Web King Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei. Jeg holder og et lite prosjekt som blir " Learn how to do" Og da har jeg funnet et php online game spill som skal være greit forsjåvidt og sette opp, men så er det config.php filen som er problemet her. Enkelt sakt så kan jeg ikke skjønne hvorfor den ikke tilkobler seg til min mySQL server som er utlevert ifra http://serversfree.com som teknisk sett er bra nok for dette. Slenger med litt info om Mysql servern jeg bruker til dette + config.php // Dette får jeg opp på nettsiden nå som jeg ikke klarer og finne en tilkobling som er gyldig. Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host '$' (1) in /home/u485793781/public_html/config.php on line 9 Could not connect: Unknown MySQL server host '$' (1) Skrivet til Config.php Som du kan se i settning 4,5,7 så kan du se brukernavnet mitt som jeg har opprettet gjennom systemet dems. Også her problemet ligger. Som jeg selv tror så ligger den ved $database ='___?____'; // Mysql database. Men håper noen veit hvordan jeg fikser dette. CONFIG.PHP <?php // mySQL information $server = 'mysql.serversfree.com'; // MySql server $username = 'u485793781_host1'; // MySql Username $password = '*********' ; // MySql Password $database = 'mysql.serversfree.com'; // MySql Database // The following should not be edited $con = mysql_connect("$","$","$"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("$database", $con); //mysql_query("UPDATE ava_games SET height='300' WHERE height='0'") or die (mysql_error()); // $sql = mysql_query("SELECT * FROM ava_settings"); $row = mysql_fetch_array($sql); $site_name = $row['site_name']; $site_description = $row['site_description']; $site_keywords = $row['site_keywords']; $site_url = $row['site_url']; $seo_on = $row['seo_on']; $template_url = $row['template_url']; $max_results = $row['max_results']; $image_height = $row['image_height']; $image_width = $row['image_width']; $adsense = $row['adsense']; $cat_numbers = $row['cat_numbers']; $email_on = $row['email_on']; $add_to_site = $row['add_to_site']; $plays = $row['plays']; $language = $row['language']; $featured = $row['featured_games']; $play_limit = $row['play_limit']; $adsense_id = $row['adsense_id']; $seo_extension = '.htm'; $new_plays = 4; // // Convert super globals if (phpversion() >= '5.0.0') { $HTTP_POST_VARS = ($_POST); $HTTP_GET_VARS = ($_GET); } ?> MySQL Info: MySQL Database---MySQL User---------------MySQL Host u485793781_host u485793781_host1-------mysql.serversfree.com Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 prøv å skifte ut følgende linje: $con = mysql_connect("$","$","$") skal bli $con = mysql_connect("$server","$username","$password") Lenke til kommentar
Web King Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 prøv å skifte ut følgende linje: $con = mysql_connect("$","$","$") skal bli $con = mysql_connect("$server","$username","$password") Så da vil det bli noe som dette? $con = mysql_connect("$mysql.serversfree.com","$u485793781_host1","$******") ? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Så da vil det bli noe som dette? $con = mysql_connect("$mysql.serversfree.com","$u485793781_host1","$******") ? Nei, når du skriver $server betyr at php skal benytte seg av variabelen som heter $server. Den variabelen fikk satt en verdi litt lenger oppe i scriptet når du skrev $server='mysql.serversfree.com'; Dermed skal du skrive $con = mysql_connect($server,$username,$password) btw tråden din passer bedre i dette forumet: http://www.diskusjon...hp?showforum=30 Endret 26. oktober 2012 av trrunde 1 Lenke til kommentar
Web King Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Ok. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 For å være helt korrekt skal $con = mysql_connect("$server","$username","$password"); være $con = mysql_connect($server,$username,$password); Du bruker ikke quotes rundt variabler sånn som det. Og trådstarter, jeg anbefaler deg å kjøpe PHP for Dummies, eller lese nybegynner-guider på nettet om du har lyst til å lære mer om programmering. Dette med variabler er ufattelig grunnleggende og går igjen i all programmering som finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå