Gå til innhold

Spørsmål rundt steam og patcher

Anbefalte innlegg

1. Ok, først. Jeg har bare mobilt bredbånd, med GB limit på 5-6 giga i mnd.

2. Jeg har ikke mulighet til noen annen form for internett der jeg bor.

3. Nei jeg har ingen planer om å flytte :p

Så med det ute av verden, noen spørsmål om steam.

Til tider en størrelsen på patcher helt tullete stor på steam. Mitt nåværende problem er med Napoleon total war. Som har fått det for seg at det skal downloade en patch på hele 12 giga.

Noen som vet hvorfor strukturen til steam er slik, at det til tider må laste ned så mye data? Tviler virkelig på at patchen tilfører hele 12 giga med NY data. Så den laster med andre ord ned gamle filer på nytt? Hvorfor, eller tar jeg helt feil?

Hva skjer om jeg avinstallerer napoleon, så legger det inn på nytt? Vil da steam fremdeles laste ned en fil på 12 giga, eller laster den ned en mindre, mer relevant fil da?

Takker på forhånd for gode svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ser generelt at oppdateringer til program ofte er mye større enn programmet i seg selv. Dette gjelder ikke bare steam. Har jeg lagt inn et program med en installasjonsfil på 15 MB så kan oppdateringen til ny versjon være på 20-25 MB selv om installasjonsfilen fortsatt er på rundt 15 MB.

Har generelt inntrykk av at det er et krav om et bra bredbånd for å gjøre noe som helst nå, og at alle bare pøser på med gigantoppdateringer i overbevisning om at alle har ubegrenset kapasitet både på nettlinjer og lagrinsplass.

Det er derfor jeg ikke like steam

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er kanskje som når win laster ned servicepacker som kan være opptil X MB, avhengig av hvilke oppdateringer man har fra før. En ny installasjon burde ført til mer å laste ned siden man ikke har noen oppdateringer, men mulig man da laster ned en ferdigpatchet versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...