Gå til innhold

Ekstern harddisk kommer ikke opp.

Ikikiko

Anbefalte innlegg

Har windows 7.

Min gode gamle 2tb WD ekstern harddisk har plutselig bestemt seg får å ikke fungere lenger.

Har maaasse bilda og flere år med nedlastning av filma og seria på den.

Har ikke tid eller råd til å miste innhold.

Hard disken vil ikke åpnes. Finner den i datamaskinbehandling og min datamaskin (der den er skjult).

Står 0 byte på den om jeg trykker egenskaper.

Hva kan jeg gjøre får å se innhold på den?

post-286252-0-40644800-1351176656_thumb.png

post-286252-0-62697700-1351176661_thumb.png

Endret av Mre1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at det ikke hjelper å si det, men det er særdeles dumt å bruke en eksterndisk som hovedlager. Eksterndisker er notorisk upålitelige.

Hvilken WD modell?

Du kan prøve å åpne kabinettet. Kan være en SATA disk inni, og da kan du koble den til internt. Kan jo være at det er USB kontrolleren som feiler.

Lenke til kommentar

La merke til at d er en helt likens disk som min hoved hard disk inni kabinettet.

Så da er ikke denne pålitelig heller?

Defekte hard disker skal ikke være noen problem med å hente ut innhold.

Noen tips på kordan metoda som kan fungere?

Lenke til kommentar

Disker kan gå i stykker. Spiller ingen rolle hvilket merke det er. Dette må man ta høyde for, og ha backup av viktige filer.

Eksterne disker er mye mer utsatt for støt. USB tilkobling er en kompliserende og upålitelig faktor.

Tror de fleste vil anse en defekt disk som problematisk. Får man ikke kontakt med den så er det ingen ting man kan gjøre selv. De profesjonelle har andre meteoder, men det koster jo en god del.

Lenke til kommentar

kjøre recover my files på en 500gb hard disk, som hadde akkurat samme problem, ser ut til å virke, har ikke så veldig mye viktig der.

lar den på 2tb være i fred og ro da æ ikke vil ta sjansen på den. får profesjonell hjelp av en it dude i mårra som kan alt for mye om sånn der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...