to88he Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Fant ikke noe mer egnet sted til denne tråden. Fikk parkeringsbot i et følgende område: - Skogholt med liten parkeringsplass - Plassen er på de fleste sider dekket av skog/gress Bilen min er den røde firkanten. Poenget mitt er at jeg stod på gresset utenfor selve parkeringsplassen, var heller ikke til hinder for andre biler som stod parkert på den oppmerkede plassen. Har bedriften og parkeringsselskapet noen myndighet når du står utenfor asfalten og ikke er til hinder for biler på deres parkeringsplass? Jeg fikk bot fordi jeg manglet parkeringsbevis/gjestekort. (Skal sies at jeg ikke var på besøk til den aktuelle bedriften, og dette innrømmer jeg) Endret 25. oktober 2012 av to88he Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg antar at du har parkert på privat område og at bedriften som eier parkeringsplassen også eier grunnen rundt. Da har de vel rett til å gi deg gebyr. 1 Lenke til kommentar
to88he Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Denne bedriften ligger på et kommunalt område vil jeg tro, men er kanskje bare bite i det sure eplet for å så betale. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Selv om det er mulig å parkere utenfor oppmerkede plasser...betyr det ikke at det er lov 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Om det ikke er skiltet "Parkering kun på oppmerkede plasser" og området er offentlig, så må man jo anta at det er lov å parkere der? Sjekk eiendomskart og se om det er samme eier av parkeringsplassen som arealet rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå