Gå til innhold

Evolusjonsteorien

maxRPM

Anbefalte innlegg

Nei, poenget var

"manipulasjon av mat" = idag kan man endre smaken på maten, slik at kroppen lures trill rundt. Matprodusentene lager maten slik at smaken er flott, og folk flest vurderer mat etter smak. Å bruke smaken for å finne ut hva man skal spise funket fint for 1000 år siden - før vi fikk matvareprodusenter

"vil tro på utviklingslæren" = veldig bekvemt for "hedonister", alt blir enkelt

Nei det var IKKE poenget..

se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1466929&st=460&p=19948776entry19948776

Dette er bare tåkeprat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De anti-kristne holdningene kommer klart til uttrykk her. De begrunnes med "vitenskap"?

Kristendom og religion ER pr definisjon anti i sine holdninger til alt og alle, så det er vel ikke så rart at jeg er anti religion..

Fordi RWS tror på utviklingslæren er RWS anti-kristen? Eller blir det omvendt: fordi RWS er anti-kristen tror RWS på utviklingslæren? (veldig få undersøker den hypotesen)
Kanskje du burde undersøkt den bedre selv?

(Vi vil ikke finne svar her uten å granske hjerte å nyrer. Det er greitt at RWS bedyrer sin vitenskapelighet ... men han er ikke mye biolog for meg ... ingen biolog egentlig)

Jeg bedyrer ingenting jeg, da jeg ikke anser noen verdens ting for helt sikkert eller helt sant, bare mer troverdig eller mer sannsynlig enn annet...

Religiøst visvas er det lenge siden jeg sluttet å anse som troverdig, da det kun er bygget på påstander og alt for ofte ikke har hold i den virkelige verden i det hele tatt (det meste faktisk...). Og så klart vet jeg ikke om alt i biologi eller natur vitenskap er sikkert eller sant (det skulle da bare mangle, da feltene her er STORE), men det er heller ikke snakk om det, det er snakk om å se på hva som mest sannsynlig er sant.

Foreksempel: Kan en person gå på vannet? Nei, hittil så har alle forsøk, uten unntak, feilet, men det vil ikke si at alle forsøk i fremtiden vil gjøre det.... men jeg holder det, for enkelhets skyld, for meget usannsynlig at noen vil klare å gå på vannet uten å gjøre det ene eller det andre først og anser derfor påstandene om jødelikets vannløpning i bibelen som uhorvelig usannsynlige... Sammen med resten av påstandene. Frasen "kom med bevis" gjelder her også nemlig...

Så det er samme F... om ikke alle kan sjekke de vitenskapelige teoriene og om de er helt riktige eller ikke, det har noe med hvilken holdning den enkelte har ovenfor slike spørsmål i det store og hele. Foretar de tilnærmingene med en ærlighet og åpenhet som slike tilnærminger krever eller er man på forhånd låst fast i hva man skal tro og tenke? Det, mer enn noe annet, bestemmer hvordan man bør gå frem for ALLE spørsmål, ikke bare ditt eller datt. Men som kristen så er man forhindret fra å være så ærlig, for man kan rett og slett ikke være så ærlig når man er tvunget til hva man skal tenke og tro på FØR man i det hele tatt har stilt spørsmålene. Tar man i betrakning hvor feige religiøse er når det kommer til å stille kritiske og skeptiske spøsmål, (Der informasjon, nysgjerrighet og ærlighet er sett på som gaver fra styggen selv mens ignoranse, dumhet og uærlighet er anset som dyder man bør følge...), så er det ikke rart at de aldri kommer til kritiske eller skeptiske spørsmål om sin egen tro, hvordan i all verden skulle de tørre det når de faktisk TROR at de helt brennsikkert vil straffes for det?

Slike feige holdninger er gjengs og felles for all religiøsitet, det er nettopp derfor skeptisisme og kritisisme blir behandlet enten som fornærmelser av kristne, med tilhørende syting om mangel på respekt og lignende, samt trusler om alt fra helvette til selvmords bombing fra muslimer, som ikke har den samme høfeligheten som kristendomen har måttet opparbeide seg. Utfallet er det samme, de inntar en feig og uærlig holdning til egen tro. For rasjonell er ikke slik tro og dette VET kristne i dag og, til dels, muslimer (De er noenganger så ignorante at de faktisk tror at allaah guden blir fornærmet og at det er opp til dem å gjøre noe med det...)

For hvem kristne tør VIRKELIG å stille spørsmål som angår gud og hans eksistens, gitt straffen de tror venter for slikt? Nei, nettopp, ikke mange... Reliigøse undertrykker seg selv faktisk...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Religiøst visvas er det lenge siden jeg sluttet å anse som troverdig, da det kun er bygget på påstander og alt for ofte ikke har hold i den virkelige verden i det hele tatt (det meste faktisk...).

Det er mere enn påstander

arbre+de+vie+sum%C3%A9rien+ligne+des+chakras.jpg

"... to its forbearers and creators, the Sumerians and Annunakis."

Mennesket ble "designet"?

Michael Tellinger - Human Origins

http://www.youtube.com/watch?v=VSplsikMmdw

Tar man i betrakning hvor feige religiøse er når det kommer til å stille kritiske og skeptiske spøsmål,

De mest korrupte finner du her skepsis.no

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det var IKKE poenget..

se http://www.diskusjon...

Dette er bare tåkeprat.

Den setningen var relatert til hele det innlegget jeg svarte på. men enig at det fikk jeg ikke fram. Rett kontekst skulle være

Så du mener det er en global konspirasjon, gjennom 150år bestående av kristne, jøder, muslimer, ateister ++. Alt dette for å lure HVEM ?

Jeg har en viss sympati med folk som ikke vet så mye om historie... sålenge man ikke oppfatter dem som historikere.

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var adressert til forfatter av

Så du mener det er en global konspirasjon, gjennom 150år bestående av kristne, jøder, muslimer, ateister ++. Alt dette for å lure HVEM ?

Jeg sjekket 2 minutter av denne videoen 26:00-28:00. Det var korrekt historiebeskrivelse. Hva den ellers sier vet jeg ikke, men opplagt et slags svar for dem som vil vite mere om de siste 150 år (vær obs på at "sionist" er hvite av ukjent opprinnelse - de kan stamme fra sydpolen eller hvor som helst) http://www.youtube.com/ The Whole Story Of Zionist Conspiracy

Denne meldingen inneholder hva alternativ vitenskap arbeider med

Det er mere enn påstander

Vi er bare i begynnelsen av å forstå. Ikke mye utviklingslære i den videoen, men kreasjonisme

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så absurd at jeg velger å ikke tro at han kan mene noe så tåpelig.

Er det derfor man tror på gravitasjonsteorien også ?

Eller kanskje man skulle benekter gravitasjonsteorien fordi man vil fly ?

Jeg tror ikke det er så "absurd" som du sier.

Jeg tror det er ganske nært sannheten, problemet er bare det at folk vil ikke innrømme det, og det forstår jeg egentlig godt.

At du prøver å avlede oppmerksomheten ved å nevne gravitasjonsteorien, tyder også på at du føler deg litt truffet her.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er så "absurd" som du sier.

Jeg tror det er ganske nært sannheten, problemet er bare det at folk vil ikke innrømme det, og det forstår jeg egentlig godt.

At du prøver å avlede oppmerksomheten ved å nevne gravitasjonsteorien, tyder også på at du føler deg litt truffet her.

Nei, det er INGEN prinsipielle forskjeller mellom evolusjonsteorien og NOEN annen vitenskapelig teori, inkludert gravitasjonsteorien.

Om DU mener det er noe ekstraordinært så får du ta det på din kappe.

Gravitasjonsteorien har samme verdi som moralsk rettesnor som evolusjonsteorien. Enhver som bruker vitenskapelige forklaringsmodeller i moralske spørsmål trenger medisinsk behandling.

At du mener dette gjelder folk flest så syns jeg du burde begynne å nevne navn..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vi er bare i begynnelsen av å forstå. Ikke mye utviklingslære i den videoen, men kreasjonisme

Etter over 2000år med kreasjonisme så er man inne en millimeter nærmere en forståelse enn man var på dag EN.

Er ikke dette litt patetisk egentlig.

Her er en liten videofra utgravinger i USA, og jeg vill oppfordre de som tror på evolusjonsteorien om å se denne videoen og deretter forklare hvordan dette passer med denne såkalte evolusjonsreorien som de tror på.

http://www.youtube.c...h?v=ELu9ARLo0jc

Hva er problemet med evolusjon her ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er problemet med evolusjon her ?

Hvis du ikke forstår det, så vet du ikke hva evolusjonsteorien dreier seg om.

Og da er det som jeg alltid har sagt, dere bare følger flokken, og tror blindt på det dere blir fortalt av "myndghetene" gjennom skole og offisiell media.

Jeg mener at dere i det minste kunne være ærlige og innrømme at dere egentlig ikke vet hva evolusjonsteorien sier.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Og da er det som jeg alltid har sagt, dere bare følger flokken, og tror blindt på det dere blir fortalt av "myndghetene" gjennom skole og offisiell media.

Jeg mener at dere i det minste kunne være ærlige og innrømme at dere egentlig ikke vet hva evolusjonsteorien sier.

Du oppfører deg som et barn: Du poster en video på 17minutter og hevder at den presenterer data som er inkompatible med evolusjonsteorien, helt uten noen som helst begrunnelse. Det er tåpelig. Om du ikke klarer å fremlegge argumentet på egenhånd, så står du tomhendt.

Endret av cuadro
  • Liker 5
Lenke til kommentar

helt uten noen som helst begrunnelse.

Skjønte du ikke at Smithsonian http://www.si.edu/ driver og skjuler de største arkeologiske funnene i historien?? Vi skal ikke vite om dem :(

11.jpg

Dyslektiker

Mainstream arkeologer/historikere lager en falsk versjon av historien for "goyen" ("kveg" for dem)

Utviklingslæren = mainstream lære

Vi skal læres opp til å bli ateister

Sannheten skal forbeholdes "de innvidde"

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet var evolusjon og evolusjonsteori er.

Det er dog ikke overraskende at du ikke er i stand til med egne ord si hva problemet er slik at jeg kan diskutere med DEG og ikke en youtube video. Men du føler deg vel ikke trygg nok for å ta en slik diskusjon,

Jeg har tilgode å se en eneste kreasjonist som kan korrekt gjengi hva evolusjon og evolusjonstoeri er.

Jeg mistenker STERKT at du også er en av dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mainstream arkeologer/historikere lager en falsk versjon av historien for "goyen" ("kveg" for dem)

Utviklingslæren = mainstream lære

Vi skal læres opp til å bli ateister

Sannheten skal forbeholdes "de innvidde"

Dette er så bullshit som det kan komme... :no:

For det første så kan ikke, ikke engang vitenskapsmenn, manupulere virkeligheten i den grad du påstår her (og for hva liksom? ) og for det andre så er dette KUN ranting fra en liten kristenmann som ser og skjønner at kunnskap og viten er det som oftest tar knekken på de to tusen år gamle ørken mytene den lille kristenmannen selv tror på og er han er derfor LIVREDD for at jesusen hans skal havne på det samme stedet som Zevs, tor og odin og alle de andre gudene som mennesker en gang har trodd på, nemlig i glemme boka... Han er også sint fordi ingen lenger er villig til å gi jødeliket fra nazareth den plassen som den lille kristenmannen syntes liket fortjener...

Vi er på god vei her i landet faktisk, for ingen legger lenger noen som helst vekt på hva kristne sier eller mener (ihvertfall ikke når de legger mytene som grunnlag for hva de sier...), ingen syntes at jødeliket fra nazareth kommer med noen opphøyet moral med den fordømmeslen og småligheten han fremsetter i ignoransens bok og ingen er lenger villig til å leve etter de forskrudde seksual reglene man finner i denne ørken ignoransen som kalles bibelen og det gjør deg, og andre kreasjonister, livredde! Og sinte på ateister og vitenskapsmenn, som om de og ikke kunnskap og viten og en åpen og ærlig tilnærmelse av påstander skulle ha skylden for det frafallet man ser i europa fra disse gamle påstandene....

For hva skjer når flere og flere krever at kirker og andre religiøse bygg, bygget på ren overtro, skal brukes til noe annet eller rives... Eller enda verre, når dere selv må betale for huset dere skal sitte å dyrke påstandene deres i? Det er her, mer enn noe annet sted, at hunden ligger begravet. Frykten for at jesus skal gå i glemme boka begynner å tilspisses og siden målet (som er å reinnsette påstandenes konge, jesus, på tronen igjen, slik at vi igjen kan leve i et intolerant og hatsk samfunn der vi følger sinnsvake regler og mister vår frihet (det er liksom ikke så farlig det, så lenge jødeliket ruler...)) helliger middlene (som er ren løgn, uriktige påstander og nedrakking av ting de overhodet ikke har noen peiling på)...

Vel, håper du slipper inn i himmelen med disse løgnene dine... Tipper det står og venter en heis med bare nedknapper i som straff for løgn spredningen når du parkerer tøfflene for godt (det er jo åpenbart ikke dine løgner, det skjønner jeg også...)

Du er mer opptatt av å finne sludder og vås enn å faktisk gjøre et forsøk på å finne ut noe mer om evolusjon og vitenskap og det burde faktisk ha fortalt deg noe... Uten at det gjør det, åpenbart.... og dessverre!!!

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet med "kjempe" mennesker.

Robert Wadlow var 2.72 meter!

Disse menneskene er garantert ikke unike for nyere/moderne tid, på samme måte som dverger og albinoer.

Dvs. at om de finner et stort skjelett så vil det ikke si at alle fra samme område og tid var like store.

David mot Goliat historien (/eventyret) har kanskje noe rot i virkeligheten.

Kanskje Goliat var 200 cm høy mens gjennomsnittet var 160-170 cm.

Selvfølgelig vil én som er et hode høyere enn de tusenvis av andre mannfolka i området bli omtalt som en kjempe. Han var trolig mye høyere enn alle de hadde sett før han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...