Patrick123 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 På meg virker det som om trådstarter har hentet det meste av sin militære innsikt fra litt for mange timer med Total War og Civilization... Ditt poeng om at vi kan bare skyte ned alt NK har å komme med av artilleri, mens de ikke kan gjøre det samme mot oss minner meg om den ungen som alltid skal være "usårbar" når man leker cowboy og indianer... De kan ikke gjøre det samme mot oss, fordi deres militær er fullstendig underlegne. Kom tilbake og neste gang tenk før du poster. På meg virker det som om du ser for deg at deres militære makt er basert på slynger og sprettert. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Nei vi trenger ikke, noen millioner koreanere gjør det. Jeg liker ikke NordKorea i det hele tatt. Jeg synes absolutt vi skal legge press på dem og påvirke alt vi kan, men jeg er ikke for å bombe dem til fred. Stråmann. Jeg har aldri sett på en planlagt tur til Nord Korea, og av propaganda florerer det særdeles lite av det i Norge. Jeg gidder av prinsipp ikke se alle filmene randoms laster opp. Har filmen noe viktig å vise sier man tid og hva. Forumet er fullt av brukere som utelukkende lar youtube argumentere for dem, det gidder jeg ikke være med på. Ergo, du har sett på ingenting. Det gjør ikke saken bedre. Mange tusen er mange jo, og dette er snakk om de første minuttene med konvensjonelle våpen. Dette er også snakk om før man er ferdig med en militærkampanje som antagelig vil få Vietnam til å se trivelig ut. Du har åpenbart aldri vært i militæret? Feltrasjoner holder i 500 dager og vell så det. Forøvrig, er enig i at regimet mishandler og hjernevasker folket sitt men ikke i at de kan tenkes å holde tilbake de militære lagrene med mat og la folk sulte? Og du tror de har moderne feltrasjoner i Nord Korea. Hvor mye tull skal du skrive? Hadde du lest din egen kilde, så hadde du visst at de snakket om ris. Og den personen fikk informasjonen fra Nord Koreanske myndigheter. Du overlever ikke lenge på ris. Først, hva er ett bondeommråde og tror du i fullt alvor at skog og fjell er lette å ta over, samme hva?Og hvordan i alle dager besvarer dette hvordan du skal få ut de sivile? Hvordan ble et bondeområde til skog og fjell. Og det er ett stort problem vi må jobbe mot. Men jeg tror lidelsene vil bli mye større om vi anngriper dem og lager "en stor patriotisk krig". De lider allerede. De får det ikke særlig mye verre enn nå. Men det virker som det er ganske tydlig at du bryr deg mer om 1000 personer som dør i et arteleriangrep enn de 100K tusen som dør hvert år i Nord Korea av og sult og fattigdom. Lyve faktisk Du er morsom i allefall. Om du mener dette er hentet fra offisielle kilder i Nord Korea må du nesten vise meg disse. Jeg vil anta at mesteparten baserer seg på analyser, du vet, slik man har gjort til enhver tid for å vurdere en fiende. Analyser faktisk? Kan du lenke til disse analysene. Er det Kim Jong il eller Un som lagde dem? Det er ingen innsyn i Nord Korea. Slike analyser kan ikke lages. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 På meg virker det som om du ser for deg at deres militære makt er basert på slynger og sprettert. Deres militære makt er ikke stort bedre. Det er fullstendig latterlig å tro at et av de fattigste landene i verden med 24 millioner mennesker er en militær trussel. Hele samfunnet deres vil kollapse om de prøver å dra til krig fordi de er avhengig av import fra utlandet og de har ikke et ordentlig nettverk. Uten økonomi, så overlever du ikke en krig. Ikke glem at Irak hadde flere mennesker og er rikere enn Nord Korea. Allikavel var det null problem å ta dem. Nord Korea er nok litt tøffere enn Irak, men det gjør ikke dem til en militær kjempe. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Nei vi trenger ikke, noen millioner koreanere gjør det. Jeg liker ikke NordKorea i det hele tatt. Jeg synes absolutt vi skal legge press på dem og påvirke alt vi kan, men jeg er ikke for å bombe dem til fred. Stråmann. Jeg har aldri sett på en planlagt tur til Nord Korea, og av propaganda florerer det særdeles lite av det i Norge. Jeg gidder av prinsipp ikke se alle filmene randoms laster opp. Har filmen noe viktig å vise sier man tid og hva. Forumet er fullt av brukere som utelukkende lar youtube argumentere for dem, det gidder jeg ikke være med på. Ergo, du har sett på ingenting. Det gjør ikke saken bedre. Mange tusen er mange jo, og dette er snakk om de første minuttene med konvensjonelle våpen. Dette er også snakk om før man er ferdig med en militærkampanje som antagelig vil få Vietnam til å se trivelig ut. Du har åpenbart aldri vært i militæret? Feltrasjoner holder i 500 dager og vell så det. Forøvrig, er enig i at regimet mishandler og hjernevasker folket sitt men ikke i at de kan tenkes å holde tilbake de militære lagrene med mat og la folk sulte? Og du tror de har moderne feltrasjoner i Nord Korea. Hvor mye tull skal du skrive? Hadde du lest din egen kilde, så hadde du visst at de snakket om ris. Og den personen fikk informasjonen fra Nord Koreanske myndigheter. Du overlever ikke lenge på ris. Først, hva er ett bondeommråde og tror du i fullt alvor at skog og fjell er lette å ta over, samme hva?Og hvordan i alle dager besvarer dette hvordan du skal få ut de sivile? Hvordan ble et bondeområde til skog og fjell. Og det er ett stort problem vi må jobbe mot. Men jeg tror lidelsene vil bli mye større om vi anngriper dem og lager "en stor patriotisk krig". De lider allerede. De får det ikke særlig mye verre enn nå. Men det virker som det er ganske tydlig at du bryr deg mer om 1000 personer som dør i et arteleriangrep enn de 100K tusen som dør hvert år i Nord Korea av og sult og fattigdom. Lyve faktisk Du er morsom i allefall. Om du mener dette er hentet fra offisielle kilder i Nord Korea må du nesten vise meg disse. Jeg vil anta at mesteparten baserer seg på analyser, du vet, slik man har gjort til enhver tid for å vurdere en fiende. Analyser faktisk? Kan du lenke til disse analysene. Er det Kim Jong il eller Un som lagde dem? Det er ingen innsyn i Nord Korea. Slike analyser kan ikke lages. Siste først. Er du helt serriøs? Tror du ikke man lager analyser? Hvordan tar USA sine vurderinger? Spør de Un pent? Ergo, du har sett på ingenting. Det gjør ikke saken bedre. Du begynner å drikke tidlig ser jeg. Og du tror de har moderne feltrasjoner i Nord Korea. Hvor mye tull skal du skrive? Selvfølgelig har de feltrasjoner. Man har hatt dette siden krigen, hermetikk inkludert. Død mann på boks osv. De lider allerede. De får det ikke særlig mye verre enn nå. Men det virker som det er ganske tydlig at du bryr deg mer om 1000 personer som dør i et arteleriangrep enn de 100K tusen som dør hvert år i Nord Korea av og sult og fattigdom. Stråmann. Jeg snakker ikke om 1000 personer, jeg snakker om de mange flere som vil bli drept i artillerianngrep mot Seol, soldatene på begge sider som blir utkommandert for å dø for fantasien din, alle de sivile tapene på begge sider, og selvfølgelig alle som blir utkommandert til å slåss. Jeg synes situasjonen i Nord er ille, men jeg tviler på at de får det bedre om vi gjennomfører en okkupasjon av landet. Forøvrig lurer jeg fortsatt veldig på hvordan du skal få de sivile ut, det virker som bussene dine har tatt seg en pause? Har du i det hele tatt vært i militæret? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Siste først. Er du helt serriøs? Tror du ikke man lager analyser? Hvordan tar USA sine vurderinger? Spør de Un pent? De setter opp antagelser ja. Og du tror de antagelsene blir sluppet ut til det offentlige. Du får først dokumentere at dette er CIAs antagelser. Du begynner å drikke tidlig ser jeg. Så hva har du sett på? Du kan prate mye om drikking, men det gjør ikke poengene dine noe bedre. Selvfølgelig har de feltrasjoner. Man har hatt dette siden krigen, hermetikk inkludert. Død mann på boks osv. Åja fordi Norge er akkuratt likt som Nord Korea. Som nevnt i forrige post. Hadde du lest din egen kilde, så hadde du visst at de snakket om ris. Og den personen fikk informasjonen fra Nord Koreanske myndigheter. Du overlever ikke lenge på ris. Stråmann. Jeg snakker ikke om 1000 personer, jeg snakker om de mange flere som vil bli drept i artillerianngrep mot Seol, soldatene på begge sider som blir utkommandert for å dø for fantasien din, alle de sivile tapene på begge sider, og selvfølgelig alle som blir utkommandert til å slåss. Jeg synes situasjonen i Nord er ille, men jeg tviler på at de får det bedre om vi gjennomfører en okkupasjon av landet. Forøvrig lurer jeg fortsatt veldig på hvordan du skal få de sivile ut, det virker som bussene dine har tatt seg en pause? Jeg sa heller ikke at du snakket om 1000 personer. Men jeg sa at det virker som om du bryr seg mer om 1000 personer som dør i arteleriangrep mot Seoul, enn de flere 100K som dør av sult, sykdomer i Nord Korea. Det vil naturligvis dø flere i krigen, spesielt på Nord Koreans side men det dør mange i dag også. Årsaken til at jeg ikke nevnte bussene er fordi jeg har ikke sett deg poste noe relevant. Som nevnt man sikrer bondeområdene. Det er ikke spesielt vanskelig og da kan man ta ut de som er i faresonen før man angriper byene. Du prøvde å late som om bondeland er skog og fjell. Det ga jeg ikke deg muligheten til. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Camlon: Jeg skjønner simpelthen ikke hva du prater om. Du skrev lenge om å sikre områder og få ut sivile. Så skriver du dette: Jeg sa heller ikke at du snakket om 1000 personer. Men jeg sa at det virker som om du bryr seg mer om 1000 personer som dør i arteleriangrep mot Seoul, enn de flere 100K som dør av sult, sykdomer i Nord Korea. Det vil naturligvis dø flere i krigen, spesielt på Nord Koreans side men det dør mange i dag også.Årsaken til at jeg ikke nevnte bussene er fordi jeg har ikke sett deg poste noe relevant. Som nevnt man sikrer bondeområdene. Det er ikke spesielt vanskelig og da kan man ta ut de som er i faresonen før man angriper byene. Du prøvde å late som om bondeland er skog og fjell. Det ga jeg ikke deg muligheten til. Det sier ingenting om hvordan du skal få ut de sivile. "Sikre bondelandet" har jeg svart på mange ganger nå. Befolkningen er ikke statisk og vil gjerne bevege seg mest mulig vekk fra striden, ellers vil du måtte kjempe deg gjennom områdene de holder til. Du får ikke ut sivile før du har kriget deg frem og da har du allerede drept masse av dem du vil redde. De setter opp antagelser ja. Og du tror de antagelsene blir sluppet ut til det offentlige. Du får først dokumentere at dette er CIAs antagelser. På samme måte foretar andre analyser. Så hva har du sett på? Du kan prate mye om drikking, men det gjør ikke poengene dine noe bedre. Jeg har fulgt med på Nord Korea i ganske mange år nå, jeg kan ikke gi deg en enkelt kilde. Men stråmennene dine var artige de. edit. Åja fordi Norge er akkuratt likt som Nord Korea. Som nevnt i forrige post. nei, men all logikk tilsier at også de klarer å lage hermetikk som vi klarte for mange mange år siden. Det sier seg vell selv? forøvrig, ingen militær erfaring? Endret 26. oktober 2012 av herzeleid Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Angående bondeland og fjell og daler: "Some 80 percent of North Korea's land area is composed of mountains and uplands, with all of the peninsula's mountains with elevations of 2000 m or more located in North Korea" - Wikipedia Har du den fjerneste anelse på hvor vanskelig, om ikke umulig, krigføring i kupert terreng er? Med engang NKs styrker ser at krigføring front mot front ikke fungerer så vil de trekke tilbake i fjellene. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Angående bondeland og fjell og daler: "Some 80 percent of North Korea's land area is composed of mountains and uplands, with all of the peninsula's mountains with elevations of 2000 m or more located in North Korea" - Wikipedia Har du den fjerneste anelse på hvor vanskelig, om ikke umulig, krigføring i kupert terreng er? Med engang NKs styrker ser at krigføring front mot front ikke fungerer så vil de trekke tilbake i fjellene. Og hva med de resterende 20%-ene. Igjen, tenk før du poster. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Angående bondeland og fjell og daler: "Some 80 percent of North Korea's land area is composed of mountains and uplands, with all of the peninsula's mountains with elevations of 2000 m or more located in North Korea" - Wikipedia Har du den fjerneste anelse på hvor vanskelig, om ikke umulig, krigføring i kupert terreng er? Med engang NKs styrker ser at krigføring front mot front ikke fungerer så vil de trekke tilbake i fjellene. Og hva med de resterende 20%-ene. Igjen, tenk før du poster. Hva i svarte skal du med de resterende 20%-ene når hele armeen og befolkningen har trukket seg tilbake til fjellene?! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Det sier ingenting om hvordan du skal få ut de sivile. "Sikre bondelandet" har jeg svart på mange ganger nå. Befolkningen er ikke statisk og vil gjerne bevege seg mest mulig vekk fra striden, ellers vil du måtte kjempe deg gjennom områdene de holder til. Du får ikke ut sivile før du har kriget deg frem og da har du allerede drept masse av dem du vil redde. Som nevnt en million ganger før. Det er enkelt å kjempe igjennom bondeland. Ergo, de områdene kan sikres fort. På samme måte foretar andre analyser. Nei, vanlige analyser blir basert på fakta. De er ikke basert på hva CIA antar er i Nord Korea. Og det er uansett dokumentert hvor kilden din kommer fra. Jeg har fulgt med på Nord Korea i ganske mange år nå, jeg kan ikke gi deg en enkelt kilde. Men stråmennene dine var artige de. Du har fulgt med på Nord Korea ganske lenge nå, men du nekter å se på filmen. Du hevder at du aldri har sett på en guidet tur. Og du nekter å fortelle hva du faktisk har sett på. Hva er du egentlig følger med på. Google news? nei, men all logikk tilsier at også de klarer å lage hermetikk som vi klarte for mange mange år siden. Det sier seg vell selv? Nei, det sier ikke seg selv at de har hermitikk nok for 500 dager, spesielt når din egen kilde sier at de snakker om ris. At du velger å sitere det bort betyr ikke at det blir borte. Endret 26. oktober 2012 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Hva i svarte skal du med de resterende 20%-ene når hele armeen og befolkningen har trukket seg tilbake til fjellene?! Jeg pratet om å sikre landbruksområdene sånn at man kan få folk i faresonen ut av Nord Korea. De 20% områdene er alt man trenger for å få folk ut av Nord Korea. De soldatene kan kose seg i skogen med ris og bare ris for 500 dager. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Det sier ingenting om hvordan du skal få ut de sivile. "Sikre bondelandet" har jeg svart på mange ganger nå. Befolkningen er ikke statisk og vil gjerne bevege seg mest mulig vekk fra striden, ellers vil du måtte kjempe deg gjennom områdene de holder til. Du får ikke ut sivile før du har kriget deg frem og da har du allerede drept masse av dem du vil redde. Som nevnt en million ganger før. Det er enkelt å kjempe igjennom bondeland. Ergo, de områdene kan sikres fort. På samme måte foretar andre analyser. Nei, vanlige analyser blir basert på fakta. De er ikke basert på hva CIA antar er i Nord Korea. Og det er uansett dokumentert hvor kilden din kommer fra. Jeg har fulgt med på Nord Korea i ganske mange år nå, jeg kan ikke gi deg en enkelt kilde. Men stråmennene dine var artige de. Du har fulgt med på Nord Korea ganske lenge nå, men du nekter å se på filmen. Du hevder at du aldri har sett på en guidet tur. Og du nekter å fortelle hva du faktisk har sett på. Hva er du egentlig følger med på. Google news? nei, men all logikk tilsier at også de klarer å lage hermetikk som vi klarte for mange mange år siden. Det sier seg vell selv? Nei, det sier ikke seg selv at de har hermitikk nok for 500 dager, spesielt når din egen kilde sier at de snakker om ris. At du velger å sitere det bort betyr ikke at det blir borte. Hva i alle dager skal du med "bondelandet" når det ikke er noen der? Tror du fienden setter seg i svakt lende? Tror du befolkningen fritt kan spasere til bussene dine? Nei, vanlige analyser blir basert på fakta. De er ikke basert på hva CIA antar er i Nord Korea. Og det er uansett dokumentert hvor kilden din kommer fra. Nei, de er basert på hva Sør Koreansk etteretning mener. Ikke Nord Koreansk propaganda som du påstår. Yoon added that the information had been confirmed by South Korea’s intelligence authorities http://www.dailynk.com/english/read.php?cataId=nk00100&num=7542 Og selvfølgelig har de ikke basert krigsreservene sine utelukkende på ris og "glemt" andre næringsstoffer, men de har antagelig en stor overvekt av dette som de kan krige på en stund. Du har fulgt med på Nord Korea ganske lenge nå, men du nekter å se på filmen. Du hevder at du aldri har sett på en guidet tur. Og du nekter å fortelle hva du faktisk har sett på. Hva er du egentlig følger med på. Google news? TV, nyheter, aviser internett. Jeg kan ikke gi det en link til alt jeg har lest de siste ti årene. Beklager, går det bra? Nei, det sier ikke seg selv at de har hermitikk nok for 500 dager, spesielt når din egen kilde sier at de snakker om ris. At du velger å sitere det bort betyr ikke at det blir borte. Stråmann, alt må ikke være enten eller. Selvfølgelig har de også feltrasjoner som alle andre. nå, hvordan i alle dager skal du få ut folk ved å sikre landområder der ingen befinner seg? sorry, men mye av det du skriver gjør at det virker på meg som du aldri har vært i militæret, og heller aldri dratt i krig for andre. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Jeg oppdaterte førsteposten Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Hva i alle dager skal du med "bondelandet" når det ikke er noen der? Tror du fienden setter seg i svakt lende? Tror du befolkningen fritt kan spasere til bussene dine? Det man skal med bondelandet er å sikre områdene sånn at de områdene kan bli brukt når man angriper byene. Og ja jeg tror befolkningen vil fritt sparere i bussen. Befolkningen vil være sultne, redde og desperate og vil gjøre omtrent hva som helst for mat og trygghet. Det er en grunn til at i krigstider så flykter folk ut av landet og gjerne til landet som angriper dem om de behandler dem ok. Nei, de er basert på hva Sør Koreansk etteretning mener. Ikke Nord Koreansk propaganda som du påstår. Har du spurt deg selv. Hvordan kan Sør Korea vite hvor Nord Korea har sin mat? Det får de bare vite ved å spørre Nord Korea. Dine kilder er fra Nord Korea. Og selvfølgelig har de ikke basert krigsreservene sine utelukkende på ris og "glemt" andre næringsstoffer, men de har antagelig en stor overvekt av dette som de kan krige på en stund. Hvorfor er det en selvfølgelighet. Når ble Nord Korea et land som ga mening? Hva er det egentlig Nord Korea produserer mye av, som vil vare særlig lenge, utenom ris. TV, nyheter, aviser internett. Jeg kan ikke gi det en link til alt jeg har lest de siste ti årene. Beklager, går det bra? Ergo, min mistanke om at google news var din primærkilde er sannheten. Det holder ikke. Stråmann, alt må ikke være enten eller. Selvfølgelig har de også feltrasjoner som alle andre. nå, hvordan i alle dager skal du få ut folk ved å sikre landområder der ingen befinner seg? Ingen befinner seg i landbruksområdene?! Flertallet av befolkningen bor i landbruksområdene. Igjen skriver du bare tull, akkuratt som da du ga meg en kilde du ikke hadde lest selv. Og uten dokumentasjon så er det ingen selvfølge at de har 500 dager med feltrasjoner. Det er lett å dumpe ris i et lager, men andre matvarer er vanskligere. Din kilde pratet bare om ris og kom fra Nord Koreanske kilder. Endret 26. oktober 2012 av Camlon Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 .... A: Norge, og Nato har ikke militærmakt nok uten atomvåpen, (NATO's makt ligger i strategiske og taktiske våpen og ikke i mannskaper). B: hvorfor skal vi blande oss i andre lands aktiviteter innad? Skulle "vi" angripe alle land som begår overgrep mot sin sivilbefolkning så er listen på ca 25 land. Inkluderer man de landene som tillater overgrep mot sin befolkning av ikke-statlige organ så kan man øke listen til ca. 80 land. Og man undergraver en nasjon suverenitet ved å gjør slik. Det er mer hederlig for en nasjon å invadere en annen for å gi segselv ressurser enn å gjør det for å skape "fred". USA-metoden er hvertfall katastrofal da jagerfly og bombefly ikke funker spesielt bra mot "myke" mål, så man kan bombe et land som Afghanistan tilbake til steinalderen og alt man får igjen er en masse dårlig PR, tap av inernasjonal prestisje, og flere hatefulle fiender. Et land som Nord-Korea vil til slutt kollapse slik Sovjet gjorde, og da vil kanskje det som stiger opp av asken være bedre enn det det er nå. Kina så sitt kollaps på horisonten og begynte å løsne på sine tøyler, spesielt på økonomisiden og har hatt en fenomenal forbedring i levestandard, Nord-Korea, med mindre USA bomber det av kartet, vil kollapse. Det er formodentlig verre forhold for mennesker, og mange fler mennesker i latinamerika, der USAs korttenkte handlinger under Monroe-doktrinen har resultert i en rekke land med vanvittig intern uro, (noe USA nå må lide for fordi det har tillatt narko-kartellene å ta makta). Det beste er å holde fingrene av fatet, og heller forsøke å tilby insentiver for reform. Idag er FNs favorittløsning handels-embargoer og lignende men det er bare straff mot en demokratisk nasjon for når ledelsen av et land ikke bryr seg at folket lider av hungersnød så har det ingen innvirkning. Vi må la land som Nord-Korea, Saudi-Arabia, Iran, Colombia, og mange fler, som begår daglig grove overgrep mot befolkningen sin ødelegge segselv, for med mindre man total-okkuperer et land så kan man ikke kontrollere det. En lite sidenote om Afghanistan: I Afghanistan er det idag 30 millioner innbyggere, 55% av disse er i "arbeidsalder" (15-64 år), det vil si at de har 8 millioner potensielle arbeidere (kvinner tells ikke). Under 2. verdenskrig var de allierte landenes potensielle soldatmengde av den arbeidende befolkning 10-15% dvs. at en invaderende styrke trenger ca. 1 million soldarer for å invadere Afghanistan, på tradisjonellt vis. I Afhanistand er det pr. dags dato 130'000 soldater fra internasjonale styrker, dette er mer enn det var når USA invaderte i 2002. 130'000 er ikke nok folk til å okkupere en fiendtlig nasjon, (noe Afghanistan er), for skal man sørge for å kontrollere et land må man passifisere dt, og til det trengs det en garrison i hver eneste landsby, i alle byer og patruljerende langs alle veier. Dette forstod Nazi-Tyskland, og okkuperte alle nasjonene de erobret med tilstrekkelig mannskaper. Hva Bush & co. håpet på var en revolusjon i Afghanistan, men hva de fikk var et bittert folk som om ikke trivdes under det ekstremistiske taliban regimet så var det ikke det tullet man ser idag. Skal man "hjelpe" en nasjon med militærmakt så er det bare en måte å gjør det på og det var slik USA gjorde med Japan etter 2. verdenskrig, som var å okkupere og av-væpne, samtidig som de tillot landet å bygge segselv opp av asken; og idag er Japan et fritt demokrati, som er en økonmisk storspiller. Afghanistan derimot ser ut til å være et askebeger av krig en god stund fremover, og USA hadde gjort det bedre med å holdt seg unna slik Bill Clinten & co. gjorde etter det første angrepet på tårnene av Al-Qaeda på 90-tallet. Man kan ikke angripe et land med militærmakt og innføre forandringer, for forandringer må komme fra innbyggerne i et land, så med mindre innbyggerene i afghanistan bestemmer seg for å støtte amerikanerene også mot sine egne landsmenn så blir det et sort hull man kaster soldater liv meningsløst nedi. -frank Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Så planen din er å la hele NKs arme stikke opp i fjellene sammen med en del av befolkningen og ikke gjøre noe med det? Hva skal du gjøre? Bare sitte på flatene og sulte dem ut? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Camlon: Ja, det tror jeg. Befolkningen vil sultne og være desperate og vil gjøre omtrent hva som helst for mat. Du glemmer åpenbart at det er snakk om en krig. Med fronter og kamper. Sivile kan dermed ikke spasere gjennom som de vil, uten å bli beskutt. Nord er antagelig ikke særlig interesert i dette heller og vil sikkert prøve å stoppe dem. Har du spurt deg selv. Hvordan kan Sør Korea vite hvor store lagre med mat Nord Korea har? Det får de bare vite ved å spørre Nord Korea. Mener du virkelig det du skriver? Tror du etteretningsvesenet jobber ved å spørre alle potensielle fiender hva de gjør og har? Selvfølgelig ikke. Overvåkning og spionasje er bare noen av metodene. Jeg tviler på at å sende en mail til Kim var blandt dem. Hvorfor er det en selvfølgelighet. Når ble Nord Korea et land som ga mening? Hva er det egentlig Nord Korea produserer mye av som vil vare særlig lenge utenom ris. Fordi de baserer seg rundt militæret, det er alt de har. Da tilsier også alt at de har lagret forsyninger i ett visst opplag. De kan da produsere hermetikk som alle andre. Ergo, min mistanke om at google news var din primærkilde er sannheten. Det holder ikke. Hvordan klarer du å lese så feil gang etter gang? Jeg sier det igjen, kan du ikke sette fra deg schnapsen når den åpenbart forhindrer deg fra å skrive skikkelig. Ingen befinner seg i landbruksområdene? Flertallet av befolkningen bor i landbruksområdene. Igjen skriver du bare tull, akkuratt som da du ga meg en kilde du ikke hadde lest selv. Skal prøve å forklare dette veldig enkelt, det trengs åpenbart. Sivile befinner seg helst bak frontlinjen, ellers blir mange drept. Militære besetter gjerne sterkt lende. Med mindre sivile skal havne i skuddlinjen må de befinne seg bak en av frontlinjene, og Nord Korea er ikke særlig glad i avhoppere. Om du besetter alle jordene i ett område vil fienden besette høydene rundt Dermed så kommer ikke de sivile til deg med mindre du har 1: kriget deg gjennom sivile, 2: de sivile går gjennom områder der de vil bli beskutt. 3: du har vunnet krigen allerede. Alle alternativene medfører antageligvis enorme sivile tap. Du kan ikke bare trylle masse mennesker til "bussene" dine. Og uten dokumentasjon så er det ingen selvfølge at de har 500 dager med feltrasjoner. Det er lett å dumpe ris i et lager, men andre matvarer er vanskligere. Din kilde pratet bare om ris og kom fra Nord Koreanske kilder. nei,nei,nei. Det er jo informasjon bekreftet av Sør Koreansk eteretning. Hvor vanskelig er det egentlig? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Tilleggsmening: Det vil så absolutt ikke være en fordel for oss å holde de lavtliggende flate slettene, mens motstanderen holder høyden. Det skal mye til for at jeg, en angripende part, går med på at min fiende får holde høyden. Endret 26. oktober 2012 av Patrick123 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Du glemmer åpenbart at det er snakk om en krig. Med fronter og kamper. Sivile kan dermed ikke spasere gjennom som de vil, uten å bli beskutt. Nord er antagelig ikke særlig interesert i dette heller og vil sikkert prøve å stoppe dem. Nå virker du som om du er satt fast i 1920. Det er ikke slik kriger føres lenger. Landbuksområdene vil bli tatt over nesten umidelbart. De områdene som, ikke vil bli tatt over er skogene og byene. Mener du virkelig det du skriver? Tror du etteretningsvesenet jobber ved å spørre alle potensielle fiender hva de gjør og har? Selvfølgelig ikke. Overvåkning og spionasje er bare noen av metodene. Jeg tviler på at å sende en mail til Kim var blandt dem. Så hvordan skal denne spionen komme seg rundt i Nord Korea. For å kunne se disse rislagerene og dereter telle opp antallet så må man være høyt opp i partiet. Ja, Sør Korea baserer mye av sin informasjon på hva Nord Korea sier. Om de har funnet hemmelig informasjon igjennom spioner så sier de ikke det offentlig, fordi da gir de informasjonen rett tilbake til Nord Korea. Fordi de baserer seg rundt militæret, det er alt de har. Da tilsier også alt at de har lagret forsyninger i ett visst opplag. De kan da produsere hermetikk som alle andre. Nei, det er ingenting som tilsier at de har laget forsyninger i hermitikk for 500 dager. Og alle andre du prater om er rike i land. Nord Korea er et fattig uland. Men hva med Norge i 1950. Norge i 1950 var forsatt 5-10 ganger rikere enn Nord Korea idag. Hvordan klarer du å lese så feil gang etter gang? Jeg sier det igjen, kan du ikke sette fra deg schnapsen når den åpenbart forhindrer deg fra å skrive skikkelig. Du skrev jo det selv. Du leser noen artikkeler på interenet og tror det gir deg nok informasjon om Nord Korea. Det er fullstendig latterlig. Skal prøve å forklare dette veldig enkelt, det trengs åpenbart. Sivile befinner seg helst bak frontlinjen, ellers blir mange drept. Militære besetter gjerne sterkt lende. Med mindre sivile skal havne i skuddlinjen må de befinne seg bak en av frontlinjene, og Nord Korea er ikke særlig glad i avhoppere. Om du besetter alle jordene i ett område vil fienden besette høydene rundt Dermed så kommer ikke de sivile til deg med mindre du har 1: kriget deg gjennom sivile, 2: de sivile går gjennom områder der de vil bli beskutt. 3: du har vunnet krigen allerede. Alle alternativene medfører antageligvis enorme sivile tap. Du kan ikke bare trylle masse mennesker til "bussene" dine. Igjen skriver du bare rent pølsevev Det var ok til du skrev at siden fienden vil ta fjellene milevis unna så vil ikke de sivile komme. Som sagt. jordbruksområdene vil bli tatt over nesten umidelbart. Dereter vil de som er i faresonen bli sendt ut av landet sånn at man kan fokusere på byene. Det er åpenbart tungt for deg, hvilken del av det jeg skrev har du problemer med å forstå. nei,nei,nei. Det er jo informasjon bekreftet av Sør Koreansk eteretning. Hvor vanskelig er det egentlig? Du vet at det er mulig å hente informasjon fra Nord Korea og så bekrefte informasjonen. Det er du som finner på mest tull her nå. I et desperat forsøk på å ha rett i alt du skriver så innrømmer du ikke dine feil. Det er en veldig dum ting å gjøre i debatter, fordi det fører til at du ender opp med å forsvare tapende argumenter. Du påstår nå at spioner har tatt seg inn i Nord Korea og på en eller annen måte fått muligheten til å se deres rislagre og dereter gitt informasjonen til media. Hvorfor i all huleste skulle de gi slik informasjon til media. Den mer naturlige forklaringen er at de har fått høre hvor mye ris Nord Korea har igjennom Nord Koreanske myndigheter. Endret 26. oktober 2012 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå