Gå til innhold

Evolusjonsteorien


maxRPM

Anbefalte innlegg

Vi har masse kontroverser om hvordan vi ble skapt. Carl Sagan protesterer vilt.

http://www.robert-te...swerCritics.pdf Carl Sagan ønsker at vi skal tro på scientisme.

Carl Sagan er irrelevant. Jeg regner han som en desinfoagent.

 

http://www.bibliotec...OR’S_NOTE

What I have done, therefore, is to push back by over five thousand years the terms of reference of the original question, so that it now becomes more tantalizing than ever. But now that I have done that, it becomes less easy to answer. The Dogon preserve a tradition of what seems to have been an extra-terrestrial contact. It is more satisfactory not to have to presume the preposterous notion that intelligent beings from outer space landed in Africa, imparted specific information to a West African tribe, then returned to space and left the rest of the world alone.

 

En introduksjon til alternative skapelsesberetninger

Youtube "Anunnaki & Nibiru - Everything you need to know"

Her blir "mennesket" datert til 450.000 år gammel. Selvfølgelig eksisterte "Atlantis" som et kontinent mellom Amerika og Europa før "den store flommen", en "avansert sivilisasjon"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Vitenskapelig teori" er noe som ikke er bevist per definisjon. Hva du kommer med er ("") som argument. Brukes hele tiden av skeptikere. Følger du ikke med? "The Greek Antikythera Mechanism" Skal vi se. Evolusjonistene sier at homo sapiens stammer fra aper i Afrika for 100-150.000 år siden. Deretter at homo sapiens emigrerte til ... og til Sør-Amerika for ca. 12.000 år siden. At en by kan være 200.000 år gammel beviser "ingenting" :omg: ("vulgærevolusjonistene" - de falske evolusjonistene - mener evolusjonsteorien dreier seg om enkelt matematikk? ... og at man må motbevise "matematikken"? :( )

 

Kan jeg spørre om hvor gammel du er?

Lenke til kommentar
It appears to be constructed upon theories of astronomy and mathematics developed by Greek astronomers and is estimated to have been made around 100 BC.

 

Jeg ser ikke helt hvordan den bekrefter at det fantes en superteknologisk sivilisasjon før vår egen. Vi har alltid visst at grekerene hadde mye kunnskap om ting. Det er fortsatt en analog enhet, slik som sekstanten.

Lenke til kommentar

Evolusjonistene svarer selvfølgelig ikke. Enhver kjenner til "The Greek Antikythera Mechanism", unntatt evolusjonistene.

Du vil bli svart når DU kommer med vitenskapelige bevis og forklaringer, samt hvorfor dette er relevant for evolusjon.

 

Alt du har kommet med nå viser bare en konspirasjon fra et forum troll

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som jeg sa

- Dette er typisk. Man får ikke konkrete svar

 

(jeg har nettopp svart på)

Jeg ser ikke helt hvordan den bekrefter at det fantes en superteknologisk sivilisasjon før vår egen. Vi har alltid visst at grekerene hadde mye kunnskap om ting. Det er fortsatt en analog enhet, slik som sekstanten.

 

Antikythera Mechanism

 

http://en.wikipedia....thera_mechanism

2010

Nature published another study in November 2010, [72] which suggests that the mechanism may be based on computation methods used in Babylonian astronomy, not ancient Greek astronomy, implying that Babylonian astronomy inspired the Greek counterpart; including the mechanical constructs.

The article concentrates on suggestions by James Evans, Christián Carman and Alan Thorndike that a simpler gearing system was used to display key events of displayed bodies. Their first suggestion is that the zodiac indicator dial was unevenly graduated to comply with the sun's anomalous progress through the sky. This system would simplify the sun's gear system. However the uneven graduation of the zodiac dial would lead to any planet indicators not being very accurate. To overcome this problem they suggest that each planet had a dial of its own and rather than showing precise location indication they simply show key events in each planet's cycle, such as initial and final appearances in the night sky and direction changes. This would supply the same information as a complex epicyclic gearing system but using much simpler gear trains.

The article also states that inscriptions are still being deciphered from x-ray images

 

Michael Wright

...

Despite the improved imagery provided by the linear tomography Wright could not reconcile all the known gears into a single coherent mechanism, and this led him to advance the theory that the mechanism had been altered, with some astronomical functions removed and others added.[59]

Finally, as an outcome of his considerable research,[50][59][61][62][63][64][65] Wright also conclusively demonstrated that Price's suggestion of the existence of a differential gearing arrangement was incorrect.[56][59]

In 2006 Wright completed what he believed to be an almost exact replica of the mechanism.[66]

Michael Wright's research on the mechanism is continuing in parallel with the efforts of the Antikythera Mechanism Research Project (AMRP). Recently Wright slightly modified his model of the mechanism to incorporate the latest findings of the AMRP regarding the function of the pin and slot engaged gears that simulate the anomaly in the Moon's angular velocity. On 6 March 2007 he presented his model in the National Hellenic Research Foundation in Athens.

 

Charles Babbage analoge kalkulasjonsmaskin 1900 år senere er enkel å forstå mot Antikythera Mechanism.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg liker beviset "endogenous retrovirus". Det er så og si en matematisk umulighet at vi finner samme virus i samme posisjon i DNA hos mennesker og andre store aper. Kort forklart så er endogenous (det går i arv) retrovirus virus som har infisert kjønnscellen til et individ og denne kjønnscellen har ført til avkom som da har arvet viruset og viruset sin lokasjon i DNA. Vi deler slike virus med andre aper som beviser at vi har et felles opphav.

 

Video forklaring:

http://www.youtube.com/watch?v=YIBG8MB_nLo

 

www.forskning.no:

http://www.forskning...i/1086790343.79

 

Prediksjoner om hvilket svar jeg får på denne hvis noen:

 

tin-foil-hat-3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antikythera mechanism går langt forbi datidens vitenskap. Antikythera mechanism er konsistent med en svunnen avansert sivilisasjon. Men siden dagens historikere ikke aksepterer en svunnen avansert sivilisasjon "må det være" grekerne som oppfant denne analoge komputeren (tilskrives en "ukjent tradisjon").

Ikke glem nåda at de gamle grekerne var svært dyktige. At de klarte å lage et slikt verktøy er langt ifra utenkelig, selv om det er imponerende. Mye av det de gjorde var imponerende.

 

Greek Scientific Inventions. (har ikke energi til å dobbeltsjekke alt som står der, men virker legitimt)

Lenke til kommentar

Jeg liker beviset "endogenous retrovirus". Det er så og si en matematisk umulighet at vi finner samme virus i samme posisjon i DNA hos mennesker og andre store aper.

 

Det er i overenstemmelse med alternative skapelsesberetninger. "Neanderthals" (eller noe lignende) ble modifisert av det som omtales som guder.

 

Ikke glem nåda at de gamle grekerne var svært dyktige. At de klarte å lage et slikt verktøy er langt ifra utenkelig, selv om det er imponerende. Mye av det de gjorde var imponerende.

 

Ok, vitenskap krever en god porsjon fantasi.

 

tin-foil-hat-3.jpg

Skylapper er viktige for evolusjonister

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg har postet linker til

1) Naturlig seleksjon kan ikke forklare at forskjellige raser vil kunne utvikle seg på 40-100.000 år (biologene sier det)

2) Vi har 1000+ arkeologisk funn som evolusjonistene bare gjemmer unna

3) Faraoene så ikke slik ut som Discovery vil har oss til å tro

4) Vi har funn som bekrefter avansert teknologi før vår tid

5) Vi har skelettfunn som bekrefter "giants" ... mer som Odysses og Åsatro

6) De har funnet (?) en by som er 200.000 år gammel (da skulle vi fortsatt være "aper")

Her har du hvertfall listet opp påstandene dine på en oversiktliglig nok måte til at jeg får med meg hva du mener.

Vil be deg gjøre en ting til.

 

Fortell oss hvilken av disse påstandene du mener sterkest motbeviser evolusjonsteorien, og gi et kort sammendrag av bevisgrunnlaget du har for å komme med påstanden.

For meg, og tydeligvis for de fleste andre her virker det ikke helt som om du gjorde det jeg ba deg om.

 

Spør deg selv, hvis jeg ga deg masse random linker om vidt forskjellige emner innen evolusjonsteorien, til sider du ikke hadde noen tiltro til, hadde du giddet å lese og argumentere mot dem?

 

Så prøv igjen, plukk ut en av påstandene, spesifiser nøyaktig hvilken, og forklar gjerne på hvilken måte det motbeviser evolusjonsteorien.

Og gi et kort og konsist sammendrag av hvilke fakta du bygger opp påstanden med.

Linker kan du helst komme med senere, hvis det ikke er noe du føler du må ha med.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe svar på hva som kom først her

 

http://en.wikipedia....iki/Neanderthal

Genetic evidence published in 2010 suggests they contributed DNA to anatomically modern humans, probably through interbreeding between Neanderthals and the earliest Humans that dispersed out of Africa. This is thought to have occurred between 80,000 and 50,000 years ago, shortly after (or perhaps before) the proto-Eurasians emigrated from Africa, while they were still one population. According to the study as much as 1–4% of the genome of the population that populated Eurasia was contributed by Neanderthals.[12][13][14]

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Fortell oss hvilken av disse påstandene du mener sterkest motbeviser evolusjonsteorien, og gi et kort sammendrag av bevisgrunnlaget du har for å komme med påstanden.

 

Menneskets historie har ingen oversikt over. Hvor gammel vi er slåss de om.

En vitenskapelig teori er ikke bevist per definisjon (les konkurrende teorier)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...