chokke Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei. Jeg har fått meg ny mobil for litt siden, og mobilen fant en oppdatering, som jeg lot den laste ned og alt var fint. Helt til den skulle installere, hvor feilmeldingen sier "Software installation is not available in roaming aread. Please install later in domestic area.", og jeg klarer ikke forstå hva det betyr ellerh vordan jeg kan løse det. Google gir heller ingen svar, så jeg aner ikke hva det betyr. Når det gjelder smarttelefoner er jeg teknisk tilbakestående, så kan jeg installere oppdateringen nå? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Oppdateringer er ofte knyttet til hvilken telefonoperatør du har. Roaming betyr at du er på et annet nett enn din operatør, og du må ta oppdateringen når du er i din operatørs nettverk. Har du f.eks onecall og bruker network norway, vil det kanskje ikke fungere om du er på telenor sitt nett. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Så med Tele2, så er jeg screwed? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Ikke nødvendigvis. Oppdateringer pleier sendes ut når de er klar til den telefonmodell man har og samtidig den operatøren man bruker. Dvs, en netcombruker får ikke nødvendigvis samme oppdatering til samme mobil like rasket som en telenorbruker, og motsatt. "Software installation is not available in roaming aread. Please install later in domestic area." Roaming er at du bruker et annet nettverk, normalt når du er i utlandet eller om teleoperatøren bruker flere nettverk. Domestic area er vel hjemmeområdet/din telefonoperatør. Jeg leser meldingen som at du er på feil nettverk for å få oppdateringen, og må vente til den er tilgjengelig/du får den til din operatør. Det virker også som om du bare har funnet en oppdatering et eller annet sted på nettet og vil legge den inn. Da må du nok vente til den kommer til deg og din operatør. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Aha. Det var faktisk telefonen som fant oppdateringen når jeg koblet den på wi-fi. Og som med annen teknologi så antok jeg at siste oppdatering er som regel den mest ideale versjonen en kan få tak i. Trodde det gikk på telefon og ikke operatør, men som sagt så er dette min første smart-telefon så jeg har ikke akkurat mye erfaring med det. Da får jeg bare vente da, takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå