Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan skille mellom objektorienterte og strukturerte språk. Alle innen samme gruppe er rimelig like, java og vb.net er så og si samme suppe, mens det er større skille mellom java(oo) og c++(strukturert).

Har du først lært deg ett språk så er det rimelig mye lettere å lære seg nr to. Hvor lett kommer litt an på hva som er første og andre språk

(makan til mye tekst for å forklare no så enkelt...)

Lenke til kommentar
Du kan skille mellom objektorienterte og strukturerte språk. Alle innen samme gruppe er rimelig like, java og vb.net er så og si samme suppe, mens det er større skille mellom java(oo) og c++(strukturert).

Nå er C++ OO det også da, eller en har ihvertfall muligheten. C er derimot strukturert.

Java er som sagt et bra utgangspunkt. Det er et helt greitt språk å lære seg; det er helt objektorientert så en får objekt-tankegangen inn med maten så og si fra børjan, det er "IN" og er det språket de underviser på de fleste høyskoler, og med bakgrunn i Java kan en gå videre til andre språk uten for mye problemer i og med tankegangen er rimelig lik.

C++ er helt klart et alternativ, men det er vanskeligere å komme igang med. Det er mer "tungvindt" enn mer moderne språk (som java og vb.net), men det har helt klart sine fordeler. Er veldig gira på å sette meg mer inn i det selv, men har en del andre ting å holde fokus på for tiden :p

VB.net er også en mulighet for mindre programmer, samt det er enkelt. Utrolig raskt å mekke opp prototyper. Dette språket har enda litt å gå på, men ble imponert over fremgangen fra "vanlig" VB.

Min anbefaling blir nok Java, men min mening er nok påvirket av at det er dette jeg kan og har brukt mest selv. Uansett, sats på et OO-språk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...