klakkelakk Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg mener at dette startet rundt august/september. Har CD, bor i Oslo og 70/10. * Nettsider(hovedsakelig utenlandske) som ikke laster(du må trykke F5 og be til gud), noen ganger er det bare å gi opp. * Youtube er håpløst. Kunne lett streame 1080p før(klippet var nesten ferdigstreamet etter nen sekunder), nå går det ikke lenger. * Har tatt ti forskjellige hastighetstester inkludert deres eget anbefalte og der er det ingen feil. Får bedre opp og ned -hastighet samt ping enn gjsnittet. * Det er noe surr med pingtest.net mot øst-kysten av USA, men ikke noe særlig som burde ha med nettlesing å gjøre. * Testet uten router direkte mot modem, bruker kablet nett. * Testet med IE, FF, Chrome, ingen forskjell. * Merkelige pingspikes på nettspill(spiller nesten ikke). Snakket med fire andre som har samme problemer(en til har opprettet nytt emne), CD(heleid av Telehor) sier at det ikke finnes noen problem. Har ikke giddi å nevne dette før p.g.a TV2 opplegget og problemer med dekoder som har irritert vetta av meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Feilen kan vel like gjerne være hos deg, drivere, windows oppdateringer osv. Har vært borti lignend ting selv med andre selskap, og det kan være knotete å finne ut av. Hos meg måtte man bruke fast ip adresse tilslutt for å få det fikset, det løste problemet uten at noen forsto hvorfor. Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 CD KS: "Ligger nok noe med at vi har gått fra 4 til 8 DNS servere, dermed har det blitt litt krøll. Det jobbes med saken. Skjer nok loop i DNS scoop vil jeg tro." Der er svaret og løsningen kommer... Snart? Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Kan noen gi meg alternative DNS-servere? Pålitelige servere. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 8.8.8.8 og alternativ 4.4.4.4 Drives av google. Lenke til kommentar
EpicAlbert Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) 8.8.8.8 og alternativ 4.4.4.4 Drives av google. googles dns er vel 8.8.8.8 og 8.8.4.4 mener jeg å huske Endret 7. november 2012 av EpicAlbert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå