Gå til innhold

Parti som avkriminaliserer/legaliserer cannabis

138 stemmer

1. 1. Burde cannabis være lov i norge akkurat som alkohol?

• Ja
      111
    • Nei
      27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Hva med syntetisk cannabis som det opplyses om i dagens dagsrevy. Det er farlig å kan føre til hjerteinfarkt og har ført til dødsfall.

Hvor tykke er veggene mellom syntetisk og naturlig cannabis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det var et spørsmål om det ikke var et spørsmålstegn på slutten.

Jeg er ikke så sikker som deg på at der er tykke vegger mellom syntetisk og naturlig cannabis. Undervurder ikke kraften i markedsføringen som vil komme om det ikke settes en effektiv stopper for det.

Lenke til kommentar

Vell, det blir vell feil og si fri flyt. Legalisering vil gjøre det motsatte. Man vil har det under kontrollerte former.

I dag er det fri flyt, null kontroll what so ever. Sett bort ifra noen beslag, men det skjer jo jevnt og trutt.

Sett bort ifra det dukker opp noen artikler, så har de liten\null effekt i det lange løp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vell, det blir vell feil og si fri flyt. Legalisering vil gjøre det motsatte. Man vil har det under kontrollerte former.

Legalisering innebærer vel at det blir en vanlig vare som kan selge og kjøpes hvor som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1. Hva mener du da?
  2. Snakker du om legalisering, reseptkrav til medisinsk bruk?
  3. Hvorfor tror du man reseptbelegger visse typer medisiner og antibiotika?

Lenke til kommentar

Legalisering innebærer vel at det blir en vanlig vare som kan selge og kjøpes hvor som helst.

Ikke nødvendigvis.

Kjøper du vodka i matbutikken eller på narvesen? Nei.

Det er mange som ønsker et lignende system typ Vinmonopolet på f. eks Cannabis, eventuelt Coffe Shops. Det blir med andre ord omvendt, for det er nettopp slik du beskriver det skjer i dag (liten overdrivelse, men det er ikke langt fra fakta).

Lenke til kommentar
Hva mener du da?

Snakker du om legalisering, reseptkrav til medisinsk bruk?

Hvorfor tror du man reseptbelegger visse typer medisiner og antibiotika?

Se på alkoholpolitikken.

En begynnelse: Legalisere soft drugs, mens man gjør det mulig for heroinavhengige å få heroin på resept. Avkriminalisere bruk i seg selv, fokusere på selgere, riktig\bedre informasjon, få mer åpenhet rundt rus\rusproblemer.

Beskytte folk mot seg selv, visse benzodiapiner er veldig sterke.

Antibiotika pga overforbruk vil føre til multiresidente bakterier. Som man ser i noen andre land.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er mange som ønsker et lignende system typ Vinmonopolet på f. eks Cannabis, eventuelt Coffe Shops.

Det er vel fri flyt. Kan man kjøpe det på et statlig monopol, er det bare hope opp alt det man trenger.

Det blir med andre ord omvendt, for det er nettopp slik du beskriver det skjer i dag (liten overdrivelse, men det er ikke langt fra fakta).

Det er langt fra fakta. Og der begynner å bli konsensus blant ansvarlige partier (som har innflytelse på det norske stortinget) om å:

1. Kriminalisere dop.
  2. Kreve bevilling for salg av tobakk.

Lenke til kommentar
Det er vel fri flyt. Kan man kjøpe det på et statlig monopol, er det bare hope opp alt det man trenger.

Viss du mener at det å selge under statlig kontroll med restriktsjoner er fri flyt.

Hvordan karaktiserer du situasjonen i dag??

Virker som du er veldig naiv, du overser virkelig mye når det ikke greier å se noe positivt med å legalisere noen stoffer. Samtidig som det virker som du tror at smugling vil bli ett økende problem.

Du mener at rusmisbrukere skal få hjelp, hjelp av helsevesenet. Samtidig så vil du bruke straff som hovedvirkemiddel, noe man har gjort i ca 50år.

Hva mener du egentlig er en god løsning???

Kan du ikke skrive ett innlegg der du i helhet skriver endringene du mener er ett steg videre, da det virker som du halvhjertet vet at dagens politikk ikke er bra, men er uenig i nesten all kritikk angående dagens politikk.

Endret av WaterMarked
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Viss du mener at det å selge under statlig kontroll med restriktsjoner er fri flyt.

Hvordan karaktiserer du situasjonen i dag??

1. I retning mer liberalisering som bekreftes ved å utføre søket:
    FrP OR venstre OR høyre OR arbeiderpartiet "vil legalisere cannabis"
  2. Fortsatt ingen moderparti på Stortinget som vil legalisere det så vidt jeg ser.
  3. Kun DLF som vil leglaisere narkotika. Det er et ultra liberalistisk parti, så det er ikke så rart.
  4. Anarkister vil nok det samme siden de endog er mot lov og stat.
  5. Retningen for liberalisering ser jeg som en generell tendens til økt liberalisme på en rekke samfunnsområder. Juksemakere har jeg aldri hatt sansen for og de verste burde vært buret inne.
  6. Tråden Mandat for lederskap. Liberalistisk opplegg til katastrofe viser hvor galt det kan gå med økonomisk liberalisme. Der er sterk sammenheng mellom økonomisk liberalisme og liberalisering av narkotika, skytevåpen og dop. Mektige økonomiske krefter står bak dette. Du sier at jeg er naiv. Det er ikke du som er naiv og løper visse mer eller mindre tvilesomme kartellers, lobbyisters, bedrifters og politikers ærend?

Du mener at rusmisbrukere skal få hjelp, hjelp av helsevesenet. Samtidig så vil du bruke straff som hovedvirkemiddel, noe man har gjort i ca 50år.

Ja personer med alvorlige rusmiddelproblemer definere jeg som syke, og de har rett på hjelp av helsevesenet. Det er storsmulgerne og langerne som bør straffes.

Hva mener du egentlig er en god løsning???

Hva mener du er en god løsning og hvorfor?

Kan du ikke skrive ett innlegg der du i helhet skriver endringene du mener er ett steg videre, da det virker som du halvhjertet vet at dagens politikk ikke er bra, men er uenig i nesten all kritikk angående dagens politikk.

DLF er det eneste partiet som er for å legalisere narkotika. Jeg håper at det partiet aldri kommer over sperregrensen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja om midlene er oppført på en liste som ulovlige eller dekkes av en generell regel som gjør dem ulovlige. Så du OL med Muhlegg og Elofsen?

Det er det mest tragiske jeg har sett:

1. Elofsen var den beste før OL.
  2. I første øvelse prøvde han desperat og følge dopede Mulegg.
  3. Mest sannsynlig sprengte han seg og jeg kan ikke huske at han siden kom tilbake som den skiløperen han var før Ol.

Personlig hadde jeg ikke hatt noe mot at slike ble buret inne.

Om du mener doping ikke har noe i denne tråden å gjøre, mener jeg det, siden det er en del av den samme politiske liberalsime.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...