Gå til innhold

Evolusjonsteorien


maxRPM

Anbefalte innlegg

Eksepel på "jeg vet bedre enn deg fordi atte jeg bare vet fordi atte dette er sant og uansett hva du sier så er det sant sådeså" argumentasjon. Mer spesifikt, du siterer en bok som beviselig inneholder forfalskninger, redigeringsfeil, motsigelser, direkte løgner osv. som fakta. Helt uten å vise til noe som kan underbygge påstanden din annet enn at siden du tar boken for god fisk, så vet du bedre enn de som er kritisk til den.

 

Riktig.

Jeg vet bedre enn dem som er kritisk til Bibelen.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din "mor Nille logikk" får du prøve på noen andre, den virker ikke på meg.

 

Jeg er ikke noen ape, men du kan godt få være en ape, jeg skal ikke hindre deg.

 

Det er ikke noen "spesiell logikk" i bruk her. Det er meg revnende likegyldig hva du mener, det forandrer ikke hva du er. Jeg har vist til deg hvorfor du klassifiseres som ape. Om du går og leser på kildene (gjerne fra helt uavhengige kilder) så ser du at du innehar absolutt alle egenskaper de forskjellige grenene tilsier, i tillegg til at du biologisk kan spores bakover til grenene under deg. Du er klassifisert som ape rent biologisk uansett hvor mye du måtte skrike at du ikke er det. En Menura novaehollandiae er ikke en bilalarm bare fordi den etterligner lyden. Den er fremdeles en fugl. På samme måte som at du er en ape selv om du stikker fingrene i øret og synger "Halleluja".

Lenke til kommentar

Det er ikke noen "spesiell logikk" i bruk her. Det er meg revnende likegyldig hva du mener, det forandrer ikke hva du er. Jeg har vist til deg hvorfor du klassifiseres som ape. Om du går og leser på kildene (gjerne fra helt uavhengige kilder) så ser du at du innehar absolutt alle egenskaper de forskjellige grenene tilsier, i tillegg til at du biologisk kan spores bakover til grenene under deg. Du er klassifisert som ape rent biologisk uansett hvor mye du måtte skrike at du ikke er det. En Menura novaehollandiae er ikke en bilalarm bare fordi den etterligner lyden. Den er fremdeles en fugl. På samme måte som at du er en ape selv om du stikker fingrene i øret og synger "Halleluja".

 

Du har ikke vist meg noe som helst annet enn at du insisterer på å bli kalt en ape.

At du er missunnelig fordi jeg er et menneske, og derfor prøver på å dra meg ned på ditt nivå, får stå for din regning.

En slik skitten taktikk som du prøver på kan bare komme fra en kilde, og han kalles for satan.

 

Men jeg har nå bevist at evolusjonseorien er feil, og at Darwin ikke var vitenskapsmann.

 

Jeg bryr meg forøvrig like lit om hva du mener, så da er vi vel like langt antar jeg. Jeg er et menneske og du er en ape. Der står vi og vi kommer ikke videre.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Og hvor har jeg brukt denne såkalte "jeg har rett, du tar feil argumentasjonen"

Sånn ca her:

Jeg bare påpeker realitetene om at evolusjonsteorien er svindel.

---

Om denne teorien har vært der i 150 år betyr jo slett ikke at den er riktig. Teorien om at jorden er flat har jo vært her enda lenger, men den er jo slett ikke riktig uansett.

Det har aldri eksistert en "teori" eller "vitenskapelig teori" om at jorden er flat. Det var de gamle grekerne, som fant ut at jorden var rund. Tror dette var rundt år -500 eller -600. Folk har bare trodd det. Dette står også i de fleste religiøse tekster.

 

At en vitenskapelig teori har overlevd 150 år med angrep, uten et eneste tap, sier faktisk enormt mye.

Men evolusjonsteorien er slett ikke noen "vitenskapelig triumf" Den begynte ikke å slå igjennm før i 1930 årene.

Og Darwin var heller ikke noen vitenskapsmann.

Hvorfor må dere alltid hente inn "bekreftende sitat" fra sterkt religiøse nettsider, som aldri har noen gode bevis for hva de snakker om? Kan ikke dere heller komme med noe mer konstruktivt?

 

Dessuten vet vi godt hva Darwin var utdannet som. Det finnes det massevis av bevis av.

 

Men jeg har nå bevist at evolusjonseorien er feil

Oj, jeg må visst ha bladd litt kjapt gjennom innleggene her. Hvor skjedde dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men jeg har nå bevist at evolusjonseorien er feil, og at Darwin ikke var vitenskapsmann.

Det hadde vært fint hvis du kunne kommentere hvordan du stiller deg til følgende:

  1. Hva om jeg ikke var overbevist av evolusjon som konsept, men trodde på en annen skaperberetning enn den som er beskrevet i Bibelen... ? Har jeg rett fordi jeg avviser evolusjonsteorien, men fortsatt feil fordi jeg tror på feil gud?
  2. Den katolske kirkens tilnærming er at evolusjonsteorien er en gyldig forklaringsmodell, men Gud var den som satte i gang prosessen (prime mover). Tar de feil?

Endret av phydeaux
Lenke til kommentar
Baltazar94 skrev 29. november 2012 - 22:32:

Og hvor har jeg brukt denne såkalte "jeg har rett, du tar feil argumentasjonen"

Sånn ca her:

Baltazar94

Jeg bare påpeker realitetene om at evolusjonsteorien er svindel.

 

Det ble vel godt dokumentert med den kilden Baltazar94 opgav:

EVOLUTION IS A HOAX - DOCUMENTED!

http://www.rlhymersj...tionIsAHoax.htm

 

Problemet her tror jeg er evolusjonister ikke bryr seg om kilder og vitenskapelighet, og later som om andre kilder og vitenskap enn "evolusjonistiske" ikke eksisterer

 

(i tilfelle faraoene, evolusjonistene later som om faraoene så ut som en "hvem som helst" konge, og de bruker komputergrafikk for å få fram det budskapet ... så folk vil tro at her har vi enda en jerk som tror han er "Gud" ... mens det snarere er evolusjonistene som er jerks med troen på at en hvilken som helst Gud bare er en "ape" med oppblåst ego)

 

(til phydeaux: Fint om du ikke forventer at jeg skal forklare deg hva kilden sier :) Jeg oppgir egne kilder hele veien)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

 

Det ble vel godt dokumentert med den kilden Baltazar94 opgav:

EVOLUTION IS A HOAX - DOCUMENTED!

http://www.rlhymersj...tionIsAHoax.htm

 

Problemet her tror jeg er evolusjonister ikke bryr seg om kilder og vitenskapelighet, men at de later som om andre kilder og vitenskap enn evolusjonistiske ikke eksisterer

Jeg leser denne teksten nå. Hvilke argumenter synes du bidrar mest i å tilbakevise evolusjonsteorien?

Lenke til kommentar

Den katolske kirkens tilnærming er at evolusjonsteorien er en gyldig forklaringsmodell, men Gud var den som satte i gang prosessen (prime mover). Tar de feil?

 

Jeg tror du tar feil her

Om Gud skapte Gud blir et akademisk spørsmål, men at Gud skapte "Adam og Eva" sier de

 

AnunnakiWithHybridChildren.png

Denne relieffen tolker jeg i retning av en "Adam" til høyre og en "Eva" til venstre

(hvis de ikke var "hvite" nok ble de forkastet? ... og så et nytt forsøk... hvem vet)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Denne relieffen tolker jeg i retning av en "Adam" til høyre og en "Eva" til venstre

(hvis de ikke var "hvite" nok ble de forkastet? ... og så et nytt forsøk... hvem vet)

Mulig det, men hverken Akhenaten eller Nefertiti har det minste å gjøre med bibelske vrangforestillinger.

 

Ellers kan det tillegges at du - i en myriade av hodeløse innlegg - gjør deg skyldig i et ukjent antall (les ørtiførten) tankefeil.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

220px-Akhenaten_%281351-1334%29_-_Walters_2288.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Akhenaten

Daughter of Amenophis IV or Akhenaten (1351-1334), a forgery executed in the 18th Dynasty, Walters Art Museum

 

Hodeformen ble rett her, ikke datamanipulert til "ape" som vi kan forvente fra evolusjonister

 

Mulig det, men hverken Akhenaten eller Nefertiti har det minste å gjøre med bibelske vrangforestillinger.

 

Vrangforestillinger finner vi overalt. I denne tråden dusinvis av dem. Svindel er verre, det er ondsinnet.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

[url=

 

 

Vi vet at Wikipedia forvrenger og forfalsker. Jeg tar alt på det nettstedet med en klype salt, også "forgery" her

Det er en vesens forskjell på hva vi vet, og hva du tror.

 

Det man vet, vet man, og det man ikke vet, vet man ikke noe om. Men det er ikke dermed sagt at man fritt kan hallelujasjonere inn alskens forkvaklet tøv etter eget forgodtbefinnende - etter "alt ettersom det passer metoden."

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Det man vet, vet man, og det man ikke vet, vet man ikke noe om.

 

OK, A = A, not A = not A

 

Ergo

Men det er ikke dermed sagt at man fritt kan hallelujasjonere inn alskens forkvaklet tøv etter eget forgodtbefinnende - etter "alt ettersom det passer metoden."

 

??

 

Kan du forklare logikken?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det man vet, vet man, og det man ikke vet, vet man ikke noe om.

 

OK, A = A, not A = not A

 

Men det er ikke dermed sagt at man fritt kan hallelujasjonere inn alskens forkvaklet tøv etter eget forgodtbefinnende.

 

A = A,

not A = not A

-------------------------

Ergo

Men det er ikke dermed sagt at man fritt kan hallelujasjonere inn alskens forkvaklet tøv etter eget forgodtbefinnende.

 

??

 

Kan du dokumentere den "logikken"?

Man mistenker sterkt at du misforstår med vilje men jeg skal ikke si hva det kalles, for det er stygt.

 

Dette er elementært, og din uhemmede hodeløse bruk av erketypisk kreasjonistisk kvasi-vitenskap - samt din noe underlige forståelse av den - antyder et ubegrenset forbedringspotensiale.

 

Jeg er ikke her for å bedrive voksenopplæring for misforståtte pretendenter, som ikke har fått med seg at evolusjon er bygget på observerte fakta over tid, Og ei heller folk som innbiller seg at en vitenskapelig teori er synonym med ordet teori i dagligtale.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/

Don't believe in Ancient Aliens? Watch this I Dare You. pt 6

 

Budskapet formulert slik at man skjønner hva de snakker om

http://bloggers.com/...uencies-2527521

DEEPGOA ― Anunnaki Frequencies is a fresh darkpsy release compiled by FXor for Psychotic Viridis Records, a netlabel based in Manaus, Brazil, in the heart of the Amazon. This compilation is named for the Sumerian Anunnaki, extra-terrestrial beings from the planet Nibiru who created the human race as it is today, and have intervened in the evolution of our society and scientific knowledge on numerous occasions. Enter now into an unknown universe and inexplicable psychedelic space with the most intense[...]

 

Skeptikere vil lese alt sammen som "science fiction" / "mytologi"

547226687.jpg

DEEPGOA ― Anunnaki Frequencies is a fresh darkpsy release compiled by FXor for Psychotic Viridis Records, a netlabel based in Manaus, Brazil, in the heart of the Amazon. This compilation is named for the Sumerian Anunnaki, extra-terrestrial beings from the planet Nibiru who created the human race as it is today, and have intervened in the evolution of our society and scientific knowledge on numerous occasions. Enter now into an unknown universe and inexplicable psychedelic space with the most intense[...]
Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Der var enda en bruker blokkert, gitt... Det går dessverre en grense for mye tanketomt og fordummende piss man klarer å lese før man får nok. Respons og argumentasjon er også totalt nytteløst, så hva er da poenget med å overhodet forholde seg til disse idiotene?

 

Ignorer bruker? *klikk*

 

Skulle ønske en slik funksjon fantes i virkeligheten. :)

Lenke til kommentar

Ignorer bruker? *klikk*

X2....

 

Skulle ønske en slik funksjon fantes i virkeligheten. :)

Det er noe søtt og uskyldig liksom når folk har en sånn enorm ignoranse som de 8 brukerne her inne jeg ignorerer pr DD, men i motsettning til min svigermor så lærer ikke disse noe nytt...

 

Min svigermor har faktisk evnen til å LÆRE seg noe nytt, til tross for at hun var mer eller mindre ødelagt av jesus mytene når jeg ble sammen med min kone. Hun var så fastlåst i satan og unnskyldningene som satan kunne brukes til (omtrent til alt hun ikke selv kunne forklare ble "forklart" med satan, nettopp fordi hun var så himla ignorant)

 

Nå klarte vi å snappe henne ut av satan modusen etter en overgreps sak som skjedde i bedehus miljøet hun vanket i, der hun med selvsyn så hva som skjer når man setter fantasier og myter fremfor realitetene ved at nok et barn ble forgrepet av fyren hun hadde unnskyldt ved å påberope at han var besatt av satan (det hjelper så lite å SI dette når man ikke er villig til å gjøre noe, men det vet hun i dag, da vi mer eller mindre satte skylden på henne for det siste overgrepet (der hun burde ha anmeldt mannen med en gang og ikke unnskyldt det hele med satan) og snappet henne ut av satan modus unnskyldning for alt...)

 

Dette og en MASSE annet har hun lært da hun endelig våknet fra den ignorante jesus rusen hun alltid har omgitt seg med og virkelig SÅ verden...

 

Men de brukerne jeg har ignorart ser ikke verden, de ser vrengbilder av den, vrengbilder som de ofte er opplært til å tro på... Vi ser det gang på gang i denne tråden, der de lettsindig hopper fra den ene påstandene til den neste uten å ense, eller bry seg, om hvor feil da har.

 

De bryr seg ikke om sannhet, søken eller å finne det som mest sannsynlig er riktig, alt de bryr seg om er jesusen sin og opplært til å finne metoder der de kan juge jesus inn som number one igjen.... Også uten å forstå at hvis kristendomen kommer til makten igjen så er det på bekostning av friheten til alle andre mennesker, pluss at de innfører intoleranse og hat i vårt samfunn igjen. Kristendom er, i likhet med sine to andre ørken religion brødre, tuftet på blind tro, til blindere du er til mer kristen blir du anset, en slags omvendt IQ test der du ikke trenger å vite en dritt om omverden så lenge du tror blint på jesus.

 

De kommer med sine påstander om at evolusjon ikke er det som stemmer aller best av alle de metodene vi har i dag til å anskue naturen rundt oss, men uten å forstå hva evolusjon er. påstander følger påstander og det hadde jo i og for seg vært greit, men når de samme påstandene påståes i påfølgende tråder ETTER at påstandene deres er tilbakevist så blir det for dumt.

Det er å ri ignoransen sin til den stuper om død.... for deretter å piske den døde ignoransen til nok en runde og her er vi vel i denne tråden med enkelte, de har pisket ignoransen sin ihjel..

 

Og jeg har allerede kastet inn årene i en annen tråd her nettopp fordi det ikke finnes noen grunn til å fortsette, det er ingen diskusjon, men et kappløp som de tror de vinner ved å kaste inn så mye ignorant tull de bare klarer mens de holder seg for årene og roper lalalalalala så høyt de klarer for å ikke lære noe fra de som de "diskuterer" med...

 

So what's the fucking point??! Just ignore the ignorant morons...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...