chipa Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei! Lurer på en ting som beskymrer meg veldig akkurat nå. Er ei jente på 20 år og venter barn om 2 månder. Jeg flyttet fra en kommune til annen og bodde med kjæresten. Da jeg ble gravid gikk vi hver vårt vei, og bor for tiden i ca 15m2 hybel. Altså det hele er bare et rom. Er ikke under utdannind eller på jobb. Jeg finner ikke leilighet på nett. Blir innkalt til visning men har ikke fått noe hittil. Jeg har da søkt kommunal bolig. Nå har det snart gått to månder siden jeg søkte om boligen, men ingen svar. Var innom kommunen fikk da vite at jeg får sansynlegvis avslag på grunn av at jeg flyttet fra en kommune til annen, og hvis jeg mister min bosted er det ikke kommunens feil. Så hva kan det bety liksom? Hvis jeg får avslag, og ikke finner en bolig selv skal jeg bo i 15m2 hybel med et barn? Er det noen som vet hva man kan gjøre? Vet skal nok klage om jeg får avslag, men føler at tiden flyr, og at jeg har såå lite tid. Håper noen kan svare meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hei! Lurer på en ting som beskymrer meg veldig akkurat nå. Er ei jente på 20 år og venter barn om 2 månder. Jeg flyttet fra en kommune til annen og bodde med kjæresten. Da jeg ble gravid gikk vi hver vårt vei, og bor for tiden i ca 15m2 hybel. Altså det hele er bare et rom. Er ikke under utdannind eller på jobb. Jeg finner ikke leilighet på nett. Blir innkalt til visning men har ikke fått noe hittil. Jeg har da søkt kommunal bolig. Nå har det snart gått to månder siden jeg søkte om boligen, men ingen svar. Var innom kommunen fikk da vite at jeg får sansynlegvis avslag på grunn av at jeg flyttet fra en kommune til annen, og hvis jeg mister min bosted er det ikke kommunens feil. Så hva kan det bety liksom? Hvis jeg får avslag, og ikke finner en bolig selv skal jeg bo i 15m2 hybel med et barn? Er det noen som vet hva man kan gjøre? Vet skal nok klage om jeg får avslag, men føler at tiden flyr, og at jeg har såå lite tid. Håper noen kan svare meg. Hvor bor du? I Hamar får vi beskjed av NAV at ventelistene er så lange og det er mennesker med barn som blir prioritert og derfor er det ingen vits i å søke. Du må stå på ditt og si at du har et barn og derfor må du ha en leilighet å bo i. Jeg var heldig å kom i kontakt med en fyr i Hamar som eier en blokk der og han leier ikke ut via annonser eller finn.no. Han opererer bare med kjente av kjente osv. Hør med vennene dine. Undersøk rundt og spør om noen vet om steder å bo i nærheten. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 To mulige strategier: (i) vær mer aktiv i letingen selv (ii) vær mer pågående overfor NAV Var jeg deg ville jeg gått for første variant, for eksempel kan du sette inn en leilighet ønskes-annonse om du ikke allerede har forsøkt; mange potensielle utleiere liker ikke å bli nedrent av telefoner, skriver du en god annonse kan du være godt på vei. Lykke til med jakten. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (ii) vær mer pågående overfor NAV This. NAV nedprioriterer deg om du ikke maser. Lenke til kommentar
Frk. Julia Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Det med flytting fra kommune til kommune og kommunal bolig, er korrekt lovverk. Det kreves en viss botid i en kommune for å kunne søke om kommunal bolig i samme kommune. Krav til botid fra kommune til kommune kan variere noe. Sats på det private leiemarkedet. 15kvm er uansett en kriseløsning som er bedre enn ingen bosted, sånn for å være positiv 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå