Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Transeksuell- Blogg - MTF -Spørsmål & svar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan slenge på eitt spørsmål:

 

Kor lik ein kvinnekropp kan kroppen din bli?

 

Akkurat dette kommer veldig an på hver enkelt person, og hvor tidlig man begynner med hormontilførende og eventuelt testosteron-nedsettende.

 

Hvis noen begynner veldig tidlig, for eksempel akkurat i det man begynner å komme i puberteten, så vil man ikke klare å skille en transperson fra en cisperson (http://en.wikipedia.org/wiki/Cisgender) (bortsett fra kjønnsorgan selvfølgelig), siden (for folk som biologisk er gutt) testosteronet ikke har hatt sjansen til å gjøre noe skade enda..

 

En liten regel (jeg mener det finnes unntak, men den er ganske grei), er at hormoner kan gi, men ikke ta tilbake. Så for transjenter, så vil ting som stemme og beinstruktur ikke endres. Det som vil endres er steder kroppen lagrer fett, så istedet for mage, så vil det lagres i hofter, rumpe, lår(tror jeg), bryster og på undersiden av overarmen. Man vil få mykere og tynnere hud, fettet i ansiktet vil flytte litt på seg så det blir litt "rundere" og litt sånne småting.

 

Når det kommer til kjønnsorgan, så har de blitt veldig flinke på det nå til dags. De kan "lage" en vagina som ser og føles like "bra" ut som en ekte. Man vil også kunne nyte sex. Men når det er sagt, så er det ikke alle som velger å gå så langt.

Lenke til kommentar

Leste (skumleste) på forrige side at noen mener at man ikke trenger å opplyse en eventuell livspartner om sin situasjon.

 

Jeg kan forstå at man ikke ønsker å bli identifisert med sitt tidligere "jeg", om jeg kan forklare det slik.

 

Men samtidig så er det så mye mer som spiller inn i en slik situasjon, ikke bare dine egne ønsker om hvilket kjønn du skal bli identifisert som av personene du omringer deg med.

 

Denne saken til eksempel: www.abcnyheter.no/nyheter/2012/11/28/oppdaget-kona-var-mann-etter-19-ar

 

Da er mitt spørsmål: Ville du virkelig ikke fortalt om situasjonen når du er i et seriøst forhold, på vei til å bli gift, som helst skal vare livet ut?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...