Gå til innhold

Excel vba; Generere mail


2ke

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenger litt hjelp ang å få til generering av mail i vba.

 

Jeg har et skjema som blir brukt hver uke. Dette skjemaet sorterer bare data etter importering og gjør det oversiktlig/ryddig.

Itilegg skriver den ut et eksemplar av skjemaet, og skulle ha sendt en kopi til en mail adresse.

 

Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
On Error Resume Next
With OutMail
	.To = ""
	.CC = ""
	.BCC = ""
	.Subject = ""
	.Body = ""
	.Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
	'You can add other files also like this
	'.Attachments.Add ("C:\test.txt")
	.Send   'or use .Display
End With
On Error GoTo 0

 

Denne koden sender bare en kopi av skjemaet uten data. Antar dette er fordi skjemaet ikke blir lagret med data.

 

Tenker da at skjemaet må skrives til minnet, how to do that?

En annen ting er at denne krever at outlook er åpent, eksisterer det en måte slik at outlook ikke trenger å være åpen?

 

Ikke svar så veldig avansert, da jeg til tider er ubrukelig på dette.

 

Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...