josteinsen Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hei Har lyst til å lære meg helt grunnleggende programmering. Noen som har en ide om hvor jeg skal begynne og eventuellt hvilket programmeringsspråk jeg bør begynne med? takk Lenke til kommentar
guom Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Java er vel ganske grei å begynne med. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Takk for tipset. Er det flere fellesnevnere med alle disse programerings språkene slik at man "lettere" kan lære seg flere hvis man får en grunnleggende forståelse av ett?, eller er de 100% ulike? Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Du kan skille mellom objektorienterte og strukturerte språk. Alle innen samme gruppe er rimelig like, java og vb.net er så og si samme suppe, mens det er større skille mellom java(oo) og c++(strukturert). Har du først lært deg ett språk så er det rimelig mye lettere å lære seg nr to. Hvor lett kommer litt an på hva som er første og andre språk (makan til mye tekst for å forklare no så enkelt...) Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Noen som har en bra side på nettet hvor man kan lære seg java? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Du kan skille mellom objektorienterte og strukturerte språk. Alle innen samme gruppe er rimelig like, java og vb.net er så og si samme suppe, mens det er større skille mellom java(oo) og c++(strukturert). Nå er C++ OO det også da, eller en har ihvertfall muligheten. C er derimot strukturert. Java er som sagt et bra utgangspunkt. Det er et helt greitt språk å lære seg; det er helt objektorientert så en får objekt-tankegangen inn med maten så og si fra børjan, det er "IN" og er det språket de underviser på de fleste høyskoler, og med bakgrunn i Java kan en gå videre til andre språk uten for mye problemer i og med tankegangen er rimelig lik. C++ er helt klart et alternativ, men det er vanskeligere å komme igang med. Det er mer "tungvindt" enn mer moderne språk (som java og vb.net), men det har helt klart sine fordeler. Er veldig gira på å sette meg mer inn i det selv, men har en del andre ting å holde fokus på for tiden VB.net er også en mulighet for mindre programmer, samt det er enkelt. Utrolig raskt å mekke opp prototyper. Dette språket har enda litt å gå på, men ble imponert over fremgangen fra "vanlig" VB. Min anbefaling blir nok Java, men min mening er nok påvirket av at det er dette jeg kan og har brukt mest selv. Uansett, sats på et OO-språk! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Vil anbefale VB6 (eller lignende) viss du er ny til programering, men Java og C# er og gode alternativer. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Python er et kult språk å begynne med, selv om du kanskje blir litt bortskjemt : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå