Jajakanskjedet Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Jeg holder på med en julegave, der jeg setter sammen et bilde bestående av 4 individuelle bilder av ungene til søskene mine. Problemet er at bildene er av forskjellig kvalitet. Noen er tatt med speilreflekskamera, mens noen er tatt med et enkelt mobilkamera. For å selle effekten føler jeg det kan vere greit å nedgradere effekten på de "gode" bildene litt, for å få det likt. Noen som hvet hvordan man kan gjøre dette? Sikkert veldig enkelt, bare jeg som ikke kommer på det for øyeblikket :S Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Kan ikke dette direkte, men effekten du er ute etter heter gradient blur, hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Prøv Filter -> Blur -> Gaussian blur Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 I alle fall med Gaussian blur, blir det som at de ikke er i fokus. Men det jeg ønsker er at det skal vere lavere kvalitet :S Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Vanskelig å se hva du mener med "lavere kvalitet". Posterisering? Utbrente hvite områder? Støy? Uskarphet? Kan du poste bildene her? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Redusere antall piksler i bildet ? Lenke til kommentar
grossmisconduct Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Trykk CTRL (CMND på MAC) + Alt + i I menyen som kommer opp senk antall Pixel/inch Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er nok å redusere anntall piksler jeg ønsker. For å få speilrefleksbildene like mobilkamera bildene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er nok å redusere anntall piksler jeg ønsker. For å få speilrefleksbildene like mobilkamera bildene. Nei, det er mye mer støy på mobibilder, så det må du óg legge til.Men egentlig så holder det å sette jpg-komprimeringa til veldig dårlig kvalitet, da kommer støyen (jpg artifakter) av seg selv. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Det er nok å redusere anntall piksler jeg ønsker. For å få speilrefleksbildene like mobilkamera bildene. Nei, det er mye mer støy på mobibilder, så det må du óg legge til.Men egentlig så holder det å sette jpg-komprimeringa til veldig dårlig kvalitet, da kommer støyen (jpg artifakter) av seg selv. Det hjalp ikke noe særlig å bare lagre det i ett dårlig jpg bilde... Men jeg laster opp bildet så langt jeg er komt nå (det er ikke ferdig!) Så kan dere kanskje si meningene deres. Det kan hende jeg ikke trenger å nedgradere kvaliteten på noen av de... Endret 25. oktober 2012 av HornYkorN Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jenta til venstre er ute av fokus - der kan det hjelpe med litt kraftig oppskarping - UnSharp Mask. Jenta med krona er litt for mørk og har litt feil hvitbalanse - her kan man endre litt på fargene og gjøre henne lysere og med riktigere hudtoner. Bildet helt til venstre kan du også eventuelt endre fargene littegrann på - og så vil alle fire passe mer sammen. Fjern den ytterste IMG-taggen, og så skulle bilde og link også fungere - bare å redigere innlegget ditt.. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Noe sånt? Tre litt forskjellige versjoner. Hadde vært mye letter å "dirty" hvert bilde for seg selv i layers først før de ble satt inn i montagen. Så dette er mer et spørsmål om det er noe i denne retningen du er ute etter? Du har heller ikke gjort verdens beste utklipps jobb. Du kan også kjøre de bildene som har for bra kvalitet gjennom en eller annen Instagram app til de har omtrent samme kvalitet. Endret 25. oktober 2012 av arthon Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Gode poeng... Btw, jenta til venstre er en gutt Hva synes dere om dette? Lenke til kommentar
bildefiks.no Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Hei! Jeg holder på med en julegave, der jeg setter sammen et bilde bestående av 4 individuelle bilder av ungene til søskene mine. Problemet er at bildene er av forskjellig kvalitet. Noen er tatt med speilreflekskamera, mens noen er tatt med et enkelt mobilkamera. For å selle effekten føler jeg det kan vere greit å nedgradere effekten på de "gode" bildene litt, for å få det likt. Noen som hvet hvordan man kan gjøre dette? Sikkert veldig enkelt, bare jeg som ikke kommer på det for øyeblikket :S Hvis du mener minske styrken på farger, klarhet, kontrast m.m gjøres ikke dette med gussian blure, da denne gjør bilde mer uskarpt. Skal du gjøre bilde mer likt ett som er mindre metter hva gjelder farger, kontrast osv må du bruke kulør/metning, og velge kotrast osv og justere ## reklame fjernet fra posten av ilpostino ## Endret 28. oktober 2012 av ilpostino Lenke til kommentar
bildefiks.no Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Det er nok å redusere anntall piksler jeg ønsker. For å få speilrefleksbildene like mobilkamera bildene. Nei, det er mye mer støy på mobibilder, så det må du óg legge til.Men egentlig så holder det å sette jpg-komprimeringa til veldig dårlig kvalitet, da kommer støyen (jpg artifakter) av seg selv. Det hjalp ikke noe særlig å bare lagre det i ett dårlig jpg bilde... Men jeg laster opp bildet så langt jeg er komt nå (det er ikke ferdig!) Så kan dere kanskje si meningene deres. Det kan hende jeg ikke trenger å nedgradere kvaliteten på noen av de... Du gjør ikke ett bilde i samsvar med ett annet bilde tatt av et annet kamera ved å gi det lavere oppløsning. Du kan gjøre dem samsvarende ved å justere metningen på fargene, gi det samme fargestikk som de bildene du skal kombinere dem med, og ikke minst hvordan eksponeringen er i forhold til hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå