasjon av windows 7.

Det gamle windows (som jeg nå fant ut var vista, fant den gamle motherboard esken nemlig) ble ødelagt i et forsøk på å slette filer med virus. Maskinen ble bare stående i "loading-modus" til jeg fikk beskjed om at filer i windows var defekt eller noe. Men dette er vel urelvant,håper jeg : )

Hvertfall, jeg så gjennom driverne som følgte med hovedkortet når jeg kjøpte skjiten, og lasta ned disse og la de på ei penn. (var vel samme som dere anbefalte, men prøvde på nytt) Alle kommer opp som ikke-fungerende drivere for min hardware..

Maskinen sto ubrukt i en måned eller to før jeg kjøpte windows igjen.

Hvordan finner jeg disken i BIOS?

Fant dette:

system information

Bios information 0406

Processor type AMD AThlon +++++

system memory

Installed size 4096MB

Usable size 4096MB

står ikke mer der:S

Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig da det varierer.

Du kan begynne å se etter devices/storage etc. Det kan ligge under advanced. Det skal listes opp enheter tilkoblet SATA og IDE et eller annet sted.

En måte å gjøre det på er å se om du kan finne disken under boot options. Dette har som regel en egen meny.

I begge tilfeller vil du kunne se modellnr på disk og optisk drev. Disse er gjerne noe kryptiske, men det er ofte noen bokstaver som vil gi deg en pekepinn til hva slags produsent det er. I ditt tilfelle vil jeg tro at det vil stå noe slik som "sgt0453829"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Primary IDE master :optiarc DVD RW AD

Primary SLAVE master [not detected]

SATA1 [not detected]

SATA 2 -"-

SATA 3 -"-

SATA 4 -"-

når jeg trykker f8 ved startup (BBS menu) så kommer det opp som du sa;

SATA : ST+et kryptisk nummer. da betyr vel det at den finner hardisken :S

Endret av joakimhols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...