Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Henger seg opp!

Anbefalte innlegg

Hei eg har fått et problem med datan min som er utrulig irriterende, når eg skal spille battlefield 3 for eksempel så spiller eg i rundt 30s-2 minutter, så slår skjermen seg av også hører eg at lyden starter å henge seg opp, men det er ikke alltid det skjer med lyden bare av og til.

jeg har hatt dette problemet i 1 måned så satt eg opp datan på nytt for 2 dager siden men det hjalp ingen ting.

eg kjøpte nytt skjermkort og ram for 3 måneder siden, så kan lure på om noe av det kan starte å tulle litt men er ikkje sikker,

specsa er:

cpu: amd 970

hovedkort: asus crosshair IV formula

ram: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011

skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745759

psu: OZC 600w

er det noen som har en anelse om hva det kan være?`

Takker for alle forslag å svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd både prime95, memtest86 sett om samme problemet også skjer da? Hvis det skjer da prøv en bios oppdatering.

Eventuelt prøvd sjekke strømkabelen til skjermkortet? Kan jo være skjermkortet enten ikke sitter eller at skjermkortet er dårlig. Eller en dårlig skjermkabel.

Lenke til kommentar

Prøvd både prime95, memtest86 sett om samme problemet også skjer da? Hvis det skjer da prøv en bios oppdatering.

Eventuelt prøvd sjekke strømkabelen til skjermkortet? Kan jo være skjermkortet enten ikke sitter eller at skjermkortet er dårlig. Eller en dårlig skjermkabel.

har du noen linker eller så eg finner riktig program?

Lenke til kommentar

Sjekk også om du har dubletter på drivere. De kan være leie, fordi da oppstår det slike ting.

Gå i sikker modus m/nettverk og se over drivere til display og annet. Se om du finner gule utropstegn ved drivere. Rull tilbake, slett og installer nye drivere. Der skal bare være en driver for hver hardware.

Trykk F8 i boot, så velger du sikkermodus m/nettverk.

Når ferdig å kontrollere, så exit sikker modus, restart pc.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...