Gå til innhold

Evolusjonsteorien


maxRPM

Anbefalte innlegg

 

Skal prøve å se om jeg forstår poenget du prøver å fremme..

Et par år århundre med hundeavl opererer kun på gener som allerede eksisterte innen arten.. dette er den eneste formen for evolusjon du er enig i at finner sted?

 

Mener du at nye gener ikke kan oppstå ved mutasjon?

Det er ikke evolusjon, men kunstig rasekryssing (i motsettning til naturlig rasekryssing i naturen) Hver gang en hund parrer seg forandrer genene seg (mutasjon)

Så hvis hver generasjon i gjennomsnitt har en mutasjons rate tilsvarende x % av det totale genomet og man fortsetter dette lenge nok.

Vil man ikke ende opp med et veldig annerledes dyr etterhvert?

Bare anderledes hund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne sett gjennom hele videoen og debunket hele greia, men jeg vet at du kommer bare til å le meg opp i ansiktet og fortsette i din egen fabelverden.

 

Dette sier du fordi du egentlig er redd for å miste din tro på "evilutionteorien" og derfor ikke vi du ikke lha noe informasjon i retning av at denne er feil.

Og det igjen er fordi det åpner en for deg skremmende mulighet, nemlig at Gud har skapt alt liv, både mennesker og dyr.

Lenke til kommentar

Du kan godt få linke den en gang til, så skal jeg ta en titt til. Jeg kan derimot ikke huske noen gode kilder på rare hodeskaller.

 

Det kommer i siste del av video, første del er ikke relevant her

(47:50 er et eksempel på funn, de ble funnet i store mengder)

youtube

Mysterious Stone Chambers of New England- Jim Vieira

 

Han falsifiserer akseptert vitenskap. Det har ingenting med den generelle evolusjonsteorien å gjøre. Det dreier seg om Dawkins' evolusjonistiske antagelse at vi ikke har fått "hjelp" fra fremmede vesener ...

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Selv når 60 % av genomet er endre, tror du fortsatt det vil se ut som en hund?

Hvordan i all verden skulle parring av hunder kunne føre til en 60 % endring av hunde genomet ? Du må skille mellom teori og virkelighet, hereunder evolusjonsteori

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jim Vieira igjen. Jeg har ennå ikke fått noen kommentar på det første funnet mitt blant hans "bevis":

lenke

 

Jeg gikk hvis glipp av det meste, the jaws were double ..?

 

Alt om human origin i fortiden er basert på skjeletter (eller også fotavtrykk og ruiner = enda bedre om hva slag folk vi snakker om). Skjelettene er bevismaterialet.

Men vi skjønner at her manipulerer de med bevismaterialet.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skulle parring av hunder kunne føre til en 60 % endring av hunde genomet ?

SELVFØLGELIG. Det heter evolusjon.

Hva er max prosent ?

 

Alt om human origin i fortiden er basert på skjeletter (eller også fotavtrykk og ruiner = enda bedre om hva slag folk vi snakker om). Skjelettene er bevismaterialet.

Men vi skjønner at her manipulerer de med bevismaterialet.

Nei, du kan kaste ALLE skjeletter på havet. De genetiske bevisene ALENE er tilstrekkelig i å fjerne ALL tvil.

 

Benekter du også moderne rettsmedisin og DNA analyser ?

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skulle parring av hunder kunne føre til en 60 % endring av hunde genomet ? Du må skille mellom teori og virkelighet, hereunder evolusjonsteori

Mutasjoner.

Hver gang en hund parrer seg forandrer genene seg (mutasjon) Det virker som om du legger alt for mye i forskjellige evolusjonsteori begreper (som fks. begrepet mutasjon)

Lenke til kommentar
Alt om human origin i fortiden er basert på skjeletter (eller også fotavtrykk og ruiner = enda bedre om hva slag folk vi snakker om). Skjelettene er bevismaterialet.

Men vi skjønner at her manipulerer de med bevismaterialet.

Nei, du kan kaste ALLE skjeletter på havet. De genetiske bevisene ALENE er tilstrekkelig i å fjerne ALL tvil.

 

Mestparten av genene våre gjenfinner vi i aper, rotter, mus. Er det noen her som sier noe annet? Kanskje. Jeg sier i alle fall at det er tilfelle, jeg er vant til evolusjonsteorien om menneskets opprinnelse. Far min trodde på det. Men man lærer nytt etterhvert.

 

At evolusjonsbiologer tror at deres kompetanse overflødiggjør annen vitenskap er ikke så veldig overraskende på meg. De fleste har den holdningen om egen kompetanse.

Egentlig tilsvarer det at folk ikke vil forholde seg til fakta fordi de vet konklusjonen fra før = det de lærte under utdannelse og etterfølgende, spesialiserte jobb.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hver gang en hund parrer seg forandrer genene seg (mutasjon) Det virker som om du legger alt for mye i forskjellige evolusjonsteori begreper (som fks. begrepet mutasjon)

 

De fleste genene forblir de samme.

 

NOEN gener forandrer seg og danner nye gener som ikke finnes hos arten for øvrig; Ny informasjon.

 

Ny informasjon erstatter gammel informasjon.

Hva skjer når ny informasjon i stor grad erstatter gammel informasjon, tror du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...