Gå til innhold

Parti som avkriminaliserer/legaliserer cannabis

138 stemmer

1. 1. Burde cannabis være lov i norge akkurat som alkohol?

• Ja
      111
    • Nei
      27

Anbefalte innlegg

Og den skremmende modellen så vi jo i den svenske dokumentaren sendt på NrK for ca et halvt år siden. Jeg mener jeg har omtalt den filmen tidligere i denne tråden og muligens lagt inn lenke til sendingen.

1. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å bruke tusenvis av dekar fruktbar jord til dyrking av cannabis?
  2. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å forurense sine omgivelser med røyk i den ene eller andre form?
  3. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å forurense egen kropp med røyk og cannabis, eller er man mer opptatt av å kjøpe potensielle stemmer, ikke minst på forum som dette?

1.

Ja, uten tvil, hele cannabis planten kan brukes.Effektiv som medisin og næring.

2.

Cannabis prod er vel en av de minst miljøskadelige tingen man kan dyrke, røyken er minimalt farlig, forskingen er ikke 100% ennå der..

3.

Man kan dampe cannabis for så inhalere, grunnen til at mange heller velger pipe,joint osv er fordi såkalte vaporazors krever en del mer cannabis for samme effekt.Med legalisering vil flere innta cannabis på tryggere måter selv om røyke cannabis ikke er særlig skadelig, som eks vil folk innta i te,mat,gjennom damp osv.

Min kamp for cannabis er at alle syke som vil bruke cannabis skal kunne dyrke,bruke og ha cannabis, for meg er dette ikke noe parti sak..

jeg vet ikke engang hvem som er pro cannabis utenom MDG som jeg ikke kommer til å stemme på pga de er ekstreme formynderer på andre områder.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og den skremmende modellen så vi jo i den svenske dokumentaren sendt på NrK for ca et halvt år siden. Jeg mener jeg har omtalt den filmen tidligere i denne tråden og muligens lagt inn lenke til sendingen.

1. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å bruke tusenvis av dekar fruktbar jord til dyrking av cannabis?
  2. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å forurense sine omgivelser med røyk i den ene eller andre form?
  3. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å forurense egen kropp med røyk og cannabis, eller er man mer opptatt av å kjøpe potensielle stemmer, ikke minst på forum som dette?

Et søk på NRK ga ingen andre treff enn dette innlegget. Det første treffet på google, derimot, hvis man søker på "portugal narkotika" er denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3525515.ece#.UiiUbz-k0nU .Hvor skremmende det er, kan jo leseren bedømme selv.

Punktene dine skal du få lov til å finne kilder på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dersom du vil dyrke cannabis, så trenger du ikke tusener av dekar jord. Det holder med et rom i kjelleren din. Du leter åpenbart innerst i loftkrokene etter argumenter mot avkriminalisering/legalisering nå, kgun.

Og du mener verdensproduksjonen av cannabis ville foregå i folks kjellere? De som jobber på markene med denne dyrkingen har endog ikke et hus med kjeller. Bakmennene bor nok i store palasser.

Det var de svenske korrespodentarnes program. Du får se gjennom innleggene mine. Jeg mener at jeg nevnte det programmet i en annen post eller tråd. Jeg vet heller ikke om det er tilgjengelig på nettet. Jeg personlig fikk ikke sans for den portugisiske modellen etter det programmet.

Lenke til kommentar
Det var de svenske korrespodentarnes program. Du får se gjennom innleggene mine. Jeg mener at jeg nevnte det programmet i en annen post eller tråd. Jeg vet heller ikke om det er tilgjengelig på nettet. Jeg personlig fikk ikke sans for den portugisiske modellen etter det programmet.

Den dokumentaren er ikke nevnt i denne tråden. Det blir din oppgave å eventuelt finne den igjen. Jeg har mer givende ting å kaste bort tida mi på enn å se over innleggene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og du mener verdensproduksjonen av cannabis ville foregå i folks kjellere?

Det kommer jo selvsagt helt avn på. Dersom cannabis blir brukt industrielt vil den jo ikke det, men til rekreasjonelt bruk er det derimot langt større sjanse for at hver og en bare dyrker en plante hjemme fremfor å kjøpe det på gata. Det er jo sannsynligvis billigere og mer givende.

Som jeg har nevnt tidligere; jeg ser ingen spesiell grunn til at folk skal få kjøpe hasj og marijuana i butikkene. Det holder med at de får lage det selv.

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den dokumentaren er ikke nevnt i denne tråden. Det blir din oppgave å eventuelt finne den igjen. Jeg har mer givende ting å kaste bort tida mi på enn å se over innleggene dine.

Du får finne den selv, tro på det eller la være å tro på det jeg sier.

Det kommer jo selvsagt helt avn på. Dersom cannabis blir brukt industrielt vil den jo ikke det, men til rekreasjonelt bruk er det derimot langt større sjanse for at hver og en bare dyrker en plante hjemme fremfor å kjøpe det på gata. Det er jo sannsynligvis billigere og mer givende.

Som jeg har nevnt tidligere; jeg ser ingen spesiell grunn til at folk skal få kjøpe hasj og marijuana i butikkene. Det holder med at de får lage det selv.

Hvorfor tror du så få dyrker tomater hjemme? Jeg har dyrket tomater hjemme og de er veldig gode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da overrasker det deg kanskje ikke at jeg lar være å tro på noe jeg ikke kan se.

Spør NrK om programmet.

Prøvde du dette:

Portugal cannabis kgun site:diskusjon.no

Der er ihvertfall mange treff.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvorfor unngår du spørsmålet, Lime Canes? Tror du alle som bruker cannabis i dag er interessert i å dyrke det selv?

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har ingen om formening om hva folk ønsker og ikke. Om de vil kjøpe hasj av en streetdealer eller ikke spiller ingen rolle for meg. Jeg sier at det ikke er noen folkerett å få kjøpt et rusmiddel på polet/Rema/en bod på Grønland. Mao: Du skal ikke kunne pålegge noen til å produsere noe, men du skal kunne få lov til å gjøre det selv. Og det skal selvsagt ikke være noe i veien for å oppbevare cannabis.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Legalisering av narkotiske stoffer er ikke veldig viktig og populært blant "folk flest"

Det må vel være helt til de innser sannheten om at over 3 milliarder skattekroner i året går med i "kampen mot narkotika" som gjør null annet enn å lage narkoforbudets svar på alkoforbudets resultat Al Capone.

Mennesker alltid har ruset seg og alltid vil ruse seg, og man ser hvor mye forbudet betyr for de som gjør det.

Kunne lagd en del flere meter vei i året for 3 milliarder, vil jeg tro.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

FpU øsker å legalisere Cannabis, se dette: http://www.nrk.no/ho/onsker-legalisering-av-cannabis-1.11584695

Dumt at de er "progressives", fremskritts folk. Jeg er en libertarian, jeg står for mindre stat, mer personlig frihet. Frister å lage "Norges Libertarianske Parti"...

Jeg hater at staten skal bestemme hva vi putter i oss, hvilke våpen vi har og all det der. Unødvendig. Ron Paul er da mitt forbilde :)

Cannabis er nokså ufarlig, og dreper ingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...