Gå til innhold

Si meg... er Asus A7N8X Deluxe/GD min død??

LaDdeR

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Asus A7N8X Deluxe/GD , 2500+ barton , og 2 x twinmos 2700 256mb. jeg klokka 2500 til 2600. jeg hadde det lykkelig.. helt til min strømforsyning røk. jeg fikk bytta supply. da funka maskina.. men min ene 40 gb hadde blitt uleselig.. En kompis av meg kjøpte samme cpu , og han hadde klokka den til 3200+.. så jeg tenkte å prøve å klokke til 3000.. Jeg satte fsb'n på 200 (400mhz) og rs'a maskina. lyset på skjermen sto bare å blinka.. ingen ting skjedde. blinka og blinka. jeg resetet BIOS. MEN nei!!!! skjermlyset står bare å blinker.. blinker slik når maskina er avslått og skjermen er på. Jeg har prøv å skifte plass på ram, og bruka bare en ram osv. men DØDT!!!! led'n på hovedkortet som viser om agp er riktig innstalert lyser, så det kommer strøm til mammabrettet. mammabretter er brukt i 5 dager. :cry:

Så jeg er ganske skuffet. HVA HAR SKJEDD?? (capslock med vilje)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et dumt tips, men for at du skal få starte maskina igjen etter at bios er blitt feilinnstilt må du bryte all strøm til hovedkortet. Det betyr at du mao må skru av og på strømbryteren bak på strømforsyningen din for at maskina skal boote igjen, men dette har du sikkert gjort.

Rune.

Lenke til kommentar

Prøv og dra ut Strømledningen inn i PSUen og ha den ute ca 10 sek og så sett den tilbake.det har funket hos meg når jeg klokket min xp2500 til 3000.den kjørte 100% stabilt.men når jeg skulle restarte dataen så stod bare skjermen og blinket.jeg tok ut strømledningen og satte den i etter ca 10 sek.da virket alt igjen.

AMD Xp2500+@Xp3000

Aopen AK77-8Max

Sapphire Radeon 9500pro

Geil Golden Dragon 512MB DDR-Ram PC3200

Creative SoundBlaster Audigy Live

Maxtor 60G,WD 80G,WD 120G

Lenke til kommentar

øøøøhh.

pc 2700 ddr minne er kun garantert å virke på max 333 Mhz minne frekvens. Håper du ikke kjører minnet synkront med fsb. Da får du en case.

xp2500+barton er 166*11 xp3200+ er 200*11

Hvor er logikken ? hva gjorde du for å klokke til 3000 ? med fsb på 200.? :shrug:

Nei dette henger ikke på greip :-?

Du burde lese litt mer , før du poster .

Du bør ta hensyn til en del ting .

God kjøling.

økning av vcore.

senking av multipler , da er det større sjanse for at du klarer 200 fsb.

sørg for god ram . som tåler 200 fsb. du må muligens øke memory timings . prøv 7 3 3 2.5 dersom du har laber ram.

Dersom du må øke timings mer enn dette , har det ingen hensikt å øke ram frekvensen. klokk heller ned igjen minnet til du får akseptable timings. 6 2 2 2.5 f.eks dersom du har min. pc 3200 ram.

Dersom du har p+cb rev.1.xx kan du glemme 200 fsb.

Med rev.2.0 har du en mulighet , men start først med å senke multipleren til 9 eller 10 eller deromkring.

Litt vågalt å smokke fsb direkte fra 166 til 200 , uten noen som helst tilnerming.

Lenke til kommentar

En "case" , jeg mener da et problem.

Jeg skjønner godt at du har start problemer , slik du voldtar HW din.

Prøv å les spesifikasjonene .

Jeg tror ikke noe er ødelagt , bare slapp av.

Reset cmos.

sett cpufsb jumperen til 100/200.

start opp i bios , sett timings til user defined 7 3 3 2.5 166

still multipler til 10 og sett fsb til 190

prøv deretter og sett ram freq. i 5Mhz steg til 190.

Da har du utrettet mye. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...