Gå til innhold

Liten spill PC "mye-for-pengene" PSU og GPU tips

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Driver og setter opp en spillpc for en venn og er nesten i mål.

tenkte å bruke dette kabinettet, samt har jeg satt opp en deleliste her.

Spørsmålet er om noen av dere har forslag til PSU som er relativt billig men fortsatt "mye for pengene". PSUen må være maks 15cm dyp pga. plassrestriksjoner.

I tillegg lurer jeg på skjermkortet. Vet relativt lite om AMD, og lurte på om det er noen andre som gir god ytelse for pengene. kortet bør ha god kjøler, være relativt stille og bare ta opp to slots.

Alle andre tips blir også satt pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om lengden på skjermkortet du har satt opp fakisk ikke er for lang for det kabinettet. Har dårlig erfaring med "heftig" gaming pc i små kabinetter. Blir ofte veldig mye varme på et veldig lite område. ville heller sett etter et micro atx kabinett og hovedkort hvis du skal ha en liten pc. Det andre du har satt opp, ser jeg heller for meg passer som en vanlig surfe/htpc hvor det ikke blir så mye varme som i en spill pc.

En nabo hadde en godt rigga mini pc med micro atx kort....var mange blåskjermer og andre problemer som skyldtes varme, selv med relativt bra luftsirkulasjon.

Så min mening er små kabinett og gaming = problemer.

Lenke til kommentar

kabinettet takler opptil 32CM skjermkort, og har meget god ventilasjon til skjermkortet, luftstrømmen/temperaturen kan forbedres med en 180/200 mm vifte i front, evt. en H100 radiator i toppen (men må da ta vekk dvdspilleren).

Uansett er størrelsen udiskuterbar, da han har en svært liten leilighet.

Det andre du har satt opp, ser jeg heller for meg passer som en vanlig surfe/htpc

Mener du at HK ikke er bra nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...