Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Velkommen, Jeg leste en artikkel på dagbladet for en stund siden om personer som skulle selge sin jomfrudom. Her forteller Catarina (20) mor og far at hun selger jomfrudommen på nett Denne saken ble glemt. Men nå er det blitt skrevet en ny artikkel på dagbladet, der personene har fått solgt jomfrudommen. Den unge kvinnen fikk solgt for 4,5 millioner kr og den unge mannen 17.000kr. Hun solgte jomfrudommen for 4,5 millioner kroner Det som er også tragisk her er at denne "horevirksomheten" skal skje på et fly over Stillehavet for å unngå prostitusjonslovgivningen. Jeg selv mener hun er hore siden hun gjør dette. Selge kroppen for å tjene penger til veldedige formål, gjør deg til hore selv om det er for et godt formål. Det er merkelig at det ble så store forskjeller mellom den unge kvinnen og mannen. Hva er deres synspunkter om dette "horeriet"? Søker diskusjon Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Selvsagt er dette prostitusjon, er det noen som mener noe annet? Grunnen til at jenta fikk mer er vel fordi det finnes langt flere velstående menn enn velstående kvinner(og velstående homofile menn). 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg forstår ikke helt hvorfor du "mener" at hun er en hore. Hvis man selger sex er man per definisjon prostituert, det er ikke noe å diskutere. Så kan man selvfølgelig diskutere om prostitusjon er gode greier eller ikke. Selv kan jeg ikke finne noen rasjonell grunn til at det skal problematiseres, men akkurat den debatten har vi hatt en del ganger allerede på forumet. Jeg tenker at dette må være en god mulighet for unge jenter å tjene penger de måtte jobbet i flere år for i en vanlig jobb, så sant de er sterke nok til å tåle den påfølgende stigmatiseringen. 4,5 millioner i en alder av 20 vil bety at hele livet vil få en annen kurs enn det ville gjort ellers; man har råd til å ta en dyr utdannelse, investere i aksjer, reise så mye man vil, osv. Det eneste jeg ikke liker er at det ser ut til å være lite penger i dette for oss gutter. 5 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 "Horeri" høres ut som en 70 år gammel kristenkonservativ som fnyser over at noen har sex utenfor ekteskap. Dette er prostitusjon, og siden jeg ikke har noe problemer med prostiusjon synes jeg dette her bare er et interessant stunt. Jeg tror ikke det har så veldig mye vitenskapelig for seg (dokumentering av effekter av å miste jomfrudommen and all that). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg kan innrømme at jeg er konservativ, men ikke kristen. Denne tråden handler ikke om at dette er hvorvidt prostitusjon eller ikke. Det er prostitusjon, og jeg er imot prostitusjon. Jeg lurer på hvorfor folk er så desperate, at de betaler millioner av kroner for å deflorere en kvinne. Det er her kjernen i problemstillingen ligger Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg kan innrømme at jeg er konservativ, men ikke kristen. Denne tråden handler ikke om at dette er hvorvidt prostitusjon eller ikke. Det er prostitusjon, og jeg er imot prostitusjon. Jeg lurer på hvorfor folk er så desperate, at de betaler millioner av kroner for å deflorere en kvinne. Det er her kjernen i problemstillingen ligger Hvorfor trenger folk å være desperate? De fikk en mulighet, og åpenbart hadde råd til det. Trenger ikke å være desperasjon involvert. Spørsmålet bør jo være hvorfor du mener du har rett til å bestemme at hun ikke skal få lov til dette. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Det vil avhenge av hvor mye penger man har. Det er nok av menn her i verden som kan bruke 4,5 millioner uten at det merkes nevneverdig på økonomien. I så fall vil jeg ikke si at det er noe desperat over det. Bruker man alt man eier og har derimot stiller det seg annerledes, i så fall vil jeg si at det er ekstremt desperat. Det forutsetter riktignok at man har en skikkelig besettelse med jomfruer, for man kan finne prostituerte som er finere enn henne og som tar en promille av prisen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Min uttalelse angående dette sitatet er som følgende; Spørsmålet bør jo være hvorfor du mener du har rett til å bestemme at hun ikke skal få lov til dette. Jeg driter oppi hva som skjer med henne, om hun blir voldtatt eller drept. Det er min mening det. Hun kan like gjerne bli en hore på fulltid etter dette når hun ser at dette er meget lukrativt. Men det betyr ikke at jeg skal mene og være enig i dette på en positiv måte. Trådens problemstilling forblir uendret. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Ta det med ro. Det er ingen her som prøver å ta fra deg retten til å være sosiopat på nettet. 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Someone is jelly... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Det er flott det Oppdatering: Vennligst følg ontopic. Oppslagstavlen er en mer passende kategori. Endret 25. oktober 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er merkelig at det ble så store forskjeller mellom den unge kvinnen og mannen. Jeg synes ikke det er merkelig. Det er nok av gutter som ville betalt for miste dyden. Geir 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes det er merkelig, for japaneren kunne ha fått en mye mer attraktiv prostituert for 4,5 mill. Og ikke minst, for et halvt år døgnet rundt, fremfor den usle timen på flyet. Derfor merkelig Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg tror hun hadde svart noe som dette: "jeg driter i om dere kaller meg hore, jeg er rik!" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Men hun har da mistet muligheten til å si at hun aldri har levd et sjuskete promiskuøs liv. Dersom hun blir spurt hva hun har gjort i livet sitt som pensjonist. Det må være et nederlag å måtte si, "nei, det eg har vært er hore, og jeg har pult 30.000 menn", og blir sett ned på. Mens hun andre sier, "jeg har vært lege og har hjulpet mange mennesker". Dette er bare min irrelevante personlige mening. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Prostituerte hjelper jo mennesker de også på sin egen måte. Dessuten er det én person for 4,5 millioner kroner det er snakk om, ikke 30 000. Det må være tungt for deg at andre gjør hva de vil med sin egen kropp. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Spørsmålet er om det er noe som hindrer denne jenta i å bli lege og hjelpe mange mennesker. I hvert fall ikke økonomien. Ifølge The Sun skal jenta bruke pengene til å studere medisin i Argentina, mens hun tidligere har uttalt at hun skal bruke pengene på veldedighet hjemme i Brasil. Jeg antar at med 4,5 millioner så kan hun gjøre begge deler... Geir Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Man kan jo stille spørsmålet: Hvilke idealer har dagens ungdom, som får noen til å avertere på denne måten? De mener på et vis de kan beholde sin verdighet, samtidig som de sikrer sin framtid ved hjelp av en seksuell tjeneste. I tilfelle må det da også være greit å "ligge seg til" jobber eller goder senere i livet, noe som fram til nå har blitt sett på som sjuskete oppførsel. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er et "høna og egget"-spørsmål. Mister slike sine folk sin verdighet idag fordi det oppfattes som sjuskete, eller oppfattes det som sjuskete fordi de mister sin verdighet. Om samfunnet rundt dem aksepterte at man betakte med sex, ville det fortsatt være uverdig? Geir 3 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 25. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2012 Noen har søkt oppmerksomhet og funnet det.............................. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå